۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

چگونه مهندسی نرم افزار در سال ۲۰۲۴ تکامل خواهد یافت

هوش مصنوعی، فناوری‌های دوقلوی دیجیتال، مهندسی پلتفرم و مهندسی هرج و مرج توسعه نرم‌افزار را متحول کرده و اتوماسیون، بهره‌وری و انعطاف‌پذیری بیشتری را برای توسعه‌دهندگان به ارمغان می‌آورند.

هوش مصنوعی، فناوری‌های دوقلوی دیجیتال، مهندسی پلتفرم و مهندسی هرج و مرج توسعه نرم‌افزار را متحول کرده و اتوماسیون، بهره‌وری و انعطاف‌پذیری بیشتری را برای توسعه‌دهندگان به ارمغان می‌آورند.

توسعه نرم‌افزار در حال حاضر دستخوش تحولی عمیق است که با افزایش بی‌صدا و در عین حال قابل‌توجهی در اتوماسیون پیشرفته مشخص شده است. این تغییر قریب‌الوقوع نوید ساده‌سازی ایجاد و استقرار برنامه‌های کاربردی با کیفیت بالا در مقیاسی بی‌سابقه را می‌دهد.

به‌جای اینکه یک فناوری واحد پیشرو این تکامل باشد، همگرایی نوآوری‌ها است. از هوش مصنوعی (AI) و فناوری های دوقلو دیجیتال، تا مهندسی پلتفرم که ریشه در اصول devops دارد، تا مهندسی آشوب که انعطاف‌پذیری را افزایش می‌دهند، تا استفاده گسترده از پورتال‌های توسعه‌دهنده داخلی که بهره‌وری را افزایش می‌دهند، نوآوری‌ها با هم ترکیب می‌شوند تا انقلابی در هر جنبه‌ای از مهندسی نرم‌افزار ایجاد کنند.

چالش و فرصت در استفاده مؤثر از این قابلیت‌ها است تا سازمان‌ها بتوانند فرهنگ توسعه خود را پرورش دهند. این تحول، تحویل نرم‌افزار را ساده می‌کند و سیستم‌های مبتنی بر ابر را تا پلتفرم‌های محاسباتی لبه‌ای را در بر می‌گیرد.

هوش مصنوعی و دوقلوهای دیجیتالی deops را خودکار می‌کنند

اشکال مختلف هوش مصنوعی به طور پیوسته در ابزارهای توسعه برنامه‌ها نفوذ می‌کنند و پلتفرم‌ها را توسعه می‌دهند. با این حال، تا کنون، هوش مصنوعی سریعتر از آن در پلتفرم‌های توسعه‌دهنده در ابزارهای توسعه ادغام شده است، که به طور بالقوه منجر به عدم تعادل می‌شود. رشد پایگاه‌های کد از توانایی تیم‌های توسعه‌دهنده برای همگام شدن پیشی می‌گیرد.

با این حال، پلتفرم‌های توسعه‌دهنده نسل بعدی، با هوش مصنوعی و عملکرد در فضای ابری، در افق هستند. تا اوایل سال ۲۰۲۴، تیم‌های devops می‌توانند برنامه‌هایی را با استفاده از رابط‌های زبان طبیعی برای تعامل با مدل‌های زبان بزرگ (LLM) مستقر کنند. این LLM ها برای خودکارسازی طیف گسترده ای از وظایف دستی آموزش خواهند دید، و از هوش مصنوعی برای عملیات فناوری اطلاعات (AIOps) استفاده می کنند تا گلوگاه هایی را که در حال حاضر توسعه برنامه ها را آزار می دهند، از بین ببرند.

چگونه هوش مصنوعی مولد کمبود استعداد توسعه دهندگان را ایجاد می کند

در کنار این پیشرفت‌های پیشگامانه هوش مصنوعی، فناوری‌های دوقلوی دیجیتال نیز برای استقرار برنامه‌ها به کار می‌روند. تیم های Devops به زودی از سطوح بالاتری از انتزاع از طریق رابط های بصری که مدیریت گردش کار devops را ساده می کند، بهره مند خواهند شد. در قلب این فشار، مدل‌هایی از محیط‌های فناوری اطلاعات ایجاد شده‌اند که با استفاده از فناوری‌های دوقلوی دیجیتالی ایجاد شده و به‌طور یکپارچه با چارچوب‌های اتوماسیون ادغام شده‌اند. خیلی زود، این مدل‌ها در پلت‌فرم‌های ادغام پیوسته و تحویل مستمر (CI/CD) تعبیه می‌شوند.

وقتی این فناوری‌های دیجیتال دوقلو با هوش مصنوعی همراه می‌شوند، به طور مستقل روابط بین مدل‌ها را استنتاج می‌کنند. آنها کد تولید می کنند و به صورت پویا برنامه ها و زیرساخت ها را در صورت نیاز پیکربندی می کنند. علاوه بر این، حلقه‌های بازخورد بی‌درنگ بینشی در مورد قابلیت پیکربندی ارائه می‌کنند و استقرار را شفاف‌تر می‌کنند.

هدف نهایی ارائه سطحی از انتزاع برای محیط‌های توسعه‌دهنده است که بسیاری از پیچیدگی‌ها را از بین می‌برد. این امر طیف وسیع تری از سازمان ها را قادر می سازد تا بهترین شیوه ها را اتخاذ کنند. در اصل، devops در آستانه یک تحول دیجیتال است، مانند مدرن‌سازی که در بسیاری از فرآیندهای دیگر شاهد آن بوده‌ایم.

