۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

New Relic گزارش می‌دهد که آمازون کورتو، جاوا ۱۷ افزایش می‌یابد

گزارش وضعیت اکوسیستم جاوا 2023 New Relic نشان می دهد که آمازون از Oracle به عنوان فروشنده پیشرو JDK پیشی گرفته است، در حالی که استفاده از جاوا 17 چهار برابر شده است.

گزارش وضعیت اکوسیستم جاوا ۲۰۲۳ New Relic نشان می دهد که آمازون از Oracle به عنوان فروشنده پیشرو JDK پیشی گرفته است، در حالی که استفاده از جاوا ۱۷ چهار برابر شده است.

طبق آخرین گزارش New Relic در مورد استفاده از جاوا، پذیرش جاوا ۱۷، جدیدترین نسخه پشتیبانی طولانی مدت (LTS) جاوا، به شدت افزایش یافته است و در سال گذشته ۴۳۰ درصد رشد کرده است. این گزارش همچنین نشان داد که Amazon Corretto در حال حاضر پرکاربردترین کیت توسعه جاوا (JDK) است که ۳۱ درصد از نمونه های جاوا را به خود اختصاص داده است.

بیش از ۹٪ از برنامه های تولید جاوا امروزه از جاوا ۱۷ استفاده می کنند، در مقابل کمتر از ۱٪ در سال ۲۰۲۲، ۲۰۲۳ گزارش وضعیت اکوسیستم جاوا می گوید. جاوا ۱۷، با نام مستعار JDK 17، در سپتامبر ۲۰۲۱ منتشر شد. به عنوان نسخه LTS، جاوا ۱۷ چندین سال پشتیبانی در سطح برتر و گسترده از Oracle دریافت می‌کند.

وراثت در جاوا، قسمت 1: کلمه کلیدی extends

New Relic دریافت که بیش از ۵۶٪ از برنامه‌های کاربردی جاوای تولیدی که تحت نظارت قرار داده است، از Java 11 استفاده می‌کنند، نسخه LTS منتشر شده در سپتامبر ۲۰۱۸. Java 8، نسخه LTS از سال ۲۰۱۴، با نزدیک به ۳۳٪ برنامه های نظارت شده، از ۴۶٪ در سال ۲۰۲۲، دومین نسخه پر استفاده در تولید بود. کمتر از ۱٪ از برنامه های تولید هنوز از Java 7 استفاده می کنند که وارد شد. در ژوئیه ۲۰۱۱.

New Relic گزارش خود را بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده در ژانویه ۲۰۲۳ از میلیون‌ها برنامه کاربردی که داده‌های عملکردی را به پلتفرم مشاهده‌پذیری شرکت ارائه می‌دهند، گردآوری کرد. New Relic اشاره کرد که داده‌ها برای ارائه یک نمای کلی از استفاده از جاوا ناشناس هستند و تصویری کلی از استفاده از جاوا ارائه نمی‌دهند.

OLTP چیست؟ ستون فقرات تجارت الکترونیک

دیگر یافته های گزارش ۲۰۲۳ New Relic:

  • آمازون اکنون با ۳۱% محبوب ترین فروشنده JDK است. در سال ۲۰۲۰، اوراکل با تقریباً ۷۵٪ از بازار، محبوب ترین فروشنده JDK بود. اما Oracle در سال ۲۰۲۲ به ۳۴% کاهش یافت و در سال ۲۰۲۳ به ۲۸% رسید. New Relic به عنوان دلیلی از مجوز محدودتر Oracle برای Java 11 اشاره می‌کند. از آن زمان این شرکت با جاوا ۱۷ به موضع بازتری بازگشته است.
  • محبوب‌ترین نسخه غیرLTS جاوا Java 14 است که در ژانویه ۲۰۲۰ منتشر شد. اما جذب نسخه‌های غیرLTS که فقط برای شش ماه پشتیبانی می‌شوند، کم بود و تنها ۱.۶ ٪ از برنامه هایی که از آنها استفاده می کنند. نسخه‌های غیر LTS هر شش ماه یکبار می‌آیند، و فقط نسخه‌های LTS که اکنون هر دو سال یک بار وارد می‌شوند، قطع می‌شوند. جاوا ۱۷ نسخه فعلی LTS است. نسخه بعدی LTS، جاوا ۲۱، در سپتامبر ارائه می شود.
  • ۷۰٪ از برنامه های جاوا که به New Relic گزارش می دهند، این کار را از یک کانتینر انجام می دهند.
  • دستگاه جمع‌آوری زباله G1 همچنان مورد علاقه کاربران جاوا ۱۱ یا جدیدتر است و ۶۵ درصد از مشتریان New Relic از G1 استفاده می‌کنند.
3 مورد استفاده پویا برای Apache Flink و پردازش جریان