۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

گوگل در مورد Gitops جدی می شود

فروشنده ابری به عنوان راهی بهتر برای مدیریت و کنترل پیکربندی‌ها در محیط‌های با رشد سریع Kubernetes، وزن خود را پشت سر Gitops می‌گذارد.

فروشنده ابری به عنوان راهی بهتر برای مدیریت و کنترل پیکربندی‌ها در محیط‌های با رشد سریع Kubernetes، وزن خود را پشت سر Gitops می‌گذارد.

Google با ایجاد مجموعه‌ای از ابزارهای منبع باز با هدف کمک به سازمان‌ها برای پیکربندی و مدیریت مداوم برنامه‌های کانتینری خود در مقیاس، مهم‌ترین تعهد خود را تاکنون به رویه نوظهور Gitops داده است. p>

از آنجایی که سازمان‌دهنده کانتینر Kubernetes – که در سال ۲۰۱۴ از Google پدیدار شد – همچنان به یک لایه اصلی برای سازمان‌های بومی ابری تبدیل می‌شود و قادر به مدیریت ناوگان کانتینرها و تطبیق حالت مطلوب با وضعیت واقعی به یک کار تخصصی تبدیل شده است که معمولاً به دانش عمیق دامنه نیاز دارد. این شامل توانایی نوشتن نمودارها و کدهای Helm به زبان بسیار بد YAML است.

«شرکت‌ها در هر اندازه از Kubernetes برای مدرن کردن نحوه ساخت، استقرار و اجرای برنامه‌ها در زیرساخت خود استفاده می‌کنند. برایان گرانت، مهندس برجسته گوگل و یکی از معماران اصلی Kubernetes، برایان گرانت، در مقاله ای نوشت: همانطور که این شرکت ها تعداد خوشه های توسعه و تولیدی را که استفاده می کنند گسترش می دهند، ایجاد و اجرای تنظیمات و سیاست های امنیتی منسجم در یک محیط رو به رشد دشوار می شود. یک href=”https://cloud.google.com/blog/products/containers-kubernetes/lets-improve-gitops-usability?utm_source=pocket_mylist” rel=”nofollow”>پست وبلاگ هفته گذشته.< /p>

Gitops: Devops با Git شروع می شود

Gitops به عنوان توسعه‌ای از اصول devops موجود برای مقابله با برخی از این چالش‌ها پدیدار شده است. با در نظر گرفتن زیرساخت به عنوان کد، هم یک برنامه کاربردی و هم زیرساخت زیربنایی آن را می توان در یک سیستم کنترل نسخه، به احتمال زیاد Git ذخیره کرد، که سپس به منبعی واحد از حقیقت برای تیم های توسعه دهنده و عملیاتی تبدیل می شود.

یک عامل نرم‌افزار – معمولاً ابزارهای ارسال پیوسته منبع باز Argo یا Flux – سپس تضمین می‌کند که وضعیت واقعی یک برنامه با وضعیت مطلوب همانطور که در فایل‌های پیکربندی اعلام شده مطابقت دارد. اکنون، علاوه بر آن، فروشندگانی مانند Weaveworks و Codefresh به دنبال ایجاد پلتفرم های میزبانی Gitops برای تسهیل پذیرش سازمانی هستند.

F# 6 مایکروسافت کارایی و سهولت را افزایش می دهد

گرانت در مصاحبه‌ای به InfoWorld گفت: «اگر چشم‌ها را نگاه می‌کنید، Gitops شبیه Puppet است. “این یک رویکرد اعلامی است که با یک عامل نرم افزاری کامل می شود که همه چیز را همگام نگه می دارد.”

با این حال، روش نوپا هنوز نیازمند برخی کارهای سنگین است از سوی متخصصان عملیات برای نوشتن و نگهداری این فایل های پیکربندی Kubernetes و اطمینان از اینکه فرآیندها در محل هستند تا به توسعه دهندگان خود آنچه را که نیاز دارند، بدون قربانی کردن ارائه دهند. امنیت و ثبات.

چگونه Google برای ساده سازی Gitops کار می کند

Grant می‌گوید که از همان روزهای اول از Gitops حمایت می‌کرده است، و گوگل مطمئناً Kubernetes و Gitops را مانند کره بادام‌زمینی و شکلات می‌بیند. مشکل تا به امروز این بوده است که بسیاری از شرکت ها برای پیکربندی و مدیریت مداوم پیکربندی های مختلف Kubernetes در مقیاس تلاش می کنند.

به طور خاص، Google Cloud در حال کار بر روی چندین ابزار است که می‌تواند به ساده‌سازی مدیریت محیط‌های Kubernetes با استفاده از اصول Gitops، از طریق سازگارتر کردن وظایف پیکربندی مختلف با ابزارهای توسعه‌دهنده، مانند رابط‌های کاربری گرافیکی (GUI) و خط فرمان کمک کند. رابط ها (CLI).

گرنت نوشت: «از کاربران شنیده‌ایم که انجام تغییراتی که در یک رابط کاربری گرافیکی تنها چند ثانیه طول می‌کشد، ممکن است چند روز طول بکشد تا از طریق ابزارهای پیکربندی انجام شوند. “برای اینکه واقعا Gitops قابل استفاده باشد، باید به دوگانگی ذاتی بین سطوح مشتری ترجیحی و ابزارهای پیکربندی رسیدگی کنیم.”

