۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

آپولو GraphQL پلتفرم GraphOS را برای ساخت “ابرگراف” معرفی کرد

GraphOS یک ساختار اجرایی و معماری ماژولار برای ایجاد، اتصال و مقیاس بندی شبکه های بزرگ برنامه ها، خدمات و داده ها ارائه می دهد.

GraphOS یک ساختار اجرایی و معماری ماژولار برای ایجاد، اتصال و مقیاس بندی شبکه های بزرگ برنامه ها، خدمات و داده ها ارائه می دهد.

Apollo در ۵ اکتبر Apollo GraphOS را معرفی کرد، یک پلتفرم مبتنی بر ابر برای ساخت، اتصال و هر ابرگراف را که مفهوم شرکت برای ایجاد شبکه‌ای از داده‌ها، ریزسرویس‌ها و قابلیت‌های دیجیتال است، مقیاس کنید.

GraphOS یک معماری ماژولار برای اتصال داده ها و خدمات از طریق سوپرگراف ارائه می دهد. ویژگی های کلیدی GraphOS عبارتند از:

  • مسیریابی با میزبانی ابری یا خود میزبانی برای ابرگرافها با فدراسیون داخلی.
  • قابلیت‌هایی مانند جستارهای زنده و حافظه پنهان لبه.
  • ارائه یک منبع مرکزی اطلاعات برای طرحواره ها و یک خط لوله تحویل برای تغییرات. توسعه دهندگان را می توان در مورد تغییرات طرحواره به روز نگه داشت.
  • روش های امنیتی و حاکمیتی. کاربران می توانند دسترسی به یک ابرگراف را کنترل کنند.
  • قابلیت مشاهده CI/CD.
  • ابزارهای همکاری
PaaS (پلتفرم به عنوان یک سرویس) چیست؟ یک راه ساده تر برای ساخت برنامه های نرم افزاری

این سوپرگراف که توسط Apollo GraphQL در ماه مه معرفی شد، برای توانمندسازی تیم‌های محصول و مهندسی و حذف پیچیدگی منبع‌یابی و هماهنگ‌سازی داده‌ها، APIها، میکروسرویس‌ها و برنامه‌های مشتری در طول فرآیند توسعه برنامه طراحی شده است. این نوید خودکارسازی ترکیب‌پذیری در سطح سازمان را می‌دهد.

آپولو GraphQL گفت که GraphOS به زودی توانایی پیوند ابرگراف ها را فراتر از فایروال های سازمانی اضافه می کند. ساخت برنامه‌های مدرن مستلزم اتصال APIهای شخص ثالث مختلف مانند شرکا، خدمات پرداخت، سیستم‌های مدیریت محتوا یا APIها است. این معمولا به صورت دستی از طریق اتصالات REST انجام می شود. GraphOS پایه‌ای برای یک ابرگراف جهانی فراهم می‌کند که به‌عنوان بازاری از داده‌های در دسترس توسعه‌دهندگان عمل می‌کند تا هر چیزی را که در یک عملیات مورد نیاز است، جستجو کنند.