۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

چگونه هوش مصنوعی مولد کمبود استعداد توسعه دهندگان را ایجاد می کند

اگر توسعه‌دهندگان جوان را با ماشین‌ها جایگزین کنیم، مهندسین آموزش دیده برای انجام کارهای متفکرانه‌تر مورد نیاز برای پیشبرد نرم‌افزار را نخواهیم داشت.

اگر توسعه‌دهندگان جوان را با ماشین‌ها جایگزین کنیم، مهندسین آموزش دیده برای انجام کارهای متفکرانه‌تر مورد نیاز برای پیشبرد نرم‌افزار را نخواهیم داشت.

بازار کار برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار همیشه رقابتی بوده است، اما ما در آستانه تجربه یک بحران استعداد هستیم، بر خلاف هر چیزی که تا به حال در این صنعت دیده‌ایم.

هوش مصنوعی مولد همه جا وجود دارد و هرکسی که در نرم افزار کار می کند در تلاش است تا آن را کشف کند. در حالی که توسعه دهندگان با هوش مصنوعی آزمایش می کنند، رهبران کسب و کار با معنای آن برای تیم های خود دست و پنجه نرم می کنند. بیشتر بحث ها حول محور این است که چه چیزی و چه کسی می تواند هوش مصنوعی را جایگزین کند.

واقعیت؟ هوش مصنوعی اینجاست، و این به ما، به عنوان توسعه‌دهندگان نرم‌افزار، سازندگان محصول، و رهبران سازمانی بستگی دارد که بفهمیم چگونه با این پدیده همراه می‌شویم. از زمانی که هوش مصنوعی به جریان اصلی تبدیل شد، فقط سطح آنچه را که هوش مصنوعی می‌تواند انجام دهد، خراشیده‌ایم، اما در حال حاضر در مورد اینکه چگونه آن را جایگزین شهود انسانی خواهد کرد، صحبت می‌کنیم. چیزی در این مورد درست به نظر نمی رسد.

سوال مهم‌تر امروز این است که در مورد شکاف مهارت‌های هوش مصنوعی چه کنیم؟

زمان بحرانی برای استعدادهای توسعه دهنده

توسعه‌دهندگان برای ارائه سریع‌تر و ایمن‌تر ویژگی‌های جدید تحت فشار بسیار زیادی هستند، که فرصتی را برای هوش مصنوعی فراهم می‌کند تا شکاف موجود در بازار استعدادها را پر کند.

سینوپسیس گزارش می دهد که آسیب پذیری های منبع باز پرخطر در حال افزایش است

هوش مصنوعی یک تغییر اساسی را در نحوه تفکر ما در مورد توسعه نرم افزار معرفی می کند. وقتی صحبت از استعداد توسعه دهندگان می شود، هوش مصنوعی می تواند، و به احتمال زیاد، کارهای تکراری را که در حال حاضر توسعه دهندگان جوان انجام می دهند، خودکار کند. ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی می توانند بهره وری و کارایی توسعه دهندگان را با ساخت و استقرار سریع شواهد مفهومی (POC)، تولید خودکار بخش های کد، اجرای خودکار تست های A/B و موارد دیگر، باز کنند.

اگر ماشین‌ها را جایگزین توسعه‌دهندگان کنیم، مهندسین آموزش دیده برای انجام کارهای ذهنی‌تر و متفکرانه‌تر مورد نیاز برای پیشبرد نرم‌افزار را نخواهیم داشت. تاثیر بلندمدت هوش مصنوعی بدون استعدادی که برای نوآوری مسئولانه لازم است، بسیار مضرتر از سودمند خواهد بود.

تعریف مجدد نقش یک توسعه دهنده جوان

در ۲۰ سال گذشته، ما استراتژی‌های زیادی برای کاهش میزان کدهای تکراری و سطح پایین (مانند چارچوب‌ها، کتابخانه‌ها و منبع باز) که توسعه‌دهندگان باید انجام دهند، داشته‌ایم. نوشتن. هدف این بوده است که بر روی شانه‌های کسانی که قبل از شما آمده‌اند، بسازید تا بتوانید روی چیزهایی که برنامه شما را ایجاد کرده‌اند، و کمک‌های خاص به آن، منحصربه‌فرد و خاص تمرکز کنید.

