۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

مایکروسافت نقشه راه جاوا برای کد ویژوال استودیو را منتشر کرد

بهبودهای برنامه ریزی شده مرتبط با جاوا برای VS Code از تکمیل کد هوشمندتر و اشکال زدایی بهتر تا ادغام عمیق تر با Kubernetes و خدمات ابری را شامل می شود.

بهبودهای برنامه ریزی شده مرتبط با جاوا برای VS Code از تکمیل کد هوشمندتر و اشکال زدایی بهتر تا ادغام عمیق تر با Kubernetes و خدمات ابری را شامل می شود.

مایکروسافت به دنبال تقویت جذابیت کد ویژوال استودیو برای توسعه دهندگان جاوا، نقشه راهی برای آوردن قابلیت های جدید مرتبط با جاوا به ویرایشگر کد منتشر کرده است. یکی از اهداف این است که انتقال به VS Code از سایر IDEهای جاوا آسانتر شود.

مایکروسافت گفت که اکنون بیش از ۱.۵ میلیون توسعه دهنده جاوا از ویرایشگر کد استفاده می کنند. چندین زمینه سرمایه گذاری برای سال ۲۰۲۲ تعیین شده است، از جمله تجربه توسعه “حلقه داخلی”، توسعه بومی ابری، ابزارهای ساخت، عملکرد و قابلیت اطمینان، و سایر جنبه های تجربه کاربر.

به روز رسانی MongoDB Atlas بر ساده کردن وظایف توسعه دهندگان تمرکز دارد

برای توسعه حلقه داخلی، هوش تکمیل کد بهبود یافته و بهینه‌سازی برای موارد رایج، همراه با تولید بهتر قطعه کد و میانبرهای بر اساس ترجیح کاربر برنامه‌ریزی شده است. بهبود عملکرد تکمیل کد نیز مورد توجه قرار گرفته است. بهبودهای برنامه‌ریزی‌شده اشکال‌زدایی شامل پشتیبانی از رشته مجازی، اشکال‌زدایی برای کلاس‌های کامپایل‌شده، ارزیابی سریع‌تر در نماهای متغیر، و ارزش‌گذاری بیان لامبدا است.

نقشه راه ۲۰۲۲ همچنین شامل پشتیبانی جاوا ۱۸ است. خود جاوا ۱۸ در ماه مارس ارائه می شود. برای توسعه بومی ابری، هدف تعمیق یکپارچه‌سازی با Kubernetes و سرویس‌های ابری مانند Azure Spring Cloud است. سایر اهداف ذکر شده در نقشه راه:

  • بهبود قابلیت اطمینان سرور زبان جاوا و کاهش زمان واردات پروژه.
  • بهبود تجربه کاربر با قابل شناسایی‌تر کردن و استفاده آسان‌تر از ویژگی‌ها.
  • بهبود Maven و Gradle برنامه‌های افزودنی.
  • تست بهتر Junit، تجربه واردات بسته/ایجاد پروژه بهتر مربوط به برنامه های Swing/JavaFX و پشتیبانی از Live Share در VS Code Java.
  • ایجاد آسانتر اجزای Spring برای Spring Boot.
14 الگوریتم محبوب هوش مصنوعی و کاربرد آنها

علاوه بر نقشه راه، مایکروسافت گفت که اکنون JRE را در برنامه های افزودنی جاوا خود تعبیه کرده است، به این معنی که توسعه دهندگان دیگر نیازی به پیکربندی JDK برای اجرای برنامه های افزودنی ندارند و فقط باید JDK را برای پروژه خود پیکربندی کنند. مایکروسافت همچنین نمایه‌ای را معرفی کرد که در آن توسعه‌دهندگان می‌توانند تنظیمات قالب‌کننده را برای کد جاوا تغییر دهند و جلوه‌ها را پیش‌نمایش کنند. این را می توان با بالا آوردن پالت فرمان (Ctrl+Shift-P) و اجرای دستور «Java: Open Formatter Settings with Preview» یا از «Java: Help Center» (Ctrl+Shift-P) و اجرای «Java» استفاده کرد. دستور : Help Center”).

نحوه استفاده از سازنده های اولیه در سی شارپ 12

توسعه دهندگانی که مایل به ارائه بازخورد در مورد پشتیبانی جاوا در کد ویژوال استودیو هستند، می توانند در پست وبلاگ نقشه راه، یک مشکل را در GitHub، یا یک ایمیل به vscjfeedback@microsoft.com.