۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

AWS جدید: دیگر خبری از آتش‌سوزی در زباله‌دان نیست

با تغییر فرهنگی در پشت صحنه، AWS در حال تبدیل شدن به یک نیروی مشارکت کننده فعال تر در جوامع منبع باز است.

با تغییر فرهنگی در پشت صحنه، AWS در حال تبدیل شدن به یک نیروی مشارکت کننده فعال تر در جوامع منبع باز است.

قبلاً می‌توانستیم روی شعله‌های پیوسته آتش‌سوزی‌های منبع باز زباله‌دان حساب کنیم که در گوشه‌ای از مرکز شهر سیاتل، جایی که AWS مقر آن است، بیداد می‌کرد. اما نه اخیرا. یک بار کمبود عجیبی برای شرکت وجود داشت برای «استریپ ماینینگ» منبع باز محکوم شد. اگرچه چنین اتهاماتی کمی خودخواهانه نبود، اما آتشی هم با دود همراه بود: درست بود که تیم های مختلف در AWS آنطور که باید متفکر نبودند a> در مورد کمک به جوامعی که برای کد به آن‌ها وابسته بودند، حتی اگر این جوامع گاهی اوقات هیچ کمکی را نمی‌خواستند – به جز پول نقد.

به سرعت به سال ۲۰۲۲ برسید و اخیراً در AWS بحث و جدل منبع باز وجود نداشته است. چرا؟ اگرچه من با داک بیل، اقتصاددان ارشد و مرد درباره شهر AWS کوری موافقم ارزیابی کوین مبنی بر اینکه AWS هنوز با منبع باز پیشرفت هایی دارد، همچنین مقدار زیادی پیشرفت غیرقابل مشاهده وجود دارد که AWS را به عضوی سازنده تر از انواع جوامع منبع باز تبدیل می کند.

نیمه خالی لیوان

اول، یک سلب مسئولیت. من قبلاً تیم استراتژی و بازاریابی منبع باز AWS (OSSM) را مدیریت می کردم، که در ابتدا به معنای تلاش برای برجسته کردن تعداد کمی از موفقیت های منبع باز AWS بود تا شرکت را در یک نور مثبت برای توسعه دهندگان قرار دهد. ما به زودی متوجه شدیم که بهترین راه برای ایجاد شهرت منبع باز مثبت برای شرکت، فعال کردن تیم های خدمات (محصول) برای مشارکت فعال تر است.

و دارند.

کوین اشتباه نمی‌کند وقتی استدلال می‌کند که «در مقایسه با بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری خود، آمازون از نظر تاریخی با رابطه خود با منبع باز مشکل داشته است». او همچنین اشتباه نمی‌کند که پیشنهاد می‌کند AWS پروژه‌های جامعه محور نسبتا کمی دارد و این شرکت تا حدودی در پروژه‌های صنعتی بزرگ مانند Kubernetes غایب است (به طور تصادفی توسط Google ایجاد شده است، که چندین پروژه بزرگ و متحرک از این قبیل دارد. به نام آن).

اما مسلماً او در انتقاد از AWS به دلیل تلاش برای «شکل دادن روایتی که در آن به اکوسیستم منبع باز در سطحی همتراز با شرکت‌های بزرگ فناوری خود است»، اشتباه می‌کند. من می گویم “در جهت اشتباه” زیرا دقیقاً به نظر می رسد که AWS به کجا می رود. قبل از رفتنم نشانه‌های واضحی از آن دیدم، و اکنون حتی بیشتر از آن را می‌بینم، که یکی از دلایلی است که اخیراً در سیاتل آتش‌سوزی در زباله‌دانی وجود نداشته است.

به عنوان مثال؟

نیمه پر لیوان

برای فورک منبع باز Elasticsearch، OpenSearch. نادیده گرفتن این موضوع به عنوان سهام در جدول بسیار آسان است و به طور قابل توجهی کمتر از آن چیزی است که مثلاً از Google انتظار می رود (اگرچه احتمالاً مشابه مایکروسافت است، که تمایل دارد کارمندان زیادی فعال در منبع باز داشته باشد اما پروژه‌های شکل‌دهنده صنعت زیادی برای خود ندارد—که تقریباً به‌طور منحصربه‌فرد یک چیز گوگل است). اما برای آن دسته از ما که در برخی از نبردهای داخلی مربوط به OpenSearch و تعهدات حقوق/نگهداری شخص ثالث زندگی کرده‌ایم، این یک معامله بزرگ است. (من می توانم در مورد آن دعواها نظر بدهم زیرا آنها در ملاء عام انجام می شدند.)

