۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

مایکروسافت دات نت ۷ وارد فاز نامزد انتشار می شود

بهبود عملکرد، هدف‌گیری چند پلتفرم، توسعه ابری بومی سرفصل ارتقای پلتفرم توسعه مایکروسافت در نوامبر است.

بهبود عملکرد، هدف‌گیری چند پلتفرم، توسعه ابری بومی سرفصل ارتقای پلتفرم توسعه مایکروسافت در نوامبر است.

.NET 7، نسل بعدی پلتفرم توسعه‌دهنده متن باز و چند پلتفرمی مایکروسافت، به مرحله نامزد انتشار (RC) رسیده است.

.NET 7 بر عملکرد همراه با قابلیت هایی مانند .NET MAUI (واسط کاربری برنامه چند پلتفرمی)، توسعه ابری بومی و پشتیبانی از فرم فاکتور کوچک ARM64 تأکید دارد. مقامات مایکروسافت در پست وبلاگ ۱۴ سپتامبر. افزایش عملکرد از بهینه‌سازی حلقه‌ای تا زمان راه‌اندازی سریع‌تر، و همچنین به بازتاب، AOT بومی (تلفیق پیش از زمان) و پلتفرم پردازنده ARM64 گسترش می‌یابد.

آزمایشگاه هوش مصنوعی Podman Red Hat از پذیرش genAI توسط توسعه دهندگان پشتیبانی می کند

برای .NET MAUI، .NET 7 یک پروژه واحد برای مدیریت چند هدف گیری در دستگاه ها و پلتفرم های آنها ارائه می دهد. MAUI دارای یک پشته رابط کاربری است که Android، iOS، macOS، Windows و Tizen را برای تکمیل NET SDK و کتابخانه کلاس پایه هدف قرار می دهد.

اولین .NET 7 RC قابل دانلود از dotnet.microsoft.com است برای ویندوز، لینوکس و macOS. این هفت پیش نمایش نسخه را دنبال می کند. دومین RC نیز برنامه‌ریزی شده است که در نوامبر عرضه می‌شود.

با Visual Studio Code شروع کنید

برای حوزه توسعه ابری، .NET 7 پشتیبانی کانتینری داخلی را برای NET SDK ارائه می کند. همچنین رمزگذاری gRPC JSON برجسته شده است، یک برنامه افزودنی برای ASP.NET که APIهای HTTP RESTful را برای خدمات gRPC ایجاد می کند. gRPC با استفاده از HTTP/2، پخش جریانی، سریال‌سازی باینری و قراردادهای پیام، ارتباط با کارایی بالا بین برنامه‌ها را برای ساخت سرویس‌های هم‌زمان فعال می‌کند.

پروتکل ها، API ها و قراردادها

.NET 7 RC 1 با Visual Studio 17.4 Preview 2 IDE تست شده است. .NET 7 نسخه پشتیبانی طولانی مدت نیست. از تاریخ انتشار به مدت ۱۸ ماه پشتیبانی و وصله های رایگان دریافت می کند. .NET از فناوری‌های اعم از ASP.NET Core Framework برای ساخت برنامه‌های وب مبتنی بر ابر تا ابزار برنامه‌های وب کلاینت Blazor تا C# و زبان‌های F#.