۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

چرا چند ابری شما اینقدر کند است؟

بسیاری از عملکرد استقرار چند ابری خود این روزها و دلایل موجهی شکایت دارند. در اینجا چند زمینه برای جستجوی پاسخ وجود دارد.

بسیاری از عملکرد استقرار چند ابری خود این روزها و دلایل موجهی شکایت دارند. در اینجا چند زمینه برای جستجوی پاسخ وجود دارد.

چهارشنبه است و تیم حسابداری فروش این ماه را می بندد و پردازش پایان ماه را روی یک پلتفرم چند ابری که چهار ماه پیش مستقر شده بود انجام می دهد. آنها ورودی های سفارش فروش را در یک ارائه دهنده ابر و برنامه حسابداری را در دیگری اجرا می کنند. پوشش هر دو ابر یک سیستم امنیتی مشترک و مدیر API، در میان سرویس‌های دیگر است.

آنچه در ماه گذشته برای پردازش از ابتدا تا پایان فقط چند ساعت طول کشید اکنون تقریباً یک روز طول می کشد. شما یک تماس عصبانی از مدیر مالی دریافت می کنید، “چه اتفاقی می افتد؟” به عبارت بهتر، با عملکرد چند ابری شما در این ماه چه اتفاقی می‌افتد؟

استقرار چند ابری، و به طور کلی استقرار ابر، در سطوح مختلف استرس رفتار متفاوتی دارند. در طول پردازش ماه گذشته استرس کمی وجود داشت. در این ماه یک سطح استرس متوسط ​​وجود دارد که باعث مشکل عملکرد شدید می شود.

حرفه ابری خود را بهینه کنید

کسانی از شما که مشکلات عملکرد را تشخیص داده و برطرف می‌کنید، قبلاً این را می‌دانید، اما اگر نه، بهترین راه برای فکر کردن در مورد عملکرد ابری وجود دارد: همه مؤلفه‌های وابسته به یکدیگر برای عملکرد خوب به همه مؤلفه‌ها بستگی دارند. مشکلات زمانی به وجود می‌آیند که یک جزء وزن خود را در «زنجیره تأمین عملکرد ابر» نمی‌کشد. مشکل ممکن است ناشی از تأخیر شبکه یا پایگاه داده، تأخیر حافظه ورودی/خروجی یا عملکرد ذخیره سازی باشد. نتیجه یکسان است: عملکرد کلی آسیب خواهد دید.

در مثال ما، هر مؤلفه‌ای که انجام نشد می‌تواند باعث ایجاد مجموعه‌ای از رویدادها شود که عملکرد کلی را از بین ببرد. در این مورد، پردازش پایان ماه دچار مشکل شد، حتی اگر بار فقط از سطوح تنش کوچک تا متوسط ​​افزایش یافت.

البته، کندترین مؤلفه عملکرد کلی شما را تنظیم می کند، که در فضای ابری تفاوتی ندارد. این می تواند مشکلاتی مانند عملکرد شبکه، پایگاه داده کند، کمبود منابع مورد نیاز CPU یا برنامه های کاربردی ضعیف ایجاد کند. اینها اغلب «گرملین‌های ابری» نامیده می‌شوند که معماران و توسعه‌دهندگان ابر روزها و گاهی ماه‌ها به دنبال آن‌ها هستند. در بسیاری از موارد، ردیابی آنها آسان نیست. بنابراین، کجا را نگاه می کنید؟

JetBrains از سرویس CI/CD برای تیم های کوچکتر رونمایی می کند

بهترین پاسخ استفاده از یک ابزار مدیریت و عملیات ابری خوب است، ترجیحاً ابزاری که بتواند قابلیت مشاهده عملیاتی را فراهم کند. به جای رد شدن از میان انبوهی از داده های دقیق (که اغلب نویز نامیده می شود)، معنای داده ها را دریافت می کنید. یک ابزار خوب معمولاً محل وجود مشکل عملکرد را نشان می دهد و حتی می تواند علت اصلی را ارائه دهد.

شبکه ممکن است مشکل تأخیر داشته باشد که تشخیص آن آسان است. این ابزار همچنین می‌تواند مشکل را به یک VPN با عملکرد ضعیف که داده‌ها را از یک ارائه‌دهنده ابری به دیگری ارسال و دریافت می‌کند، ردیابی کند. این یک مشکل مکرر در استقرار چند ابری است، با توجه به اینکه ارتباطات بین ابری متکی است و بنابراین بر آن تاکید می شود، و ارتباطات بین ابرها باید به طور موثرتری حفظ شود. در واقع، در چندین مشکل عملکرد اخیر که برای تشخیص آن از من خواسته شد، علت اصلی یک مشکل شبکه ارتباطات بین ابری بود.

Snowflake's Data Clean Room قول داده است که تجزیه و تحلیل داده های PII را آسان کند

مشکلات رایج دیگر با استقرار چند ابری شامل مشکلات عملکرد پایگاه داده در یک ارائه دهنده ابر واحد است که باعث تاخیر در چندین برنامه می شود. اغلب خود برنامه‌ها سرزنش می‌شوند و حتی دستور رفع کد نیز داده می‌شود. هنگامی که آنها تشخیص دادند که اصلاحات کد کار نمی کند، پایگاه داده مقصر شد. اخلاقیات آن داستان این است که اول تشخیص داده شود و دوم آن را اصلاح کنیم.

البته، لیست ادامه دارد. چند ابری، استقرار پلت فرم های پیچیده و توزیع شده هستند. برنامه ها و داده هایی که در چند ابری قرار دارند نیز می توانند پیچیده باشند. مشکلات عملکرد اغلب ظاهر می شوند. بهترین توصیه من این است که روی مجموعه خوبی از فناوری های ابری ابری سرمایه گذاری کنید که در سراسر ارائه دهندگان کار می کنند و می توانند به سرعت رایج ترین مشکلات را تشخیص دهند. برخی حتی خدمات خود درمانی را برای اصلاح پیشگیرانه مسائل ارائه می دهند. این ابزارها با اولین مشکلی که حل می کنند هزینه خود را پرداخت می کنند.