۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Dart 3 و Flutter 3.10 گوگل تغییرات بزرگی را به ارمغان می آورند

Dart 3 امنیت تهی صدا، ویژگی‌های اصلی زبان جدید و پیش‌نمایش Wasm را معرفی می‌کند، در حالی که Flutter 3.10 ابزارک ابزارک Material 3 و پشتیبانی از اهداف macOS و iOS را تکمیل می‌کند.

Dart 3 امنیت تهی صدا، ویژگی‌های اصلی زبان جدید و پیش‌نمایش Wasm را معرفی می‌کند، در حالی که Flutter 3.10 ابزارک ابزارک Material 3 و پشتیبانی از اهداف macOS و iOS را تکمیل می‌کند.

Google Dart 3 را راه‌اندازی کرده است، یک به‌روزرسانی بزرگ برای زبان برنامه‌نویسی، و بسته ابزار Flutter 3.10 UI برای برنامه‌های موبایل، وب، و دسکتاپ، با طراحی و پیشرفت‌های macOS/iOS. دارت ۳ علاوه بر ایمنی پوچ و ویژگی های زبان جدید، پیش نمایش WebAssembly (Wasm) را ارائه می کند.

به‌روزرسانی‌های Dart و Flutter در ۱۰ مه اعلام شد. دستورالعمل‌های نصب فلاتر را می‌توانید در docs پیدا کنید. .dev.flutter و موارد مربوط به Dart SDK در dart.dev. دارت ۳ که اکنون به‌عنوان نسخه پایدار در دسترس است، دارای سه پیشرفت است که Google آن را به‌عنوان مهم توصیف می‌کند. :

  • ایمنی ۱۰۰% تهی صدا، که از خطاهای زمان اجرا ناشی از تهی جلوگیری می کند، خروجی کامپایل کمتری را فراهم می کند و عملکرد را بهبود می بخشد. در حال حاضر ۹۹٪ از ۱۰۰۰ بسته موجود در مدیر بسته برنامه‌نویس برای Dart از ایمنی پوچ پشتیبانی می‌کند.
  • ویژگی‌های زبان جدید پشتیبانی از داده‌های ساختاریافته با سوابق، تخریب ساختار، و تطبیق الگو، و انواع داده‌های انتزاعی برای برنامه‌نویسی مدرن.
  • تغییرکننده‌های کلاس، یک ویژگی «کاربر قدرتمند» که به صاحبان بسته امکان می‌دهد قابلیت‌های API را بهتر بیان کنند.
ارسال ایمیل Outlook و پیام های Teams با R

سازندگان Dart همچنین روی کامپایل Dart به فرمت باینری Wasm کار کرده‌اند، با هدف بارگذاری سریع‌تر در مرورگر و بهبود عملکرد برنامه‌های وب. به ترکیب Wasm اکنون در حال پیش‌نمایش است. برای کامپایل در Wasm، توسعه دهندگان به مرورگری نیاز دارند که از WasmGC پشتیبانی کند.. p>

همچنین روی قابلیت همکاری Dart با جاوا و کاتلین در Android و با Objective-C و Swift در macOS/iOS – شبیه به تعامل موجود Dart با کد کامپایل در کتابخانه های C زمانی دارت به عنوان یک رقیب احتمالی جاوا اسکریپت تلقی می شد اما از آن هدف در اواسط دهه گذشته دور شد.

استفاده از WiX برای ساخت نصب کننده های ویندوز

در همین حال،

Flutter 3.10، پشتیبانی بهبود یافته را به ارمغان می آورد برای ابزارکیت ابزارک Material 3، از جمله پشتیبانی از تولید طرح رنگی الگوریتمی Material 3، همراه با تعدادی بهبود که ساخت اپلیکیشن‌های macOS و iOS را آسان‌تر می‌کند. مورد دوم شامل اضافه شدن پشتیبانی از غلط گیر املا در ویجت متن قابل ویرایش، ویجت چک باکس جدید و پشتیبانی از اشکال زدایی بی سیم است. رندر Impeller، در پیش‌نمایش از Flutter 3.7، اکنون رندر پیش‌فرض در iOS است که نویدبخش عملکرد کمتر و عملکرد سازگارتر است.

3 افسانه مخرب هوش مصنوعی مسئول

همچنین در Flutter 3.10 یک پل JNI به کتابخانه‌های Jetpack نوشته شده در Kotlin است که امکان فراخوانی کتابخانه جدید Jetpack را مستقیماً از Dart بدون نیاز به افزونه خارجی می‌دهد.

هدف اصلی Google برای Flutter ارائه پنج ویژگی اصلی است: زیبایی، کنترل هر پیکسل روی صفحه. سرعت، طراحی شده توسط گرافیک سخت افزاری شتاب. بهره وری، با بارهای کاری که توسط ابزارهای بازنگری داغ و توسعه دهنده پشتیبانی می شود. قابل حمل بودن، استفاده از یک پایه کد مشترک برای چندین پلتفرم؛ و در دسترس بودن جهانی، با رایگان بودن و منبع باز بودن.