۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

راکی لینوکس ۹.۰ سیستم ساخت جدید را تقویت می کند

ارائه‌دهنده کلون RHEL امیدوار است که سیستم ساخت ابری به او کمک کند نسخه‌های جدید Rocky را ظرف یک هفته پس از انتشار جدید RHEL منتشر کند.

ارائه‌دهنده کلون RHEL امیدوار است که سیستم ساخت ابری به او کمک کند نسخه‌های جدید Rocky را ظرف یک هفته پس از انتشار جدید RHEL منتشر کند.

Rocky Linux 9.0، آخرین نسخه سیستم عامل سازمانی منبع باز طراحی شده برای سازگاری کامل باگ برای اشکال با لینوکس Red Hat Enterprise (RHEL)، اکنون به طور کلی در دسترس است. این به‌روزرسانی شامل ویژگی‌های امنیتی و شبکه‌ای جدید و یک سیستم ساخت منبع باز جدید به نام Peridot است.

راکی لینوکس ۹.۰ که در ۱۴ ژوئیه منتشر شد، همه ابزارهای زیرساخت زنجیره ساخت را برای توسعه دهندگان دارد تا بتوانند راکی ​​لینوکس را انتخاب کنند یا سیستم عامل را گسترش دهند یا بازتولید کنند، اگر یک توسعه دهنده بخواهد مستقل از جامعه یا هر سازمان پشتیبانی بالادستی کاری انجام دهد. نمایندگان پروژه گفتند، هدف اصلی توسعه سیستم ساخت جدید و بومی ابری این بود که اطمینان حاصل شود که نسخه‌های جدید Rocky می‌توانند ظرف یک هفته پس از انتشار نسخه جدید RHEL منتشر شوند.

داکر 105 میلیون دلار بودجه جمع آوری می کند تا تمرکز خود را بر توسعه دهندگان افزایش دهد

کد منبع Peridot را می‌توانید در GitHub پیدا کنید و به زودی به راحتی از طریق آن قابل نصب خواهد بود. نمودارهای هلم. دانلودهای Rocky Linux در rockylinux.org در دسترس هستند. راکی لینوکس که توسط بنیاد نرم‌افزار راکی ​​اینترپرایز (RESF) میزبانی می‌شود، توسط یکی از بنیان‌گذاران اصلی CentOS، مدیر عامل CIQ، گرگوری کورتزر، ایجاد شد تا به هدف اصلی CentOS برای خدمت به عنوان یک نسخه پایین‌دستی آماده تولید RHEL برسد.

پریدوت که توسط CIQ توسعه یافته و به RESF داده شده است، به عنوان یک پشته بومی ابری برای ساخت و مدیریت راکی ​​لینوکس عمل می کند. پشته به عنوان منبع باز منتشر شده است. این پروژه گفت که راکی ​​لینوکس از ابزارهای منبع باز برای ارائه یک سیستم عامل “تکرارپذیر” استفاده می کند تا اطمینان حاصل کند که مشکلات پایان عمر CentOS تکرار نمی شود.

اوراکل مجوز رایگان را برای GraalVM معرفی کرد

از دیگر ویژگی های برجسته Rocky Linux 9.0 می توان به بهبودهای امنیتی و ویژگی های شبکه زیر اشاره کرد:

  • عملکرد SELinux، سربار حافظه و زمان بارگیری بهبود یافته است.
  • OpenSSL، اکنون در نسخه ۳.۰.۱، دارای یک طرح نسخه جدید، یک سرویس گیرنده HTTP(S) بهبود یافته و پشتیبانی از پروتکل ها و فرمت های جدید است.
  • راکی لینوکس از پیکربندی خودکار تنظیمات انطباق امنیتی برای PCI-DSS، HIPPA، DISA، و سایر موارد از طریق نصب کننده Anaconda پشتیبانی می کند، بنابراین در زمان و تلاش صرفه جویی می کند.
  • OpenSSH، اکنون در نسخه ۸.۷p1، دارای جایگزینی پروتکل SCP/RCP با پروتکل SFTP است و مدیریت نام فایل قابل پیش بینی بیشتری را ارائه می دهد.
  • استفاده از خلاصه‌های پیام SHA-1 منسوخ شده است، زیرا توابع هش رمزنگاری تولید شده توسط SHA-1 دیگر ایمن در نظر گرفته نمی‌شوند.
  • Multipath TCP Daemon یا mptcpd می‌تواند به جای iproute2 برای پیکربندی نقاط پایانی TCP چند مسیره استفاده شود.
  • NetworkManager اکنون از فایل های کلیدی برای ذخیره نمایه های اتصال جدید به عنوان پیش فرض استفاده می کند اما همچنان از ifcfg پشتیبانی می کند.
  • بسته اسکریپت های شبکه حذف شد. از NetworkManager برای پیکربندی اتصالات شبکه استفاده کنید.
9 سند فوق العاده ای که هر توسعه دهنده ای باید بخواند