۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

آنچه برای محاسبات ابری در سال ۲۰۲۳ می آید

سال آینده ممکن است دنیای ابر را تغییر دهد زیرا شرکت ها با بودجه کمتر و تقاضا برای بازگشت سرمایه مواجه هستند. زمان آن فرا رسیده است که برنامه ریزی و استراتژی به روند غالب تبدیل شود.

سال آینده ممکن است دنیای ابر را تغییر دهد زیرا شرکت ها با بودجه کمتر و تقاضا برای بازگشت سرمایه مواجه هستند. زمان آن فرا رسیده است که برنامه ریزی و استراتژی به روند غالب تبدیل شود.

روزهای قبل از روز شکرگزاری، از شرکت‌های روابط عمومی پیشنهادهایی دریافت می‌کنم که می‌خواهند پیش‌بینی‌های مشتریانشان را برای سال آینده به من بگویند. من همیشه از برخی از ساده لوحی هایی که هنوز در آنجا می بینم شگفت زده می شوم، حتی پس از ۱۵ سال که رایانش ابری یک نیروی واقعی در فناوری اطلاعات است. در حال حاضر، بیشتر مدیران فناوری باید بهتر بدانند.

از دیدگاه من، فکر نمی‌کنم سال آینده تغییرات تاکتیکی در فناوری ایجاد کند، مانند هوش مصنوعی بیشتر در فضای ابری یا تمرکز بر امنیت بدون اعتماد. این بیشتر شبیه یک روند استراتژیک یا یک اصلاح بزرگتر خواهد بود. شاید چیزی که مدت زیادی در راه است به جای صرف فناوری و پول برای مشکلات.

اگر به چند سال قبل فکر کنید، برخی از نوشته‌ها از نظر این الگوی در حال ظهور روی دیوار بود، اما چیزی تفکر ما را تغییر داد. آن چیزی یک بیماری همه گیر جهانی بود که به این معنی بود که بیشتر شرکت ها با بیشترین سرعتی که می توانستند به سراغ امنیت جدید ارائه دهندگان ابر عمومی رفتند. فقط به رشد انفجاری رایانش ابری از سال ۲۰۱۹ نگاه کنید.

چگونه ابرهای عمومی در هوش مصنوعی نوآوری می کنند

این انتقال سریع و انتقال به ارائه دهندگان ابر عمومی منجر به برخی از مشکلات تجاری شده است که امروزه شاهد آن هستیم. این شامل فقدان بازگشت سرمایه (ROI) ناشی از استقرار ابر است که عمدتاً ناشی از برنامه‌ریزی ناکافی، پیچیدگی بیش از حد، و عدم رعایت نظم کافی در مدیریت استراتژیک هزینه ابر است، به این معنی که هیچ نظارت فینوپس وجود ندارد.

به نظر می‌رسد این موضوعات در سال ۲۰۲۳ مورد توجه قرار می‌گیرند. روند استراتژیک جدیدی را راه‌اندازی می‌کند که شاید باید چندین سال پیش شروع می‌شد.

مشکلی که اکثر شرکت‌ها در حال حاضر با رایانش ابری دارند، مربوط به بسیاری از خدمات ابری است که باید مدیریت و ردیابی شوند. باز هم، این منجر به پیچیدگی بیش از حد، بیشتر از طریق ظهور چند ابری می شود.

شرکت‌ها اغلب عمداً به سمت چند ابری حرکت می‌کنند، اما اغلب اوقات چند ابری فقط زمانی اتفاق می‌افتد که شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا بهترین سرویس‌های ابری را بیابند و از آنها استفاده کنند، بدون اینکه برنامه‌ای برای اینکه با آن خدمات پس از استقرار چه کنند. این منجر به هزینه بیش از حد و عدم بازگشت ارزش کافی به تجارت می شود. داستان قدیمی.

3 شغل اولیه رایانش ابری در سال 2023

این مشکل پیچیدگی ابر را می توان از طریق استفاده استراتژیک از فناوری و رویکردهای بهتر برای مدیریت پیچیدگی حل کرد. مهمتر از همه، کاهش افزونگی با استفاده از یک لایه مشترک از فناوری در بالای ارائه دهندگان ابر عمومی و همچنین بالاتر از هر سیستم قدیمی یا مبتنی بر لبه است.

این لایه شامل سرویس‌های مشترکی است، مانند یک سیستم امنیتی واحد، یک سیستم مدیریت داده واحد، finops، یک سیستم عملیات ابری واحد، و غیره. ارائه دهنده ابر؛ این فناوری باید در یک لایه مشترک، با نام supercloud یا metacloud وجود داشته باشد.

این روند استراتژیک ابری نه تنها مشکلات پیچیدگی را با استفاده از خدمات مشترک و یک صفحه کنترل مشترک حل می‌کند، بلکه به کنترل هزینه‌های ابر از طریق یک لایه finops مشترک که نظارت بر هزینه، مدیریت هزینه، و بهینه‌سازی هزینه ابر را مدیریت می‌کند، کمک می‌کند. /p>

اگر بتوانیم هم مشکلات پیچیدگی و هم مشکلات مدیریت هزینه ابر را حل کنیم، ROI باید خودش را برطرف کند. سرویس‌های ابری و برنامه‌های کاربردی جدید مبتنی بر ابری که در سه سال گذشته روی آن‌ها کار کرده‌ایم بسیار بهینه‌تر خواهند شد و بنابراین می‌توانند ارزش بسیار بیشتری را به کسب‌وکار برگردانند.

Shift سمت چپ برای SaaS: DIY بیشتر به معنای کاربران شادتر است

من مدتی است که در این وبلاگ در مورد جنبه هایی از این موضوع صحبت می کنم. چه چیزی جدید است؟

تغییر در سال ۲۰۲۳ برنامه ریزی و اجرای واقعی خواهد بود، نه فقط بحث در مورد مفاهیم. بیشتر کسب و کارها برای سریعتر شدن باید کندتر پیش بروند. قرار دادن استراتژی‌ها، بودجه و برنامه‌ها برای جمع‌آوری نهایی اقدامات ابری آنها به معنای استفاده بهتر و استراتژیک‌تر از فناوری رایانش ابری است.

اگر این اتفاق نیفتد، می‌توانید حساب کنید که هیئت‌های مدیره و مدیران اجرایی در مورد هزینه‌های ابری که در هفت تا ده سال گذشته رخ داده است صبر خود را از دست می‌دهند بدون اینکه چیز زیادی برای آن نشان داده شود.< /a> وقت آن است که آن را اصلاح کنید و یک مسیر استراتژیک جدید برای شرکت خود تعیین کنید. من گمان می‌کنم که این روند جدیدی باشد که اکثراً شاهد آمدن آن نبودند.