۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

تعریف راه حل ابری با مهارت هایی که در واقع دارید

همه خواهان معماری ابری پیشرفته هستند، اما بسیاری از آنها متوجه شده اند که باید مصالحه کنند و با مهارت هایی که می توانند پیدا کنند و از عهده آن برآیند کار کنند.

همه خواهان معماری ابری پیشرفته هستند، اما بسیاری از آنها متوجه شده اند که باید مصالحه کنند و با مهارت هایی که می توانند پیدا کنند و از عهده آن برآیند کار کنند.

در اینجا سناریویی وجود دارد که ممکن است تجربه کرده باشید: اتفاق نظر تیم معماری ابری این است که راه حل “ابر بومی” بهترین رویکرد برای یک برنامه تجاری جدید است که نسل بعدی شرکت را تعریف می کند. کانتینرها و هماهنگ‌سازی کانتینرها راه حلی را برای شما هدایت می‌کند که می‌تواند چندین ابر و حتی پلتفرم‌های مبتنی بر مرکز داده موجود را در بر بگیرد.

این تصمیم ساده گرفته نشد. این تیم سخت تلاش کرد تا مشکلات اصلی کسب و کار را درک کند و راه حل های موجود، الگوهای معماری و بهترین شیوه های پذیرفته شده را به طور عینی ارزیابی کرد تا راه حلی را پیدا کند که بهینه ترین راه حل ثابت شده باشد. در این مورد، این فناوری کانتینرها و ارکستراسیون کانتینر است.

البته، هر راه‌حل خوب باید شامل یک ماتریس مهارت‌هایی باشد که مهارت‌های مورد نیاز، شکاف بین مهارت‌های فعلی کارکنان، و آموزش و استخدام مورد نیاز برای کسب مهارت‌ها را تعریف می‌کند. سپس راه حل را می توان ساخت، آزمایش و اجرا کرد. اینجاست که خبرهای بد شروع می شود.

به معماری ابر از بیرون به داخل نزدیک شوید

تیم منابع انسانی به مهارت‌های موردنیاز جدیدی که ارائه کرده‌اید نگاه می‌کند و می‌گوید استخدام برای آن مهارت‌های خاص زمان بسیار بیشتری از آنچه در برنامه شما ذکر شده است، می‌برد. همچنین، هزینه این مهارت‌ها، حتی برای کسانی که به صورت داخلی آموزش می‌بینند، بسیار بیشتر از بودجه تعیین شده خواهد بود و افرادی که این مهارت‌ها را دارند، باید دستمزد بیشتری دریافت کنند تا اطمینان حاصل شود که فرصت‌های سودآور بیشتری را ترک نمی‌کنند.

همانطور که اغلب می گویم، با پول و زمان کافی، بیشتر کارها امکان پذیر است. البته، کسب‌وکارها پول یا زمان نامحدودی ندارند، بنابراین راه‌حل‌های بازگشتی را در نظر می‌گیرند. آنها راه حلی می سازند که برای برآورده کردن الزامات بهینه نشده است، اما می تواند به موقع، با بودجه، با مهارت هایی که قبلاً دارند یا می توانند به موقع پیدا کنند، انجام شود.

بنابراین، پیشرفته‌ترین معماری بومی ابری با فناوری سطح پایین‌تر یا فراگیرتر در جایی که مهارت‌ها از قبل وجود داشته یا می‌توان راحت‌تر پیدا کرد، معامله می‌شود. به دلیل نداشتن نامی برای این، آن را «معماری تعریف شده در دسترس بودن مهارت» می نامم.

همه ما مصالحه های مشابهی انجام داده ایم. در طول همه‌گیری، کمبود کالاهای بادوام ناشی از مشکلات زنجیره تامین به این معنا بود که ما اغلب ماشین ظرفشویی انتخابی اول خود را نمی‌گیریم و به انتخاب دوم یا سوم خود بسنده می‌کردیم، اگر واقعاً می‌توانستیم یکی را پیدا کنیم و بخریم. در اینجا تقریباً همان مفهوم است، و واقعاً راه دیگری برای ایجاد بدهی فنی است.     

GitHub برای همه کدنویس ها به احراز هویت دو مرحله ای نیاز دارد

این برای کسانی که راه‌حل‌های محاسبات ابری کاملاً بهینه‌سازی شده را تبلیغ می‌کنند، مانند من، کمی مشکل است، اما با واقعیت‌های تجاری مواجه می‌شوند.

راه‌حل آسانی برای این موضوع وجود ندارد. بسیاری افق زمانی پروژه را برای تطبیق با زمان اضافی مورد نیاز برای یافتن مهارت ها یا آموزش هم تیمی های داخلی گسترش می دهند. آنها همچنین ۵۰٪ بودجه بیشتری برای استخدام کنندگان، مربیان اضافه می کنند و این واقعیت که این مهارت ها احتمالاً ۳۰٪ تا ۴۰٪ بیشتر از حقوق های استاندارد هزینه دارند (به علاوه پاداش های استخدام برای جذب و حفظ استعدادهای مورد نیاز).

اگرچه گروه‌های فناوری معمولاً بیش از حد مایلند که دست به جیب خود بزنند تا راه‌حلی درست بسازند، تأخیرها و مازاد بر بودجه اغلب باعث نمی‌شود که از مدیران اجرایی، مدیران مالی و هیئت‌مدیره گذشته باشد. می‌توانید نظر آنها را ببینید: تاخیر در استقرار یک سیستم حیاتی می‌تواند باعث از دست رفتن میلیون‌ها درآمد و در کل ارزش بسیار پایین‌تری شود. بیش از حد بودجه باعث حذف سود و کاهش سود هر سهم می شود که در بسیاری از موارد قیمت سهام شرکت را کاهش می دهد.

پیچیدگی دشمن امنیت ابری است

بسیاری از پروژه‌های توسعه ابری که در سال ۲۰۲۲ آغاز شده‌اند، چه کوچک و چه بزرگ، با این معمای مواجه هستند و متوجه شده‌اند که هیچ راه‌حل آسانی وجود ندارد. کسب‌وکار باید اولویت داشته باشد، و این ممکن است به معنای به خطر انداختن آنچه که باید ساخته شود با آنچه می‌توان ساخت، باشد.

تنها گزینه شما این است که خود را با اطلاعات مسلح کنید. چه مهارت هایی وجود دارد؟ هزینه آنها در مقابل آنچه که یک شخص HR ممکن است فکر کند چقدر است؟ برای آموزش هم تیمی های موجود چه چیزی لازم است، و پس از انجام این کار چگونه آنها را حفظ خواهید کرد؟

مطمئن شوید که می‌دانید گزینه‌ها واقعاً چه هستند و مراقب برداشت‌های مردم باشید که ممکن است درست نباشد. سپس می توانید بهترین انتخاب را برای کسب و کار داشته باشید. حتی اگر راه حلی که شما دوست داشتید نباشد، یک سازش است.