۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

روشی هوشمندتر برای ارائه حفاظت از داده ها به برنامه های مبتنی بر SSD

راه حل های RAID سنتی هم عملکرد و هم استقامت درایوهای حالت جامد را کاهش می دهند. در اینجا آمده است که چگونه Pliops XDP محافظت از داده های قابل اعتماد را بدون جریمه عملکرد برای SSD ها فراهم می کند.

راه حل های RAID سنتی هم عملکرد و هم استقامت درایوهای حالت جامد را کاهش می دهند. در اینجا آمده است که چگونه Pliops XDP محافظت از داده های قابل اعتماد را بدون جریمه عملکرد برای SSD ها فراهم می کند.

SSDهای NVMe به سرعت در فضای ابری، مراکز داده سازمانی و محاسبات لبه برای برنامه‌های کاربردی فشرده مانند پایگاه‌های داده رابطه‌ای و محیط‌های NoSQL به کار گرفته می‌شوند. با این حال، داده‌های موجود در این SSD‌ها موقتی هستند و فقط در طول عمر نمونه‌های ماشین مجازی مرتبط با آن‌ها باقی می‌مانند.

ذخیره‌سازی SSD NVMe برای همه ارائه‌دهندگان خدمات ابری بزرگ از جمله زودگذر است. خدمات وب آمازون، Microsoft Azure، و Google Cloud Platform. اگر مشتریان می خواهند از داده های این SSD ها محافظت کنند، باید ذخیره سازی بلوک الاستیک در AWS را انتخاب کنند. یا گزینه‌های دیسک دائمی معادل در Microsoft Azure و Google Cloud Platform. مشکل این است که این گزینه‌ها اغلب به قربانی کردن عملکرد در ازای حفاظت از داده‌ها و در دسترس بودن نیاز دارند.

برای محافظت از داده‌های SSDهای با کارایی بالا، اکثر OEMهای سرور از کنترل‌کننده‌های RAID سنتی استفاده می‌کنند که در ابتدا برای درایوهای دیسک سخت طراحی شده بودند. هنگامی که RAID سنتی با SSD های مدرن مستقر می شود، به گونه ای رفتار می کند که عملکرد و استقامت SSD را به شدت کاهش می دهد، در حالی که به درایوهای SSD اضافی برای افزونگی نیاز دارد و ظرفیت موجود را کاهش می دهد.

به بیان ساده، راه حل های RAID سنتی مزایای عملکرد SSD ها را در استقرار مرکز داده سازمانی محدود می کنند.

مشکلات عملکرد در لبه

وقتی نوبت به محاسبات لبه می‌رسد، هدف این است که داده‌ها و فضای ذخیره‌سازی را به هر جایی که نیاز است نزدیک‌تر کنیم. انعطاف پذیری ذخیره سازی برای تحمل خرابی SSD در لبه به دلیل کمبود افراد در مراکز داده لبه برای تعمیر یا جایگزینی SSD های شکست خورده از اهمیت بیشتری برخوردار است. استفاده از راه‌حل‌های سنتی RAID به‌خاطر حفاظت از داده‌ها، مزایای عملکرد و ظرفیت سرور لبه را باطل می‌کند.

پردازشگر داده های شدید Pliops (XDP) برای پاسخگویی به این چالش طراحی شده است. Pliops XDP حفاظت از داده های RAID قابل اعتماد را بدون جریمه عملکرد مرتبط ارائه می دهد، با حذف عملیات ذخیره سازی ناکارآمد و بارگیری فعالیت های پردازش داده فشرده محاسباتی از CPU، پتانسیل عملکرد کامل SSD ها را باز می کند.

Azure AI Studio: جعبه ابزار تقریباً کاملی برای توسعه هوش مصنوعی

Pliops XDP جریان داده بین برنامه‌ها و SSDها را با فشرده‌سازی، فهرست‌بندی و مرتب‌سازی و سپس نوشتن داده‌ها در SSD در الگوهای متوالی با برابری برای محافظت از داده‌ها، بهینه می‌کند. XDP اساساً نحوه پردازش، مدیریت و ذخیره داده ها را بهبود می بخشد که منجر به عملکرد سریع برنامه، قابلیت اطمینان بالاتر و مقیاس پذیری بیشتر با کاهش TCO (هزینه کل مالکیت) می شود.

