۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

چگونه با رایانش ابری در دوران رکود اقتصادی موفق شویم؟

خیلی ها می گویند در شرایط کندی اقتصاد هزینه های ابری را کاهش دهید، اما این به این سادگی نیست. از این حرکات استراتژیک برای موقعیت یابی برای هدایت بهبودی استفاده کنید.

خیلی ها می گویند در شرایط کندی اقتصاد هزینه های ابری را کاهش دهید، اما این به این سادگی نیست. از این حرکات استراتژیک برای موقعیت یابی برای هدایت بهبودی استفاده کنید.

من شروع به دیدن مقالاتی در مطبوعات کسب و کار خواستار کاهش هزینه‌های ابری می‌شوند، زیرا احتمالاً سرعت اقتصاد کاهش می‌یابد. من همیشه نسبت به پیش‌بینی‌هایی که اگر اتفاق بدی رخ می‌دهد یا اتفاق بیفتد، کمی شک دارم، پس باید X و Y را انجام دهیم. در بیشتر موارد این به معنای اخراج پیش از کاهش سرعت واقعی و کاهش بودجه است که شتاب کسب‌وکار را از بین می‌برد. اگر اکثر شرکت‌ها به این شکل واکنش نشان می‌دهند، چرا ما نباید این کار را انجام دهیم؟

همانطور که ممکن است به خاطر داشته باشید، ما اخیراً با این بیماری همه گیر مواجه شدیم. شرکت‌های فناوری و شرکت‌های فناوری به طور یکسان برای آرماگدون اقتصادی آماده شدند، از جمله موارد مشابهی که اکنون شاهد آن هستیم، از جمله اخراج فعالانه، کاهش هزینه‌ها، و پیش‌بینی‌های فروش ضعیف.

اگرچه برخی چیزها آسیب دیدند، بخش رایانش ابری یکی از آنها نبود. تقاضا برای رایانش ابری افزایش یافت زیرا مشاغل به دنبال ترک مراکز داده (که برخی از آنها قرنطینه شده بودند) برای ایمنی نسبی ارائه دهندگان ابر عمومی که می توانند از کارگران راه دور نیز پشتیبانی کنند، افزایش یافت. بسیاری از کسب‌وکارها با شلوارهای پایین گرفتار شدند و نتوانستند به حالت ابری تهاجمی تغییر کنند، در نتیجه به کسب‌وکار آسیب می‌رسانند یا می‌کشند.

مایکروسافت پلتفرم اپلیکیشن بومی ابری را معرفی کرد

منظور من این نیست که شاهد کاهش سرعت نخواهیم بود – این اجتناب ناپذیر است. فقط روشی که ما باید با هزینه های ابری و به طور خاص رشد ابری پاسخ دهیم، گاهی اوقات از اقتصاد و حتی درآمد شرکت جدا می شود. هیچ «راه واضحی» برای پاسخ به رکود در مورد هزینه‌های فناوری، قطعاً محاسبات ابری وجود ندارد.

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید قبل از پرتاب کردن افراد و پروژه های ابری به آن فکر کنید.

کاهش هزینه های ابری به معنای کاهش هزینه های ابری نیست

منطق من را در اینجا دنبال کنید. یکی از چیزهایی که در سال گذشته متوجه شدیم این است که بیشتر شرکت ها در واقع به دلیل ناکارآمدی استفاده از ابر، نه به دلیل استفاده بیش از حد از منابع، در رایانش ابری بیش از حد هزینه می کنند. استفاده از منابع ابری به خوبی مدیریت نشده است و ما حدود ۲.۵ برابر بیشتر از نیاز خود هزینه می کنیم.