هدف با هوش مصنوعی یکسان است، فقط شتاب گرفته است. این در مورد خودکارسازی ایجاد کدی است که تکرار می‌شود، و سپس از توسعه‌دهندگانتان بخواهید زمانی را صرف استدلال و فکر کردن درباره کدی کنند که منحصربه‌فرد است و نیاز به تفکر عمیق و سفارشی‌سازی دارد.

با Azure Notification Hubs پیام ارسال کنید

بدون پیشرفت برنامه‌نویسان در نقاط عطف مختلف شغلی، چه کسی به شکاف مهارت‌های هوش مصنوعی که ایجاد کرده‌ایم توجه خواهد کرد؟

در حال آماده شدن برای کمبود مهارت های توسعه دهنده، اکنون

تمرکز باید روی آموزش، به ویژه سرمایه‌گذاری در نسل بعدی توسعه‌دهندگان نرم‌افزار تغییر کند. به معنای واقعی کلمه در عرض چند هفته همه چیز تغییر کرد. همین چند ماه پیش، توسعه دهندگان ماهر کد کاملی نوشتند. امروزه، توسعه‌دهندگان باید در زمینه‌هایی مانند مهندسی سریع، آزمایش و آموزش مدل‌های زبان بزرگ یا برخورد با نتایج غیرقطعی متخصص باشند.

توسعه نرم افزار همیشه در مورد آزمایش است، اما ارائه ویژگی عالی بعدی که برای مشتریان شما ارزش به ارمغان می آورد همیشه اولویت خواهد بود. چگونه به این کار ادامه دهیم؟ صنعت باید با سرمایه‌گذاری در ابتکارات آموزشی، برنامه‌های ارتقای مهارت و پرورش محیطی که استعدادها را پرورش می‌دهد و یادگیری مستمر را ترویج می‌کند، برای بحران قریب‌الوقوع مهارت‌های توسعه‌دهنده آماده شود.

در سطح توسعه‌دهنده‌های جوان، این به معنای ادامه استخدام استعدادها و اطمینان از اینکه توسعه‌دهندگان با نحوه تأثیرگذاری هوش مصنوعی بر روند کار و رویکرد آنها در ساختن نرم‌افزار، آشنا می‌شوند. به عنوان مثال، ممکن است یک توسعه‌دهنده سطح ابتدایی دیگر مسئول نوشتن کد از ابتدا نباشد، بنابراین قرار دادن آنها در معرض اعتبارسنجی و آزمایش کدهای از پیش تألیف شده توسط هوش مصنوعی ضروری است. تجربه عملی در نوشتن کد در اوایل حرفه توسعه‌دهنده برای توسعه درک آن‌ها از سیستم‌هایی که در نهایت به ساخت و نگهداری آن‌ها کمک می‌کنند بسیار مهم است.

جهان به داده های نقشه باز بیشتر (و بهتر) نیاز دارد

ما باید به مهندسان خود که به تازگی شغل خود را آغاز کرده اند فرصتی برای یادگیری در این فضا فراهم کنیم. سپس، همانطور که هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای در جریان کاری ما ادغام می‌شود، تاکید کمتری بر اینکه چه کسی جایگزین شغل می‌شود، و توجه بیشتری به نحوه آموزش استعدادها برای استفاده از هوش مصنوعی می‌شود. توسعه دهندگان آینده بخش بهتری از حرفه خود را صرف تفکر خلاقانه، حل مشکلات پیچیده و ساختن آینده خواهند کرد. چه کسی نمی خواهد بخشی از آن باشد؟

جیم رز مدیر عامل شرکت CircleCI.

Generative AI Insights مکانی را برای رهبران فناوری – از جمله فروشندگان و سایر مشارکت‌کنندگان خارجی – فراهم می‌کند تا چالش‌ها و فرصت‌های هوش مصنوعی مولد را بررسی و بحث کنند. این انتخاب گسترده است، از غواصی عمیق فناوری گرفته تا مطالعات موردی گرفته تا نظرات متخصص، اما همچنین ذهنی است، بر اساس قضاوت ما در مورد اینکه کدام موضوعات و درمان‌ها به بهترین وجه به مخاطبان فنی پیشرفته InfoWorld خدمت می‌کنند. InfoWorld وثیقه بازاریابی را برای انتشار نمی پذیرد و حق ویرایش تمام محتوای ارائه شده را برای خود محفوظ می دارد. تماس با doug_dineley@foundryco.com.