در قلب این تلاش‌ها kpt، یک زنجیره ابزار با منبع باز قبلی “بسته محور برای کمک است. تیم‌های پلتفرم زیرساخت‌های خود را مدیریت می‌کنند.”

چه اتفاقی برای مهندسی عملکرد در فضای ابری افتاد؟

Grant می‌گوید که Google اکنون این زنجیره ابزار را برای کار با Pack Orchestrator Porch گسترش می‌دهد تا توسعه‌دهندگان بتوانند پیکربندی‌های “آنچه را که می‌بینید همان چیزی است که به دست می‌آورید” (WYSIWYG) بنویسند و خودکار کنند، از جمله ایجاد بسته، ویرایش، تبدیل، و ارتقا وظایف.

Google همچنین یک افزونه منبع باز برای Backstage ساخته است، یک پلت فرم منبع باز محبوب که از Spotify برای کمک به تیم‌های پلتفرم در ساخت پورتال‌های توسعه‌دهنده داخلی سلف سرویس ظاهر شد. این یک تجربه رابط کاربری گرافیکی WYSIWYG را فراهم می کند. گرانت نوشت، این برنامه بر روی هماهنگ‌کننده بسته استوار است تا به تیم‌های پلتفرم و برنامه اجازه می‌دهد تا به راحتی پیکربندی را بنویسند و ویرایش کنند، در حالی که نرده‌های محافظ را اعمال می‌کنند. «نیازی به نوشتن YAML، وصله‌ها یا الگوها، یا حتی شاخه‌بندی، commit، برچسب‌گذاری، فشار دادن و ادغام تغییرات ندارید.»

در حالی که استفاده از رابط کاربری گرافیکی برای اجرای شیوه‌های Gitops جدید نیست، گرانت نوشت: «رویکردهای غالب مستلزم ایجاد انتزاع‌هایی هستند، اغلب موارد نازکی، که باید به صورت سفارشی بر روی مدل منبع Kubernetes ساخته شوند. این وضعیتی را ایجاد می‌کند که تیم‌های پلتفرم باید کارهای بیشتری را برای ایجاد یک تجربه مدیریت در بالای Kubernetes انجام دهند. اکنون، با این تلاش‌ها، گوگل امیدوار است که بتواند «به جای نیاز به انتزاع‌های نازکی که مانع ایجاد می‌شود، یک رابط کاربری گرافیکی را فعال کند که اکوسیستم موجود را تکمیل کند».

در حالی که این مراحل اولیه ممکن است فقط از تهیه و مدیریت فضاهای نام و منابع خط‌مشی Kubernetes مجاور آن‌ها پشتیبانی کند، Google قصد دارد به کار بر روی فعال کردن بیشتر و بیشتر وظایف مدیریت خوشه در آینده ادامه دهد.

اپراتورهای خوشه و مدیران پلتفرم همچنین می‌توانند از kpt به روشی شبیه به kustomize برای مدیریت پیکربندی ساده‌شده استفاده کنند، به این ترتیب که انتخاب توابع برای تبدیل منابع و ایجاد انواع مختلف را ممکن می‌سازد. سپس می‌توان از این توابع به‌عنوان پایه‌ای برای کاتالوگ پیکربندی استفاده کرد، به طوری که نمونه‌های مشابه در آینده با سرعت بیشتری قابل چرخش هستند.

مهاجرت ابرها هنوز دردناک است

Grant نوشت:

“توابع ترکیب‌پذیر، تجربه‌ای با کد کم را برای سازندگان پلتفرم و تجربه‌ای بدون کد را برای کاربران پلتفرم فراهم می‌کنند.”

Google همچنین اخیراً پیاده‌سازی مرجع Gitops خود را به نام Config Sync منبع باز کرده است. و آن را به عنوان بخشی از kpt گنجاند.

در نهایت، گرانت پروژه اتوماسیون شبکه ابری بنیاد لینوکس، Nephio را برجسته کرد، که به گفته او در حال ساخت روی kpt، Porch، و Config Sync است تا پیکربندی توابع شبکه بهم پیوسته و زیرساخت زیربنایی که از این توابع پشتیبانی می‌کند را خودکار کند.

آینده Gitops چیست؟

Google می‌خواهد kpt به استانداردی باز تبدیل شود که می‌تواند به ساده‌سازی پذیرش گسترده‌تر Gitops کمک کند.

الکسیس ریچاردسون، بنیانگذار Weaveworks که اصطلاح Gitops را ابداع کرد، از طریق ایمیل به InfoWorld گفت: «ما بسیار هیجان‌زده هستیم که می‌بینیم Google در Gitops سرمایه‌گذاری می‌کند و به جامعه می‌پیوندد. «مشتریان بدون اطلاع از جزئیات Kubernetes از ابزارهای توسعه‌دهنده درخواست می‌کنند تا خدمات جدیدی را ارائه دهند. سیستم جدید گوگل دقیقاً این کار را انجام می دهد و با تمام ابزارهای ما خارج از جعبه کار می کند. بهتر از همه، هر کسی می‌تواند از آن برای ارسال راه‌حل‌های درجه یک سازمانی استفاده کرده و بر اساس آن بسازد.»

جیمز گاورنر، تحلیلگر RedMonk، این اعلامیه را دلیل دیگری می‌داند که Gitops به تثبیت خود در سراسر صنعت ادامه می‌دهد. او به InfoWorld گفت: «Google Cloud که وزن خود را کاملاً پشت سر Gitops قرار می دهد، یکی دیگر از نشانه های قوی در نفع رویکرد گردش کار است.