چرا مکانیسم‌ها، فرآیندها و خط‌مشی‌های finops را ایجاد نمی‌کنید که مسائل مربوط به استفاده از هزینه را حل کند؟ کاهش هزینه و افزایش استفاده از منابع ابری به معنای استفاده از ابر بیشتر است نه کمتر. از دلارهای ابری که خرج می کنید، ارزش بسیار بیشتری دریافت خواهید کرد و استفاده از منابع مبتنی بر ابر را افزایش خواهید داد. البته این به معنای هزینه کردن در زمینه های دیگر مانند برنامه های finops است. با این حال، پولی که در آنجا خرج می‌شود احتمالاً ۲۰ برابر به تجارت بازمی‌گردد. من تمام روز این سرمایه‌گذاری‌ها را انجام خواهم داد.

آزول جاوا یاد می گیرد که زمان گرم شدن را کاهش دهد

از استعدادهای موجود استفاده کنید

این حتی بیشتر غیر منطقی است: “خوب، ما در این سال مالی پول کمتری به دست خواهیم آورد. بیایید استعدادهای ابری بیشتری را استخدام کنیم.» چگونه کار می کند؟

قیمت استعدادهای ابری خوب در چند سال گذشته، عمدتاً به دلیل همه‌گیری، که باعث انفجار در استفاده از رایانش ابری و نیاز به مهارت‌های ابری شد، افزایش یافته است. ما هنوز در بازار فروشندگان در مورد مهارت های ابری زندگی می کنیم، حتی اگر یک رکود وجود داشته باشد. اکنون، به لطف اخراج سایر شرکت‌ها و شرکت‌های فناوری، مهارت‌های بیشتری در خیابان وجود دارد.

یک رکود معمولاً موقتی است، بنابراین زمان بسیار خوبی برای ذخیره برخی از مهارت‌هایی است که نیاز داشتید اما نتوانستید پیدا کنید، حتی با پرداخت هزینه کامل. همچنین، افراد با استعدادتر را در شرکت خود نگه دارید. آنها را به دلیل برخی تصمیمات کوته فکرانه بیرون نکنید.

کارهای زیادی برای انجام دادن وجود دارد. در صورت نیاز آنها را در برنامه ریزی یا پروژه های خاص قرار دهید. آنچه را که بسیاری از شرکت‌ها از دست داده‌اند بسازید، مانند برنامه finops، مهاجرت و مدرن‌سازی سیستم‌ها، استراتژی مدیریت چند ابری و پشته فناوری، کنترل کردن آشفتگی داده‌ها و غیره. همه این تلاش‌ها باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش کارایی می‌شود.

نحوه ایجاد یک ورودی کاتالوگ خدمات ابری

وقتی اقتصاد بازگردد، در تلاش برای بازسازی تیم ابری خود نخواهید بود. شما برای ایجاد یک تیم و ایجاد لایه‌های فناوری استراتژیک که می‌تواند کسب‌وکار را در مسیر بهبودی مؤثرتر کند، گام‌های اساسی برداشته‌اید.

بازی شطرنج ۴ بعدی با استراتژی ابری خود

البته، هنگام بررسی فرصت‌های استراتژیک در رکود بازار، ده‌ها چیز دیگر را باید در نظر گرفت – بسیار بیشتر از آنچه در اینجا فهرست می‌کنم. مسئله اصلی این است که هیئت مدیره و رهبری را در حالت زیگ فروختن زمانی که دیگران در حال حرکت هستند. تمایل به دنبال کردن جمعیت نشانه این است که تیم شما شاید آنطور که باید باهوش یا از نظر استراتژیک شهودی نباشد، مطمئناً در بازاری که به نوآوری و انجام کارهای ناراحت کننده اهمیت می دهد.

کسانی که باهوش هستند، از رکود نمی‌ترسند، و در زمان‌های متغیر به دنبال فرصت‌ها هستند، احتمالاً باعث بهبود بازار خواهند شد. تغییر می تواند خوب یا بد باشد، بسته به اینکه چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید. فقط پیروی از روندها و توده ها شما را به سرعت از تجارت خارج می کند. برای متفاوت فکر کردن به شجاعت نیاز دارید.