۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

به روز رسانی Uno Platform به ۵.۰

نسخه جدید Uno قبل از NET 8 پشتیبانی از MVUX و نشانه گذاری مبتنی بر C را اضافه می کند.

نسخه جدید Uno قبل از NET 8 پشتیبانی از MVUX و نشانه گذاری مبتنی بر C را اضافه می کند.

نوامبر زمان به‌روزرسانی‌های .NET است، با .NET 8 در گوشه و کنار. این تنها بخشی از اکوسیستم دات نت نیست که به روز رسانی می شود. بسیاری از ابزارها، چارچوب‌ها و پلتفرم‌های شخص ثالث به‌روزرسانی‌های خود را ارائه می‌کنند تا برای نسخه جدید آماده شوند. از آنجایی که .NET امسال یک نسخه پشتیبانی بلندمدت زوج است، آماده کردن ابزارها برای انتقال از اهمیت بیشتری برخوردار است، زیرا بسیاری از شرکت‌ها این نسخه را برای سه سال آینده استاندارد خواهند کرد.

یکی از موارد مهم، نسخه جدیدی از پلتفرم تجربه کاربری Uno چند پلتفرمی است که به ایجاد یک پایه کد کمک می کند که بتواند Windows، macOS، iOS، Android، Linux، و با تشکر از Web Assembly، وب. نسخه جدید، Uno 5.0، یک به‌روزرسانی بزرگ است، با تمرکز بر بهره‌وری توسعه‌دهندگان و جایگزینی برای الگوی طراحی تجربه کاربر Model-View-ViewModel (MVVM).

پلتفرم جدید Uno

یک تفاوت مهم بین Uno و سایر فریم ورک‌های .NET UI وجود دارد: این فریمورک توسط تیمی هدایت می‌شود که از پس‌زمینه آژانس می‌آیند. این مهم است زیرا تیم رابطه بین طراحان و توسعه دهندگان را درک می کند. آنها در حال ساخت ابزارهایی برای کاهش اصطکاک هستند که هنگام ارائه طرح و کد با سرعت های مختلف ایجاد می شود. از این گذشته، آنها هر روز از این چارچوب برای ارائه برنامه‌های کاربردی برای مشتریان خود استفاده می‌کنند.

همچنین به همین دلیل است که Uno در حال تبدیل شدن به یک پلتفرم است و از مجموعه کنترل های اولیه خود فراتر می رود و ابزارهایی را ارائه می دهد که به ایجاد رابط های کاربری بین پلتفرمی برای کد دات نت در هر کجا که اجرا می شود کمک می کند. مانند کیت برنامه‌نویس C#.

معرفی الگوی MVUX

یک ویژگی کلیدی در نسخه جدید پشتیبانی از طراحی MVUX است. الگو. مخفف Model-View-Update-Extended، طرز تفکر در مورد نحوه عملکرد برنامه ها از MVVM متفاوت است. برای یک چیز، یک مدل و نمای تغییرناپذیر ارائه می‌کند و در صورت تغییر داده‌ها، آنها را بازسازی می‌کند. از آنجایی که داده ها را به عنوان یک فید تلقی می کند، روش خوبی برای کار با داده های ناهمزمان و منابع جریانی است. این باعث می‌شود که آن را برای برنامه‌های بومی ابری بدون حالت که در آن نگرانی‌های مقیاس‌پذیری و معماری‌های سیستم توزیع‌شده تضمین اتصالات پایدار را غیرممکن می‌سازد، مناسب باشد.

مایکروسافت Hot Reload را به .NET SDK برمی گرداند

MVUX با فناوری‌های اساسی در پشته UI .NET، زیرا یک پروکسی قابل اتصال بین مدل و نمای اضافه می کند و به آن امکان می دهد از اتصالات داده استفاده شده در NET برای اتصال به کنترل های XAML پشتیبانی کند.

ایده جریان داده در MVUX مرکزی است. فید یک به‌روزرسانی ارسال می‌کند ، یک مدل جدید ایجاد می کند که از طریق یک پروکسی قابل اتصال به نمای آن پیوند می یابد. Uno یک کنترل جدید به نام FeedView ارائه می دهد که اتصال یک مدل به یک فید را ساده می کند. هنگامی که یک فید به روز می شود، یک مدل جدید به همراه نمای به روز شده آن تولید می شود. این یک رویکرد مشابه به تکنیک های برنامه نویسی واکنشی است، با خوراک آن تقریباً مشابه مفهوم واکنش پذیر از یک قابل مشاهده است. این حالت ویو و مدل را از هم جدا نگه می‌دارد، که هم به توسعه مدل و هم در آزمایش UI کمک می‌کند.

می‌توانید کل عملیات را در یک کلاس ناهمزمان بپیچید و مطمئن شوید که مدل فقط زمانی به‌روزرسانی می‌شود که داده‌های تازه وجود داشته باشد. وقتی مدل به‌روزرسانی می‌شود، نمای از طریق پروکسی اتصال به‌روزرسانی می‌شود و آن را همگام نگه می‌دارد. می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره وضعیت یک به‌روزرسانی اضافه کنید، برای مثال، اگر کد منتظر داده‌های جدید است، اگر به‌روزرسانی موفقیت‌آمیز بوده است، یا مهم‌تر از آن، اگر شکست خورده است.

