۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

گوگل از مدل زبان هوش مصنوعی PalM 2 رونمایی کرد

نسل بعدی مدل زبان بزرگ دارای قابلیت‌های چندزبانه، تولید کد و استدلال پیشرفته است و در حال حاضر در Bard و سایر ابزارهای هوش مصنوعی گوگل استفاده می‌شود.

نسل بعدی مدل زبان بزرگ دارای قابلیت‌های چندزبانه، تولید کد و استدلال پیشرفته است و در حال حاضر در Bard و سایر ابزارهای هوش مصنوعی گوگل استفاده می‌شود.

Google PaLM (مدل زبان مسیرها) ۲ را معرفی کرده است، به‌روزرسانی برای زبان بزرگ نسل بعدی خود مدلی با قابلیت‌های چندزبانه، کدنویسی و استدلال بهبودیافته.

برای کارهای چند زبانه، PaLM 2 به شدت روی متن چند زبانه از قبل آموزش داده شده بود و بیش از ۱۰۰ زبان را در بر می گرفت، بنابراین توانایی نرم افزار برای درک و ترجمه متن های ظریف از جمله اصطلاحات، شعرها و معماها را بهبود می بخشد.

اصلاح جاوا G1 کامپایل JIT را سرعت می بخشد

در حوزه کدنویسی، PaLM 2 روی تعداد زیادی از مجموعه داده‌های کد منبع موجود از قبل آموزش داده شده بود. گوگل گفت که این مدل در زبان های برنامه نویسی محبوب مانند Python و جاوا اسکریپت برتری دارد، اما همچنین می تواند کدهای تخصصی را در زبان هایی مانند Fortran، Prolog و Verilog تولید کند.

Google گفت که PALM 2 همچنین مجموعه داده‌های گسترده‌تری را به عنوان بخشی از پیش‌آموزش خود نسبت به نسخه قبلی خود شامل مقالات علمی، صفحات وب و عبارات ریاضی هضم کرد. در نتیجه PalM 2 قابلیت های بهبود یافته ای را در استدلال عقل سلیم، ریاضیات و منطق نشان می دهد.

محققان در مورد پسوندهای Visual Studio Code مخرب هشدار می دهند

برنامه‌نویسان می‌توانند برای استفاده از مدل Palm 2 ثبت‌نام کنند یا از مدل در Vertex AI.

Google اشاره کرد که PaLM 2 همچنین سریع‌تر و کارآمدتر از مدل‌های قبلی است، در حالی که در چهار اندازه برای طیف وسیعی از موارد استفاده می‌شود و به PaLM 2 امکان تنظیم دقیق برای پشتیبانی از کل کلاس‌های محصولات را می‌دهد. PalM 2 در حال حاضر بیش از ۲۵ محصول و ویژگی Google را تامین می کند. این موارد عبارتند از:

PaLM در ماه آوریل به عنوان یک مدل ترانسفورماتور فقط رمزگشای متراکم با پارامتر ۵۴۰ میلیارد و آموزش دیده با Pathways رونمایی شد. /a> سیستم.