۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

بودجه های تحول دیجیتال چقدر انعطاف پذیر هستند؟

بسیاری از کسب و کارها علیرغم افزایش سرعت اقتصادی در مسیر فعال سازی دیجیتال باقی خواهند ماند. اما محدودیت‌های تکنولوژی امروز و کمبود مهارت‌ها همچنان پابرجاست.

بسیاری از کسب و کارها علیرغم افزایش سرعت اقتصادی در مسیر فعال سازی دیجیتال باقی خواهند ماند. اما محدودیت‌های تکنولوژی امروز و کمبود مهارت‌ها همچنان پابرجاست.

من در زندگی حرفه‌ای خود دچار چند رکود اقتصادی شده‌ام. در بیشتر آنها، هر گونه بودجه پروژه آینده‌نگر IT “به طور موقت متوقف شد”، به این معنی که تمام کار تا به امروز اتلاف وقت و پول بود زیرا در انبوه قراضه قرار گرفت.

من شرکت‌هایی را تحسین می‌کنم که نگاه طولانی‌تری به استفاده از فناوری برای هدایت کسب‌وکار خود داشتند و ارزش فعال‌سازی دیجیتال را در اولویت قرار دادند، علی‌رغم رکود سهام و فروش عقب‌افتاده. به جز چند استثنا، امروزه آن دسته از شرکت‌ها نام‌هایی هستند که تجارب، محصولات و خدمات بهتری را برای مشتریان ارائه می‌کنند. برنامه‌های آن‌ها در حال حاضر در تلفن شما هستند.

Equinix به تازگی یک نظرسنجی از ۲۹۰۰ مدیر فناوری اطلاعات در سراسر جهان منتشر کرده است این نشان داد که ۷۲ درصد قصد دارند پروژه‌های توانمندسازی دیجیتالی خود را پیش ببرند، حتی اگر بازار و اقتصاد زیر و رو شوند. شاخص‌ها در برنامه‌های سرمایه‌گذاری عمده در فناوری‌های دیجیتال برای حمایت از نسل بعدی کسب‌وکار کوتاهی نشان ندادند. این، علی‌رغم نگرانی‌ها مبنی بر اینکه ممکن است در حالی که همچنان با کمبود مهارت‌های فناوری جهانی و مسائل زنجیره تامین سیستمیک که به نظر نمی‌رسد قابل رفع نیستند، دست و پنجه نرم کنیم، به سمت رکود اقتصادی پیش برویم.

برای رشد انفجاری ابر آماده شوید

بسیاری از مدیران مورد بررسی قصد دارند از برخی از “فناوری‌های شگفت‌انگیز” نوظهور مانند ۵G، محاسبات لبه‌ای، و مفهوم بیش از حد تبلیغاتی Web3 استفاده کنند. ۶۳ درصد در حال حاضر به سمت استراتژی Web3 کار می کنند. اگر صحت داشته باشد، این خبر دلگرم کننده است. با این حال، ما باید برخی از واقعیت ها را در نظر داشته باشیم.

اول، سیاست و تامین مالی شرکت مقصر اکثر شکست‌های دیجیتال است. در شرایط اقتصادی آینده، شرکت‌ها نمی‌توانند برای پروژه‌هایی که به دلیل عدم پیگیری شکست می‌خورند، پول خود را دور بریزند. وقتی درآمد کاهش می‌یابد و ثروت مدیران کاهش می‌یابد، زیرا قیمت سهام به دنبال درآمد می‌آید، چند نفر از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی همچنان درباره بهترین چیز بعدی از یک بازی دیجیتال خوب صحبت می‌کنند؟

کوانتیزاسیون مدل و طلوع هوش مصنوعی لبه

دوم، من مطمئن نیستم که قرار دادن همه تخم‌مرغ‌های خود در یک سبد ایده هوشمندانه‌ای باشد، مانند فشار دادن به سمت مفاهیم نوظهور مانند Web3. به زبان ساده، Web3 با استفاده از بلاک چین و سایر فناوری‌ها، وب را به یک وضعیت غیرمتمرکز می‌برد تا ما را به یک اقتصاد جهانی و مبتنی بر توکن سوق دهد.

از نظر مفهومی، من همه طرفدار Web3 هستم. با این حال، امیدوارم وقتی همه متوجه شوند که تحول دیجیتال چه مشکلی خواهد داشت، اولویت ها تغییر نکنند. فعال سازی دیجیتال در مورد حل مشکلات سخت با فناوری های مبتنی بر ابر، توسعه و بهبود استقرار است. در پایان روز، فعالسازی دیجیتال مستلزم استفاده از فناوری موجود است – طبق شرایط فناوری.

در نهایت، من همچنان نگران سطح تخصص در میان افرادی هستم که تصمیمات سخت مورد نیاز برای دیجیتالی شدن کامل را می گیرند. ما یک همگرایی از دو مشکل داریم که می تواند هر پیشرفتی را در اینجا از بین ببرد:

  • معماران و توسعه دهندگان ماهر کافی برای گشت و گذار وجود ندارد
  • هدف برای انجام سریع تحول دیجیتال به جای انجام صحیح
CNCF و بنیاد لینوکس گواهینامه Kubernetes سطح پایه را راه اندازی کردند

تصمیمات بدی در حال حاضر گرفته می شوند که تا زمانی که به کسب و کار آسیب واقعی وارد نکنند، به عنوان تصمیمات بد شناخته نمی شوند. در معرض خطر کسب و کارهایی هستند که کورکورانه به سمت فعال سازی Web3 حرکت می کنند، بدون اینکه یک استراتژی واقعی در مورد اینکه چگونه قرار است برای کسب و کار، مشتری، یا ارائه محصولات و خدمات کار کند.

امروزه، حدود ۶۰ نفر در این سیاره دارای مجموعه مهارت‌هایی هستند که می‌توانند تماس‌های مناسبی را در مورد پیکربندی و استقرار ترکیب مناسب فناوری برقرار کنند. این باعث می شود حدود ۴۰۰۰ شرکت بدون مهارت هایی که برای موفقیت نیاز دارند، در معرض خطر بسیار بیشتری قرار بگیرند. آنها هنوز آن را نمی دانند.