Pliops XDP نوشتن های تصادفی را با تبدیل آنها به نوشتن های متوالی فشرده سرعت می بخشد. این باعث بهبود عملکرد ذخیره سازی، استفاده و طول عمر SSD در مقایسه با راه حل های سنتی RAID 5/6 می شود. فشرده‌سازی همچنین مقدار داده‌هایی را که باید خوانده شود کاهش می‌دهد و در عین حال تأثیرات تقویت IO را کاهش می‌دهد و توان خواندن و تأخیر بهتری را فراهم می‌کند. برخلاف RAID سنتی که از یک دیسک یدکی داغ اختصاصی استفاده می‌کند، Pliops XDP Drive Failure Protection (DFP) از همه SSD‌های دارای ظرفیت داغ مجازی (VHC) برای افزایش عملکرد و مزایای ظرفیت استفاده می‌کند.

عملکرد برتر ارائه شده توسط Pliops XDP را می توان به انجام بیشتر عملکردها در سخت افزار نسبت داد. فشرده سازی با نرخ خط با استفاده از یک موتور شتاب دهنده سخت افزاری انجام می شود. موتور ذخیره سازی کلید-مقدار نیز مبتنی بر سخت افزار است. مانند RocksDB روی یک تراشه، موتور کلیدی با ارزش، نیروی کار واقعی XDP است که بخش زیادی از مزایای عملکرد آن را به نمایش می‌گذارد.

اعتبار سنجی مهندسی مستقل

هنگامی که یک محصول جدید باورهای دیرینه در مورد بارهای کاری سازمانی را مختل می کند، ارزیابی آن برای شرکت های مهندسی و اعتبار سنجی معروف یک روش استاندارد است. یکی از این شرکت‌ها، Principled Technologies، Pliops XDP را با مقایسه آن با کنترل‌کننده‌های RAID سنتی در سرور Dell PowerEdge مورد استفاده در مراکز داده سنتی با سیستم‌های یکسان و پیکربندی‌های ذخیره‌سازی SSD ارزیابی کرد.

هدف آزمایش‌های فن‌آوری‌های اصولی ارزیابی الزامات غیرعملکردی برنامه‌های کاربردی سازمانی برای عملکرد پایدار، اهداف در دسترس بودن و انطباق با SLA با مقایسه RAID به‌طور سنتی با Pliops XDP-RAIDplus بود. جزئیات کامل سیستم تحت آزمایش (SUT)، مشخصات آن، و گزارش‌ها می‌تواند در اینجا قابل دسترسی است. این گزارش مزایای بهینه سازی عملکرد XDP و نحوه دستیابی به اهداف SLA در هنگام مواجهه با خرابی حافظه SSD را برجسته می کند.

چرا محاسبات لبه برای توسعه نرم افزار مدرن اهمیت دارد؟

StorageReview، یک مرجع ذخیره‌سازی مستقل پیشرو با آزمایشگاه آزمایشی خود، همچنین یک ارزیابی فنی عمیق از Pliops XDP را برای برنامه‌های کاربردی اینترنت اشیا سازمانی انجام داد. آزمایش قابلیت اطمینان، ظرفیت ذخیره سازی و کارایی در حین استفاده از SSD های QLC با چگالی بالا اهداف اصلی بودند. گزارش StorageReview بیان می‌شود چگونه معماران سیستم های سازمانی را برای دستیابی به عملکرد مداوم بالاتر، افزایش قابلیت اطمینان و افزایش طول عمر QLC SSD با کاهش تقویت نوشتن برای کاهش هزینه استقرار طراحی می کنند.

یکی از بهترین راه‌ها برای نگاه کردن به فناوری‌های جدید، دیدن عملکرد آنها در موقعیت‌های واقعی است. دو مثال مورد استفاده را بخوانید.

میلیاردها درخواست در ساعت

یک ارائه‌دهنده پیشرو نرم‌افزار به‌عنوان سرویس (SaaS) ده‌ها هزار نمونه MariaDB را اجرا می‌کند تا با ارائه میلیاردها درخواست در ساعت به هزاران مشتری خدمات ارائه دهد. این راه‌اندازی برای به حداکثر رساندن عملکرد ذخیره‌سازی SSD به منظور ایجاد پرس و جوهای MariaDB بالاتر طراحی شده بود، اما جایگزینی در دسترس بودن برنامه‌های MariaDB بود. هر گونه خرابی SSD منجر به تعداد بیشتری از نمونه‌های MariaDB و عدم دسترسی کاربران به سرورهای ثانویه می‌شود که نه تنها بر رضایت مشتری تأثیر می‌گذارد بلکه هزینه عملیاتی تعادل مجدد ترافیک را افزایش می‌دهد.