مهندسی پلتفرم بهره وری توسعه دهندگان را افزایش می دهد

Devops به همان اندازه که بر روی ابزارها و پلتفرم‌ها انجام می‌شود، به فرهنگ وابسته است. مهندسی پلت فرم به عنوان روشی برای متمرکز کردن فرآیندهای devops و مدیریت گردش کار ظهور کرده است. حامیان مهندسی پلتفرم برای حذف پلتفرم‌های اضافی توسعه‌دهنده به نفع یک پلتفرم CI/CD یکپارچه که به عنوان یک استاندارد شرکتی عمل می‌کند، استدلال می‌کنند. این رویکرد توانایی مدیریت گردش‌های کاری devops را در مقیاس و در عین حال کاهش هزینه‌های کلی فناوری اطلاعات را نوید می‌دهد.

مقدمه Hyperscript: بازنگری جاوا اسکریپت

مهندسی پلتفرم همچنین نقشی اساسی در افزایش بهره وری توسعه دهندگان ایفا می کند. یک پورتال توسعه‌دهنده ارائه شده توسط یک تیم مهندسی پلتفرم که به خوبی با بهترین روش‌ها آشنا هستند، به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا نیازهای خود را در محدوده‌های کاملاً تعریف‌شده خود سرویس دهند، و کیفیت کد و امنیت را بالا ببرند. مهندسان پلت فرم، به عنوان مباشر این پورتال ها، اصطکاک هایی را که اغلب توسط توسعه دهندگان ایجاد و نگهداری محیط های توسعه برنامه با آن مواجه می شوند، از بین می برند.

انگیزه اصلی سرمایه گذاری در مهندسی پلتفرم، افزایش بهره وری توسعه دهندگان است، که در شرایط چالش برانگیز اقتصادی کنونی که جذب و حفظ توسعه دهندگان به طور فزاینده ای دشوار شده است، یک ملاحظات اساسی است.

مهندسی Chaos با CI/CD ادغام می شود

هیچ‌کدام از این پیشرفت‌های تکنولوژیکی یا فرهنگی ثمره قابل‌توجهی به بار نمی‌آورند مگر اینکه محیط فناوری اطلاعات به طور کلی انعطاف‌پذیرتر شود. مهندسی آشوب به‌عنوان یک رشته توسعه‌یافته ظهور کرده است که توانایی سیستم‌های محاسباتی توزیع‌شده را برای مقاومت در برابر اختلالات پیش‌بینی‌نشده به‌دقت آزمایش می‌کند. این کار با ایجاد اختلال در اجزای عمدی انجام می شود. با آشکار کردن سیستماتیک نقاط ضعف، مهندسی Chaos به تیم های توسعه دهنده بینش عمیقی در مورد محیط های کاربردی خود می دهد، که می تواند برای بهبود همه چیز، از امنیت سایبری گرفته تا کارایی هزینه، استفاده شود.

GitLab از GitLab 17، هوش مصنوعی برای توسعه دهندگان رونمایی کرد

چالش در ادغام یکپارچه ابزارها و پلتفرم‌های مهندسی آشوب در جریان‌های کاری توسعه‌دهنده موجود بدون ایجاد خرابی برای سازمان‌ها است. طبیعی ترین مجرای دستیابی به این هدف، پلت فرم CI/CD است که برای ساخت، استقرار و آزمایش برنامه ها استفاده می شود.

آینده اینجاست

در نقش ویلیام گیبسون مشاهده شد، “آینده از قبل اینجاست – فقط به طور مساوی توزیع نشده است.” در ماه‌های آینده، با در دسترس‌تر شدن این قابلیت‌ها، می‌توانیم انتظار مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از پیشرفت‌های مهندسی نرم‌افزار را داشته باشیم.

مجموع، هوش مصنوعی، دوقلوهای دیجیتال، مهندسی پلتفرم، پورتال‌های توسعه‌دهنده داخلی و مهندسی آشوب نوید تغییر چشمگیر مهندسی نرم‌افزار را می‌دهند. این تحولی از devops است که منعکس کننده تحول دیجیتالی فرآیندهای بی‌شماری دیگر است.

چالش، مثل همیشه، تطبیق با سرعت شتابان نوآوری فناوری و فرآیند در فرهنگ‌های توسعه‌یافته خواهد بود.

Seetharam Param معاون و مدیر کل ارکستراسیون انتشار در CloudBees است.< /p>

New Tech Forum مکانی را برای رهبران فناوری – از جمله فروشندگان و سایر مشارکت‌کنندگان خارجی – فراهم می‌کند تا فناوری سازمانی نوظهور را در عمق و وسعت بی‌سابقه بررسی و بحث کنند. انتخاب ذهنی است، بر اساس انتخاب ما از فناوری هایی که معتقدیم مهم هستند و برای خوانندگان InfoWorld بیشترین علاقه را دارند. InfoWorld وثیقه بازاریابی را برای انتشار نمی پذیرد و حق ویرایش تمام محتوای ارائه شده را برای خود محفوظ می دارد. همه پرس و جوها را به doug_dineley@foundryco.com.