نحوه استفاده از TinyIoC در ASP.NET Core

تیم Uno از این تکنیک در پروژه های خود استفاده کرده است و ادعا می کند که بهره وری سه تا پنج برابر افزایش یافته است. البته، این به همه پروژه‌ها ترجمه نمی‌شود، اما زمانی که شما یک حلقه محکم بین طراحان و توسعه‌دهندگان را مدیریت می‌کنید، دریافت کد و آزمایش سریع‌تر، روند طراحی را نیز سرعت می‌بخشد.

نشانه گذاری C# برای هر کنترلی با استفاده از مولدهای منبع

یک پیشرفت مهم در Uno 5.0 استفاده از مولدهای منبع برای پیوند دادن طرح‌بندی و کنترل‌ها به طور مستقیم است. به کد سی شارپ هنوز هم می‌توانید از تکنیک‌های آشنای XAML برای اتصال کنترل‌ها به کد استفاده کنید، اما این رویکرد مبتنی بر قابلیت‌های کامپایلر Roslyn دات‌نت برای ایجاد نشانه‌گذاری C# برای طراحی‌ها است، و توسعه برنامه‌ها را با نگه‌داشتن کد در یک مکان و تنها نیاز به یک مجموعه از مهارت‌ها ساده‌تر می‌کند. نقشه برداری یک به یک با XAML وجود دارد، بنابراین نام ها و انواع مستقیماً در C# آمده است.

خوب این رویکرد این است که برای کنترل‌های موجود پشتیبانی می‌شود، بنابراین می‌توانید Windows Community Toolkit، Uno یا کنترل‌های سفارشی خود را انتخاب کنید و شروع به کدنویسی بر اساس آنها کنید. با انتخاب استفاده از مولدهای منبع، Uno یک سطح از وابستگی ها را حذف می کند. یک کنترل جدید بیرون می آید و شما می توانید به محض اینکه در محیط توسعه شما قرار گرفت با آن کار کنید.

استفاده از هر دو مولد منبع و MVUX یک مزیت متمایز برای تیم های توسعه ایجاد می کند. این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا از مدل‌های توسعه مبتنی بر طرح استفاده کنند، در حالی که مدل را می‌سازند و با هم مشاهده می‌کنند. با ارائه نسخه‌های جدید کنترل‌ها، نشانه‌گذاری C# به‌طور خودکار به‌روزرسانی می‌شود و به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا به ساخت موازی با تغییرات طراحی ادامه دهند، برخلاف نشانه‌گذاری اولیه C# کار کنند و ویژگی‌های جدیدی را با اضافه شدن به طرح‌بندی‌های برنامه اضافه کنند.

با میان افزار محدود کننده نرخ در ASP.NET Core 7 شروع کنید

از Figma به کد

افزودن ادغام Figma باعث بسته شدن طراح می شود و حلقه توسعه دهنده. طراحان می‌توانند به تکرار طرح‌بندی‌های خود ادامه دهند و با کاربران برای بهبود قابلیت استفاده و صادرات عناصر طراحی به‌عنوان نشانه‌گذاری C# کار کنند. این به تنهایی می‌تواند سرعت توسعه را افزایش دهد، زیرا به طراحان اجازه می‌دهد با ابزارهای دلخواه خود کار کنند و به‌روزرسانی‌های کنترلی را با نشانه‌گذاری مناسب به‌طور خودکار با استفاده از پلاگین Figma Uno صادر کنند. با الگوی MVUX که بهره‌وری توسعه‌دهنده را افزایش می‌دهد، ترکیب این دو روش با هم ارزش زیادی دارد.

این کلید یک مدل توسعه مبتنی بر طرح است. یک طراح می‌تواند یک طرح کلی و کنترل‌های اساسی را کنار هم قرار دهد، از طریق افزونه Uno صادر کند، و یک توسعه‌دهنده می‌تواند کد مدل و مشاهده را به برنامه اضافه کند. در حالی که کد اصلاح و آزمایش می‌شود، نسخه‌های جدید طرح‌بندی و کنترل‌ها را می‌توان صادر کرد و برای استفاده آماده شد. اگر عملکرد کنترل و نام‌گذاری بین به‌روزرسانی‌ها تغییر نکند، ساخت‌های جدید کامپایل می‌شوند یا توسعه‌دهندگان می‌توانند از محیط توسعه C# خود برای به‌روزرسانی سریع نشانه‌گذاری C# برای مراجع جدید استفاده کنند.

جالب است که Uno را همزمان با ارائه جایگزینی برای MAUI برای تجارب کاربران بین پلتفرمی، توسعه دات نت را به جلو سوق می دهد. به نظر می رسد MVUX جایگزین جالبی برای MVVM باشد که پیچیدگی کد را کاهش می دهد و سرعت توسعه را افزایش می دهد. با ادغام با ابزارهای ترجیحی طراحان و نشانه گذاری C# برای حذف مرحله توسعه، Uno 5.0 چیزهای زیادی برای دوست داشتن وجود دارد.