پس از استفاده از Pliops XDP، این ارائه‌دهنده SaaS نمونه‌های MariaDB را با فضای ذخیره‌سازی کاملاً محافظت شده بازسازی کرد و اکنون می‌تواند خرابی SSD را بدون به خطر انداختن عملکرد برنامه تحمل کند. در ازای آن، این شرکت به دلیل فشرده سازی نرخ خط، افزایش عملکرد و ظرفیت بیشتری را متوجه شد، که آنها را قادر ساخت تا نمونه های MariaDB را در هر سرور افزایش دهند.

فعال کردن زیرساخت هوش مصنوعی متراکم، کارآمد و قابل اعتماد

Paperspace، یک شرکت توسعه محاسبات ابری و یادگیری ماشینی با کارایی بالا، با زیرساخت ذخیره سازی NFS موجود خود با سه چالش عمده روبرو شد: رشد، عملکرد، و در دسترس بودن (به مطالعه موردی مراجعه کنید). Paperspace به یک راه حل ذخیره سازی متراکم تر و کارآمدتر نیاز داشت که قابلیت اطمینان و زمان بازیابی بهتری را نیز ارائه دهد. این شرکت به Pliops XDP روی سرورهای Supermicro روی آورد تا کنترلرهای RAID را جایگزین کند تا از بار کاری NVMe با کارایی بالا برای زیرساخت هوش مصنوعی در مراکز داده خود پشتیبانی کند. Pliops XDP Paperspace را با عملکردی ۵ برابری با حفاظت داخلی داده و ۲ برابر زمان بازیابی سریعتر با ۳۳ درصد هزینه کمتر به ازای هر ترابایت در مقایسه با راه حل های RAID سنتی ارائه کرد.

چگونه دروازه های API مکمل ESB ها هستند

برای مطالعات موردی بیشتر مشتری و خلاصه راهکارهای Pliops XDP، از مرکز منابع Pliops دیدن کنید.

عملکرد کامل برای NVMe SSD

Pliops XDP راه‌حلی برای معماران سیستم، ذخیره‌سازی و داده‌ها ارائه می‌دهد که نیاز به طراحی حفاظت از داده‌های مقرون‌به‌صرفه در پلت‌فرم‌های لبه و ابری دارند تا نیازهای روزافزون برنامه‌های تجاری را برآورده کنند. استقرار مشتری و اعتبارسنجی مهندسی مستقل نشان داده است که چگونه Pliops XDP عملکرد برنامه را بهبود می بخشد، استقامت SSD و عمر قابل استفاده را افزایش می دهد، و چالش های رشد داده را با فشرده سازی داده های داخلی برطرف می کند.

Pliops XDP به معماران اجازه می دهد تا برنامه ها را برای رفع نیازهای در دسترس بودن، کاهش زمان از کار افتادگی برنامه و بهبود قابلیت بازیابی پیکربندی کنند. این منجر به کاهش هزینه کل مالکیت برای زیرساخت داده در لبه، مرکز داده و استقرار ابری می شود، در حالی که عملکرد بالایی را که شرکت ها در ذخیره سازی NVMe SSD به دنبال آن هستند، حفظ می کند.

پراساد ونکاتاچار< /a> مدیر ارشد راه حل ها و محصولات در Pliops است.

انجمن فناوری جدید مکانی را برای کاوش و بحث در مورد فناوری سازمانی نوظهور در عمق و وسعت بی سابقه ای فراهم می کند. انتخاب ذهنی است، بر اساس انتخاب ما از فناوری هایی که معتقدیم مهم هستند و برای خوانندگان InfoWorld بیشترین علاقه را دارند. InfoWorld وثیقه بازاریابی را برای انتشار نمی پذیرد و حق ویرایش تمام محتوای ارائه شده را برای خود محفوظ می دارد. همه سوالات را به newtechforum@infoworld.com ارسال کنید.