۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

۵ روشی که می تواند مصرف انرژی را کاهش دهد

با جمع‌آوری داده‌های استفاده و تصمیم‌گیری هوشمندانه درباره ابر و اتوماسیون، اهداف پایداری را پیش ببرید.

با جمع‌آوری داده‌های استفاده و تصمیم‌گیری هوشمندانه درباره ابر و اتوماسیون، اهداف پایداری را پیش ببرید.

وقتی میکروسرویس‌ها، برنامه‌ها و پایگاه‌های داده را می‌سازیم و اجرا می‌کنیم، نگرانی‌های عملیاتی رایج شامل قابلیت اطمینان، عملکرد، مقیاس‌پذیری و امنیت آن‌ها می‌شود. شاید زمان آن رسیده است که پایداری را به لیست اضافه کنیم.

مدیران کسب و کار و فناوری انتظار دارند فناوری اطلاعات از اهداف محیطی، اجتماعی و حاکمیتی سازمان (ESG) پشتیبانی کند و برنامه‌های تحول دیجیتال اغلب دارای اهداف پایداری.

در گزارش رهبری دیجیتال نش مربعی ۲۰۲۲، ۴۴٪ از هیئت‌ها فناوری را برای بهبود پایداری سازمان و ردپای کربن. گزارش اطلاعات بازار جهانی S&P در مورد تقاطع بین تحول دیجیتال و انتقال انرژی می‌گوید پرداختن به بهره‌وری انرژی و حمایت از اهداف ESG توسط بیش از ۴۰ درصد از پاسخ‌دهندگان اجرایی به‌عنوان محرک‌های مهم تحول دیجیتال شناسایی شده است.

نگریستن به مراکز داده قدیمی تشنه قدرت و زیرساخت های پایان عمر اولین گام آشکار در کاهش مصرف انرژی است. تیم‌های Devops همچنین باید بهبودهای مستمر و یافتن راه‌های نوآورانه برای رسیدگی به اهداف پایداری را در نظر بگیرند. در اینجا پنج ملاحظات وجود دارد.

استفاده از انرژی را با برنامه اندازه گیری کنید

“شما نمی توانید آنچه را که اندازه گیری نمی کنید بهبود بخشید”، هدفی که اغلب نقل قول می شود منسوب به پیتر دراکر، اولین قدم خوبی را برای تیم های فناوری اطلاعات و توسعه می دهد.

سیاران فورد، مدیر تجاری مراکز داده در ایتون، موافق است، “اولین گام در کاهش انرژی، قدرت است. نظارت و اندازه گیری تنها با بینش عملیاتی تا سطح کاربرد، می‌توان فهمید که چه کسی، چه چیزی، کجا و چه زمانی مصرف انرژی است.»

کلادهای عمومی گزینه‌هایی برای اندازه‌گیری مصرف انرژی دارند: Google’stoolscustomerGoogle’scarud. /carbon-footprint” rel=”nofollow”>گزارش ردپای کربن و ماشین حساب پایداری مایکروسافت.

فورد به اشتراک می‌گذارد، “یک گزینه ادغام بومی معیارهای انرژی در یک برنامه خاص یا اطمینان از ترکیب و در دسترس بودن داده‌ها برای اتصال API به سایر برنامه‌های تخصصی مدیریت انرژی است.”

NoSQL چیست؟ پایگاه های داده برای آینده ای در مقیاس ابری

زیرساخت های پرقدرت را ارتقا دهید و گزینه های ابری را در نظر بگیرید

مراکز داده در محل باید مصرف انرژی را به‌عنوان شاخصی برای تسریع به‌روزرسانی زیرساخت یا در نظر گرفتن معماری یک راه‌حل مدرن و پایدار در نظر بگیرند.

آنانت آدیا، معاون اجرایی در Infosys Cobalt، می‌گوید: «در در عصر امروز، ضروری است که تیم‌ها پایداری را در اولویت قرار دهند. برای انجام این کار، اکیداً توصیه می‌کنم اقدامات زیر را انجام دهید: کاهش زیرساخت‌های سنگین منابع و انتقال فضای ذخیره‌سازی محاسباتی شبکه به فضای ابری، کاهش تعداد ابرها و مراکز داده‌ای که به آنها متکی هستند، و انتقال مکان‌های لبه به ابر. >

مایک جکسون، مدیر جهانی محصول، مرکز داده و فناوری اطلاعات توزیع‌شده در Eaton، می‌گوید ابر ترکیبی گزینه‌های پایدار و انعطاف‌پذیری‌های محاسباتی را ارائه می‌دهد. “اکنون که ما شاهد گسترش بین مرکز داده اصلی، ابر هیبریدی و محاسبات لبه هستیم، تصمیم بعدی انتخاب مکان بهینه برای اجرای یک برنامه است.”

تیم‌های Devops اغلب درگیر مکان‌یابی مراکز داده، زیرساخت‌های لبه، دفاتر راه دور یا طبقات کارخانه نیستند، اما جایی برای تأثیرگذاری بر این تصمیم‌ها وجود دارد. جکسون پیشنهاد می‌کند که بپرسید: «آیا می‌توان آن را در مکانی اجرا کرد که منبع انرژی ترجیحی‌تری مانند انرژی‌های تجدیدپذیر مصرف می‌شود، یا در زیرساخت‌های بسیار کارآمدتر؟»

منابع ابری کم استفاده را کاهش دهید

«فقط آن را در فضای ابری قرار دهید، و ما می‌توانیم نحوه خودکارسازی مصرف و پیکربندی محاسبات الاستیک را در زمان دیگری بیابیم» ممکن است چیزی باشد که مهندسان توسعه‌دهنده از صاحبان محصول چابک می‌شنوند. ممکن است تیم‌های تجاری بخواهند زودتر مستقر شوند، اما آیا این باید هزینه‌ای برای اهداف پایداری داشته باشد و بهترین شیوه‌ها را به کار گیرد؟

گتسبی، نتلیفای و کشش گرانشی پلتفرم های همه منظوره

برایان کوپلند، مدیر اجرایی TEKsystems. “با انجام این کار، سازمان ها می توانند منابع استفاده نشده و کم استفاده را برای کمک به کاهش خطرات مصرف انرژی مرتبط با عملیات ابر حذف کنند.”