متقاعد نشده اید؟ از مکالماتی که با افراد AWS داشته‌ام، هر چقدر هم که افراد خارج از شرکت در OpenSearch موفقیتی را مشاهده کنند، تیم‌ها را آزاد می‌کند تا در مورد نحوه راه‌اندازی پروژه‌های منبع باز یا مشارکت در پروژه‌های موجود متفاوت فکر کنند. این نیز ممکن است کوچک به نظر برسد، اما  توسعه‌دهنده AWS، دیو کاتبرت آن را در چشم‌انداز بیان می‌کند: «در سالهای اولیه من در آنجا (مثلاً ۲۰۰۵-۲۰۱۰)، مشارکت در بالادست [به پروژه های منبع باز] یک نبرد داخلی بود. دریافت امضا بیش از ۱۲ ماه طول کشید، و پس از آن مجبور شدید این کار را مخفیانه (از یک حساب خصوصی) انجام دهید. یک تلاش داخلی هماهنگ برای تغییر ذهن لازم بود.»

سال‌ها طول کشید—واقعاً بیش از یک دهه—برای کمک به تیم‌ها برای دیدن اصول رهبری آمازون به عنوان توانمندآنها برای مشارکت بیشتر در منبع باز (برای وسواس بهتر در مورد مشتریان، ارائه نتایج، استخدام و توسعه بهترین ها، اصرار بر بالاترین استانداردها، نشان دادن صرفه جویی، و نشان دادن مسئولیت گسترده در قبال جوامع که به آن بستگی دارند). قبلاً، بسیاری از تیم‌ها فکر می‌کردند که همین LP‌ها با مشارکت‌های منبع باز مخالفت می‌کنند، زیرا اگر به یک جامعه خارجی وابسته بودند، چگونه می‌توانستند مالکیت ارائه نتایج و غیره را در دست بگیرند؟

اما این اتفاق می افتد. مطمئناً، تیم‌ها یا کارمندان AWS همچنان در نحوه تعامل با این جوامع اشتباه می‌کنند و بله، موارد بیشتری مورد نیاز است. اما این مقصد را با جهت اشتباه گرفته است و از نظر من، جهت خوب است. با توجه به کمبود نسبی آتش‌سوزی‌های اخیر در زباله‌دان‌ها، زمانی که آنها مانند یک جهنم احساس می‌کردند، من استدلال می‌کنم که من تنها نیستم که احساس می‌کنم AWS در حال پیشرفت است. این شرکتی است که با الاستیک جنگید، اما به طور فزاینده‌ای شریک محکمی برای افتتاح شرکت‌های فناوری مانند Grafana Labs، Confluent، و کارفرمای خودم، MongoDB (سال‌ها پیش درگیری‌های زیادی بوده است. امروز شریک زیادی شده اند). امروزه AWS شرکتی است که یکی از پنج نگهدارنده Redis را دارد که در OpenTelemetry و پروژه‌های مرتبط و غیره فعال بوده است.

تقریباً مطمئناً تحلیلگر Sarbjeet Johal درست می‌گوید که پیشنهاد می‌کند که AWS این کار را انجام داده است از ضرورت، نه انگیزه خیریه ۵۰۱(c)3. اما اگر بخواهم آن را کمی بازنگری کنم، می‌توانم بگویم که AWS به طور فزاینده‌ای «وسواس مشتری» را به عنوان نیاز به مشارکت بیشتر منبع باز درک می‌کند، نه کمتر. کوین اشتباه نمی‌کند که این شرکت همچنان به پایین‌تر از وزن خود نسبت به گوگل، در مشارکت منبع باز خود ادامه می‌دهد. اما جهت‌دار، احساس می‌کند AWS در مسیر درستی قرار دارد.