۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

PlanetScale ویژگی Rewind را برای «بازگرداندن» مهاجرت‌های طرحواره بد معرفی می‌کند

مشتریان پایگاه داده به‌عنوان سرویس PlanetScale اکنون می‌توانند با خیال راحت تغییرات حاصل از مهاجرت‌های طرحواره را ظرف 30 دقیقه پس از درخواست استقرار برگردانند.

مشتریان پایگاه داده به‌عنوان سرویس PlanetScale اکنون می‌توانند با خیال راحت تغییرات حاصل از مهاجرت‌های طرحواره را ظرف ۳۰ دقیقه پس از درخواست استقرار برگردانند.

PlanetScale است افزودن یک ویژگی Rewind به بدون سرور پایگاه داده MySQL-as-a-a-service، به کاربران این امکان را می دهد که تا ۳۰ دقیقه پس از درخواست استقرار انتقال طرح، «تغییرات را برگردانند».

PlanetScale می‌خواهد به مدیران پایگاه داده یا متخصصان حرفه‌ای کمک کند تا به آسانی مهاجرت‌های طرحواره بد را زودتر «لغو» کنند، بدون اینکه به‌طور دستی به عقب برگردند و باعث خرابی یا مشکلات از دست دادن داده‌ها برای کسب‌وکار شوند.

تمام درخشش هوش مصنوعی در سیستم عامل های مینیمالیستی

«PlanetScale Rewind به کاربران امکان واگرد نیک ون ویگرن، معاون مهندسی در PlanetScale، گفت: یک مهاجرت بد به همان راحتی که یک اشتباه تایپی را لغو می کنید. به‌جای اینکه مجبور باشید کل فرآیند را مجدداً راه‌اندازی کنید، تصور کنید که فقط می‌توانید روی دکمه‌ای کلیک کنید – مانند Control-Z – و آن را به جایی که شروع کرده‌اید بازگردانید، اما، به‌ویژه، بدون از دست دادن یک بایت داده. p>

pscale rewind 2

ویژگی PlanetScale Rewind

در حالی که سایر ارائه دهندگان پایگاه داده به عنوان سرویس به کاربران این امکان را داده اند که به یک عکس فوری برگردند، که معمولاً منجر به از دست دادن برخی از داده ها در طول فرآیند استقرار یا مهاجرت می شود، PlanetScale ادعا می کند که ویژگی Rewind آن ابتدا به دلیل سرعت یک صنعت است. که در آن مشتریان می توانند تغییرات را بدون از دست دادن داده ها معکوس کنند.

نشانه فرهنگ مهندسی سالم

این ویژگی توسط VReplication، یک قابلیت بومی سیستم مدیریت و خوشه‌بندی منبع باز Vitess، که زیربنای پایگاه داده PlanetScale است و انتقال سریعتر و بنابراین بازگشت سریعتر در صورت نیاز را امکان پذیر می کند.

“VReplication را می توان برای انتقال داده ها از یک سیستم موجود به Vitess تنظیم کرد. همچنین می‌توان پس از برش‌آوری که به شما این امکان را می‌دهد که اگر مشکلی پیش آمد، یک برش انتقال را به عقب برگردانید، بدون از دست دادن نوشته‌های هدف مهاجرت، برگشت داده شود.» Vitess پست وبلاگ ادعا دارد.

مایکروسافت پشتیبانی PostgreSQL را برای Cosmos DB، به‌روزرسانی‌های متعدد Azure آغاز کرد

PlanetScale خود را «پایگاه داده برای توسعه‌دهندگان» می‌نامد، و استفان اوگریدی، تحلیلگر اصلی در شرکت تحلیل‌گر متمرکز بر توسعه‌دهنده RedMonk، گفت که «چه PlanetScale امروز اعلام می‌کند که هدف آن انجام این کار است: بهبود تجربه توسعه‌دهندگان از استفاده از پایگاه داده.