۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

از ابر برای تقویت زنجیره تامین خود استفاده کنید

زنجیره تامین تحت فشار باعث مشکلات درآمدی و بهره وری می شود و زندگی خود ما را مختل می کند. زنجیره های تامین چه کسانی هنوز به خوبی کار می کنند و از چه فناوری استفاده می کنند؟

زنجیره تامین تحت فشار باعث مشکلات درآمدی و بهره وری می شود و زندگی خود ما را مختل می کند. زنجیره های تامین چه کسانی هنوز به خوبی کار می کنند و از چه فناوری استفاده می کنند؟

چه زمانی زنجیره‌های تامین بهتر می‌شوند؟ طبق نظرسنجی وال استریت ژورنال، حدود ۴۵ درصد از اقتصاددانان معتقدند که تا نیمه دوم سال ۲۰۲۲ طول می کشد. همانطور که من در مورد داده های زنجیره تامین تحقیق کردم، به نظر می رسد که تقریباً در همان سطح هستیم. کارایی زنجیره تامین مانند سال گذشته، در سال ۲۰۲۱، که خوب نیست.

اگرچه اختلالات زنجیره تامین به دلیل مشکلات متعددی از جمله بیماری همه گیر، کمبود نیروی کار در حمل و نقل و سایر صنایع و در دسترس بودن مواد خام ایجاد شده است، اما راز ناشناخته آن این است که زنجیره تامین و سیستم های لجستیکی هنوز فعال نشده اند. به وظیفه مقابله با این ناهنجاری ها.

بیشتر خواهند گفت که نمی توان کاری انجام داد یا کاری انجام نداد. اما متوجه می‌شویم که همیشه درست نیست.

اگرچه چیزهای خاصی وجود دارد که شما واقعاً به عنوان یک تجارت کنترلی روی آنها ندارید (کمبود نیروی کار، بیماری های همه گیر جهانی، و در دسترس بودن مواد خام و قطعات)، شما باید چیزهایی بسازید که مردم بخواهند بخرند. من چند شرکت را می بینم که از رایانش ابری به عنوان یک سلاح مهم در برابر بسیاری از این مسائل استفاده کرده اند.

تصمیمات سال نو برای متخصصان ابر

این در واقع بیشتر به اطلاعات و هوش مربوط می شود تا تغییر مسائل خارجی که نمی توانید آنها را کنترل کنید. اگر سازمان‌هایی را بررسی کنید که هنوز می‌توانند در سال ۲۰۲۱ و در حال حاضر به موقع ارائه دهند، همه آن‌ها مجموعه‌ای از مفاهیم مشابهی را دارند که به کار می‌برند، مانند توانایی حل مشکلات با استفاده از اتوماسیون بسیار هوشمند. آن‌ها نه تنها از داده‌های ساده، بلکه از اطلاعات واقعی استفاده می‌کنند که ممکن است راه‌هایی را برای حل همه مسائل زنجیره تامین پیدا نکند، اما می‌تواند بسیاری از موانعی را که امروزه در ایجاد و ایجاد با آن‌ها سر و کار داریم، برطرف کند. ارسال محصولات.

به عنوان مثال، در بسیاری از موارد، برخی از قطعات برای تکمیل ساخت یک محصول در دسترس نیستند. اما داده‌های تاریخی کافی وجود دارد که می‌توان در زمان واقعی استخراج شود تا مشخص شود که کجا می‌تواند توسط تامین‌کنندگان دیگر در دسترس باشد و احتمال در دسترس بودن و تحویل به موقع آن وجود دارد.

برخی از شرکت‌ها برخی از قطعات را قبل از کمبودهای پیش‌بینی‌شده توسط سیستم‌های هوش مصنوعی قبل از مشاهده سایر کسب‌وکارها ذخیره می‌کنند، یا حتی می‌توانند جنبه‌های مهندسی مجدد محصول نهایی را خودکار کنند تا بتوان قطعات مختلف را بدون ایجاد مشکل کیفیت جایگزین کرد. در برخی موارد، این سیستم‌ها در نهایت قطعات بهتری را تامین می‌کنند که ممکن است کمی بیشتر هزینه داشته باشند (مثلاً ۱۰ سنت) اما در نهایت میلیون‌ها دلار محصول را برای خرید در دسترس قرار می‌دهند، نه اینکه در انبار منتظر بمانند تا قسمتی جزئی ظاهر شوند. شما این عبارت را شنیده اید، “یک سکه یک دلار را نگه می دارد.”