برخی از بهترین شیوه‌ها که اهداف پایداری را برآورده می‌کنند، پیکربندی زیرساخت به‌عنوان کد، در نظر گرفتن معماری‌های محاسباتی بدون سرور و استفاده از رایانش الاستیک که زیرساخت را بر اساس میزان استفاده و نیازهای محاسباتی افزایش می دهد.

تیم های Devops باید معماری الاستیک را با گزارش مصرف برق ترکیب کنند. Adya می‌گوید: «تیم‌های Devops باید استفاده از نرم‌افزار بومی ابری، محاسبه استفاده از سرور و نظارت بر اثربخشی مصرف انرژی را در نظر بگیرند. “با این شیوه ها، تیم های توسعه دهنده پتانسیل کامل ابر را برای دستیابی به اهداف پایداری سازمان خود و کاهش مصرف انرژی درک خواهند کرد.”

اتوماسیون، هشدارها و تجسم ها را برای صرفه جویی در مصرف گسترش دهید

وقتی تیم‌های توسعه‌دهنده برنامه‌ها را برای تولید مستقر کردند، باید از گزارش‌ها و ابزارهایی برای ارائه بازخورد در مورد همسویی مصرف انرژی با پیش‌بینی‌های اولیه استفاده کنند.

جف کوکووسکی، مدیر عامل نرم افزار CloudBolt. “با یک سیستم هشدار و تجسم خودکار پیشرفته، توسعه دهندگان و سایر ذینفعان سازمانی همیشه می توانند از تاثیرات زیست محیطی تصمیماتی که در طول روز می گیرند مطلع شوند.”

هشدارها و تجسم‌ها می‌توانند هنگام پیکربندی و استقرار برنامه‌نویس و محیط‌های آزمایشی که در آن توسعه‌دهندگان و تیم‌های علوم داده‌ای احتمالاً منابع محاسباتی را بیش از حد تأمین می‌کنند بسیار مفید باشند. توسعه‌دهنده نمی‌خواهد توسط زیرساخت کند شود، اما باید هزینه و مصرف انرژی را در اندازه‌گیری نیازهای محاسباتی در نظر بگیرد.

کوکوفسکی می‌گوید، «فرض کنید که یک توسعه‌دهنده در حال ارائه یک منبع ابر عمومی است و گزینه‌ای با انرژی کمتر در دسترس است. در آن صورت، آنها می‌توانند اعلانی دریافت کنند که به آنها هشدار می‌دهد و گزینه سبزتر را پیشنهاد می‌کند.”

Wasm: 5 چیزی که توسعه دهندگان باید دنبال کنند

گزینه های ذخیره سازی داده کم مصرف را انتخاب کنید

برنامه‌ها و زیرساخت‌ها انرژی مصرف می‌کنند، اما ذخیره و مدیریت مخازن داده‌های بزرگ نیز مصرف می‌کنند.

جان ویلر، مشاور ارشد ریسک و فناوری برای هیئت حسابرسی، می‌گوید: «تمایل به جمع‌آوری یا حتی داده‌های انباشته اغلب منجر به مصرف بیهوده انرژی از طریق ذخیره‌سازی و پشتیبان‌گیری داده‌های غیرضروری می‌شود.”

یک خط‌مشی حفظ داده می‌تواند هزینه و مصرف انرژی ذخیره‌سازی داده را محاسبه کند. ویلر اضافه می کند که احتکار داده ها همچنین خطر از دست دادن داده ها، سوء استفاده یا مسئولیت قانونی را افزایش می دهد. او پیشنهاد می کند، “تیم های Devops باید با شرکای تجاری خود برای ایجاد مکانیسم هایی برای کاهش نیازهای ذخیره سازی داده ها با انتشار برنامه های کاربردی، محصولات و خدمات دیجیتال جدید همکاری کنند.”

رومن گولود، مدیر ارشد فناوری و یکی از بنیانگذاران Accelario، یکی از عملیات های بهره وری انرژی را به اشتراک می گذارد که تیم های توسعه و مدیران پایگاه داده باید در نظر داشته باشند. او می‌گوید: «برای برآورده کردن خواسته‌های تیم‌های توسعه‌دهنده، DBAها معمولاً چند نسخه از پایگاه داده تولید ایجاد می‌کنند که به طور قابل توجهی استفاده از ذخیره‌سازی و مصرف انرژی را همراه با هزینه‌های عملیاتی افزایش می‌دهد». “با استفاده از ماژول های مجازی سازی پایگاه داده به عنوان بخشی از پلتفرم devops، تیم ها می توانند با استفاده از تصویر طلایی خود چندین نسخه ایجاد کنند و با این کار، هزینه های مرتبط با مصرف انرژی ذخیره سازی را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.”

بنابراین، چه معمار، مهندس توسعه دهنده، DBA یا بخشی از یک تیم عملیات فناوری اطلاعات باشید، می‌توانید بر اهداف پایداری سازمان خود تأثیر بگذارید و در آن سهیم باشید.