۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

بهترین راه برای پیگیری پایداری ابر

مقرون به صرفه کردن استقرار ابر، دو پرنده را با یک سنگ می کشد: در هزینه صرفه جویی می شود و به اهداف پایداری شما کمک می کند.

مقرون به صرفه کردن استقرار ابر، دو پرنده را با یک سنگ می کشد: در هزینه صرفه جویی می شود و به اهداف پایداری شما کمک می کند.

پایداری و رایانش ابری دست به دست هم می دهند. توانایی رایانش ابری برای به اشتراک گذاری منابع به طور طبیعی منجر به استفاده کارآمدتر از آن منابع می شود. این مدل اشتراک‌گذاری به محاسبات ابری توانایی خود را برای ارائه پایداری در سطح وسیع می‌دهد، اما ما باید استفاده از آن دارایی‌ها را برای ارائه پایداری در محدوده محدود بهینه کنیم.

هدف بهینه‌سازی هزینه‌های رایانش ابری با استفاده از finops و ابزارهایی است که این فرآیندها را هدایت می‌کنند. در عین حال، این ابزارها همچنین به به حداکثر رساندن پایداری استقرار ابری ما کمک می کنند. در واقع، حرکت به سمت پلتفرم های ابری عمومی نیمی از اقدامات برای افزایش پایداری است. بهترین مزایای کربن را با بهینه‌سازی منابع ابری خواهید یافت، که به طور همزمان به معنای بهینه‌سازی برای کارایی هزینه است. آنها در بیشتر موارد محکم به هم متصل هستند.

اتوماسیون آخرین نکته امنیتی ابری است

یک مثال می تواند انتقال یک برنامه کاربردی و یک پایگاه داده پیوست شده به یک ابر عمومی از یک مرکز داده سنتی باشد. اگر برنامه را اصلاح نکنید، از خدمات بومی ابری استفاده نخواهد کرد. نتیجه یک انتقال بهینه‌سازی نشده است (اکثر برنامه‌های کاربردی امروزی به ابر مهاجرت می‌کنند).

یک منفعت پایداری جزئی فوری است. برنامه‌ای که در یک ابر عمومی اجرا می‌شود، می‌تواند منابع را از طریق چند اجاره‌ای به اشتراک بگذارد، و به منابع کمتری (مانند ذخیره‌سازی و محاسبه) برای انجام همان عملکردها نیاز دارد. بنابراین، برنامه به انرژی کمتری نیاز دارد.

3 افسانه چند ابری که متخصصان ابر هنوز به آن اعتقاد دارند

اما، از آنجایی که حجم کار مثال ما برای میزبان پلتفرم ابری بهینه نشده است، تا حد زیادی مقرون به صرفه نیست. شانس این است که منابع بیشتری از آنچه که باید جمع آوری کند و از ویژگی های بومی ابری استفاده نکند که به آن امکان می دهد با هزینه کمتری کار کند.

بسیاری از شرکت‌ها هزینه‌های بالایی برای محاسبات ابری دارند، همانطور که قبلاً توضیح داده‌ام. این‌ها زخم‌هایی هستند که خود ایجاد می‌کنند، محصول جانبی عدم صرف زمان برای بازسازی و بهینه‌سازی بارهای کاری برای ابرهای عمومی که روی آنها اجرا می‌شوند. در نتیجه، بسیاری از شرکت‌ها برای بازنویسی، بازسازی یا محفظه‌سازی آن‌ها به آن برنامه‌ها بازمی‌گردند تا چنین صورت‌حساب ابری عظیمی در هر ماه تولید نکنند.

منظور من این است که بهینه سازی مزایایی فراتر از صرفه جویی در پول دارد. اگر می خواهید اطمینان حاصل کنید که برای پایداری بهینه شده اید – که مطمئناً مدیریت و سرمایه گذاران به آن علاقه مند هستند – یک برنامه finops را شروع کنید. بارهای کاری بهینه سازی شده با هزینه بیشترین کار را با کمترین منابع انجام می دهند، که در عین حال خروجی کربن شما را بهبود می بخشد.

آیا هوش مصنوعی مولد در فضای ابری مقرون به صرفه خواهد شد؟

من اولین کسی نیستم که این پیوند را ایجاد می کند. اکثر ارائه دهندگان فناوری که ابزارهای finops را می سازند و می فروشند قبلاً معیارهای پایداری را به فناوری خود اضافه کرده اند — یا به زودی این کار را خواهند کرد.

به ندرت می‌توانیم دو مشکل را با تلاش و سرمایه‌گذاری یکسان حل کنیم، اما در مورد پایداری و بهینه‌سازی ابر چنین است.