آیا ChatGPT کد شما را می نویسد؟ مراقب بدافزارها باشید

نکته جالب در مورد این فرآیند این است که مدیران در C-suites مجبور نیستند تمام شب‌ها را برای ارائه این راه‌حل‌های نوآورانه بکشند. این ۱۰۰٪ خودکار است و با استفاده از حجم عظیمی از داده ها و یادگیری ماشینی و جاسازی این موارد به طور مستقیم در فرآیندهای تجاری انجام می شود، بنابراین تعمیر چند ثانیه پس از پیدا شدن مشکل زنجیره تامین انجام می شود.

این جنبه‌های اتوماسیون زنجیره تامین هوشمند جدید نیستند. برای سال‌ها، تفکر عمیقی در مورد چگونگی خودکارسازی زنجیره‌های تامین به طور موثرتر وجود داشته است. کسانی از شما که در زنجیره تامین تخصص دارند این را خیلی خوب درک می کنند.

چند شرکت مایل به سرمایه گذاری در نوآوری و حتی ریسک استفاده از این سیستم های جدید هستند؟ اکثر آنها اینطور نیستند، و آنها نقاط منفی را از بازارها می بینند که آنها را به سمت توپ های منحنی پرتاب می کند که سعی می کنند با استفاده از رویکردهای سنتی با آنها مقابله کنند. شرکت‌هایی را می‌بینیم که در جایگاه دهم در یک بازار خاص قرار گرفته‌اند، با متمایز کردن خود با این سیستم‌های مبتنی بر ابر هوشمند، به جایگاه دوم یا سوم می‌رسند.

Starburst قابلیت های کم کد و Warp Speed ​​را به پیشنهادات Enterprise و Galaxy اضافه می کند

بهترین چیزی که می توانم بگویم، کمتر از ۵٪ از شرکت هایی که برای درآمد خود به زنجیره های تامین وابسته هستند، اقداماتی را برای راه اندازی این سیستم ها انجام داده اند. در بسیاری از موارد، سیستم ها باید برای یک شرکت خاص سفارشی شوند و این به معنای هزینه و ریسک بیشتر است.

ظهور ابرهای صنعتی ممکن است برخی از این موارد را تغییر دهد. در واقع، زمان زیادی طول نمی کشد تا ارائه دهندگان ابر عمومی این نوع خدمات را بپذیرند و ارائه دهند. کسانی که مایل به کسب این مزیت هستند فقط از خدمات ارائه دهندگان ابر عمومی استفاده می کنند و مجبور نیستند خدمات خود را بسازند.

جالب‌ترین چیز این است که هزینه این فناوری هرگز یک عامل بازدارنده واقعی نیست. تمام سیستم‌های پیشرفته‌ای که برای این کار به آن‌ها نیاز دارید، از جمله فضای ذخیره‌سازی پتابایتی داده، تجزیه و تحلیل، هوش مصنوعی، و قابلیت جاسازی همه آن‌ها در سیستم‌های زنجیره تامین موجود یا جدید، برای اکثر شرکت‌ها از نظر عملیاتی خطای گرد است. هزینه.

بنابراین، دفعه بعد که با شرکتی معامله می‌کنید که واقعاً می‌تواند بدون توجه به شرایط بازار، طبق وعده‌های خود عمل کند، ببینید آیا آنها از رایانش ابری به عنوان یک پلتفرم اصلی نوآورانه برای متمایز کردن آنها در زمان دشوار شدن بازارها استفاده می‌کنند یا خیر. . می‌خواهید با چه کسی تجارت کنید؟