۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

سیستم های قدیمی باید بخشی از یک استراتژی چند ابری باشند

MultiCloud مسیری است که بسیاری از شرکت ها در حال حرکت هستند، اما سیستم های قدیمی باید بخشی از نقشه راه باشند.

MultiCloud مسیری است که بسیاری از شرکت ها در حال حرکت هستند، اما سیستم های قدیمی باید بخشی از نقشه راه باشند.

شما در جلسه برنامه ریزی استراتژی چند ابری هستید. شما افراد شبکه، گروه پایگاه داده ابری، تیم امنیت ابری، حتی افراد فایناپ را می بینید، اما هیچ کس مسئول نگهداری از مین فریم های موجود یا سایر سیستم های قدیمی نیست. چرا؟

شرکت‌هایی که بر روی ساختن نسل بعدی سیستم‌های ابری متمرکز هستند، که عمدتاً به صورت چند ابری استقرار دارند، به نظر نمی‌رسد که نمی‌خواهند سیستم‌های سنتی را نیز شامل شوند. معمولاً «سنتی» به معنای اکثر سیستم‌هایی است که در حال حاضر در مرکز داده هستند و معمولاً ۶۰ تا ۸۰ درصد از سیستم‌های تجاری اصلی را اجرا می‌کنند، بسته به شرکت.

من فکر نمی‌کنم رهبری عمداً افراد را از این فرآیند کنار می‌گذارد. این بیشتر واکنشی به این واقعیت است که این چیزهای چند ابری به اندازه کافی پیچیده هستند. پیچیده تر کردن آن با گنجاندن سیستم های قدیمی در برنامه ریزی منطقی نیست.

7 YAML گوچا که باید اجتناب کرد - و چگونه از آنها اجتناب کنید

به هر حال، شرکت‌ها احتمالاً قصد دارند برخی از داده‌ها را از سیستم‌های قدیمی به سیستم‌های مبتنی بر ابر جدید یا پورت‌شده منبع دهند. اینها باید ادغام‌هایی با جفت‌شده آزاد باشند که تا حد زیادی از عملیات چند ابری دورتر هستند.

من نیاز به حذف برخی از پیچیدگی ها را از برنامه ریزی چند ابری می بینم، با توجه به اینکه چند ابری یک معماری توزیع شده پیچیده است. با این حال، ما فرصت بزرگی را برای به دست آوردن کنترل بهتر بر لایه‌ای از سیستم‌ها و داده‌ها از دست می‌دهیم که می‌توانند از امنیت جدید، مدیریت داده‌ها، عملیات و زیرساخت‌های حاکمیتی که در داخل و بین سیستم‌های مبتنی بر ابر ایجاد می‌کنیم سود ببرند. بخشی از چند ابری ما خواهند بود.

استدلال من این است که اگر با تغییراتی در نحوه مدیریت سیستم‌های اصلی در فضای ابری سر و کار دارید، بهتر است سیستم‌های قدیمی را نیز در این تغییرات بگنجانید. این شامل به‌روزرسانی و ارتقای امنیت، عملیات، حاکمیت و غیره، قرار دادن این سرویس‌های ابری متقابل بر روی سیستم‌های قدیمی نیز می‌شود.

بهترین راه برای پیگیری پایداری ابر

این چند کار مهم را انجام می دهد.

اول، عملیات را ساده می کند زیرا ما از رویکردها و ابزارهای یکسانی برای سیستم های ابری و قدیمی استفاده می کنیم. به عنوان مثال، می‌توانید به سیستم‌های مدیریت هویت و دسترسی (IAM) ارتقا دهید که شامل یک سرویس دایرکتوری است که همه سیستم‌های ابری و قدیمی را در بر می‌گیرد و مجموعه واحدی از خدمات اعتبارسنجی ثابت را برای همه سیستم‌ها، نه ابری، نه ابری ارائه می‌کند. این بدان معنی است که شما با لایه های مختلف فناوری امنیتی سر و کار ندارید. یک لایه منسجم، همه برنامه ها، کاربران و سیستم های ذخیره سازی داده را در بر می گیرد. این منجر به عملیات بهینه‌سازی هزینه بیشتر، امنیت بهتر و قابلیت اطمینان بهتر در کل سیستم‌های ابری و غیر ابری می‌شود.

ابر مدیریت داده انفورماتیکا مهندسی داده جدید، ابزارهای MLOps را دریافت می کند

دوم، این به شما امکان می‌دهد در آینده برنامه‌ها را راحت‌تر اندازه درست کنید. اگر سیستم‌های قدیمی فقط به‌عنوان یک سرویس ابری دیگر عمل می‌کنند، انتقال آن کاربرد قدیمی مجموعه داده‌ها به ابر فرآیندی ساده‌تر و ریسک‌گریزتر است. این بدان معنا نیست که باید حرکت کند، با توجه به اینکه در صورت نیاز اکنون می توانید سیستم قدیمی را اجرا کنید. با این حال، به این معنی است که می‌توانید برنامه‌ها و مجموعه‌های داده را با هزینه و ریسک کمتری نسبت به زمانی که به‌طور ضعیف‌تر جفت شده‌اند و به طور کلی جهان‌های مختلف در نظر گرفته می‌شوند، جابه‌جا کنید.

این یک کلمه احتیاط بیش از هر چیز دیگری است. ترس من این است که بسیاری از شما مسیر برنامه ریزی چند ابری را در پیش بگیرید و متوجه شوید که کنار گذاشتن سیستم های قدیمی از این فرآیند شما را به جایی که واقعاً باید بروید نمی رساند.