۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

WSO2 PaaS با کد پایین و بومی ابری را برای توسعه API راه‌اندازی می‌کند

WSO2 Choreo یک محیط توسعه گرافیکی و کم کد برای ساخت APIهای بومی ابری، ادغام‌ها و ریزسرویس‌ها ارائه می‌دهد که دارای CI/CD داخلی و قابلیت مشاهده است.

WSO2 Choreo یک محیط توسعه گرافیکی و کم کد برای ساخت APIهای بومی ابری، ادغام‌ها و ریزسرویس‌ها ارائه می‌دهد که دارای CI/CD داخلی و قابلیت مشاهده است.

WSO2 Choreo را، پلتفرمی به‌عنوان یک سرویس (PaaS) برای ساخت سریع APIها، سرویس‌ها و ادغام‌ها، عموماً در دسترس قرار داده است. نسخه آماده تولید این پلتفرم که بر روی Microsoft Azure اجرا می‌شود، در ۳۰ مارس منتشر شد.

برنامه‌نویسان می‌توانند در wso2.com برای Choreo ثبت‌نام کنند. Choreo که به‌عنوان یک محیط کم‌کد برای توسعه‌دهندگان حرفه‌ای API‌های بومی ابری، ادغام‌ها و ریزسرویس‌ها قرار گرفته است، از منبع باز، زبان Ballerina بومی ابر، توسعه با کمک هوش مصنوعی و قابلیت مشاهده عمیق استفاده می‌کند.< /p>

Python 3.12: سریعتر، لاغرتر، مقاوم تر در آینده

توسعه‌دهندگان می‌توانند منطق کسب‌وکار مبتنی بر API را ایجاد کنند، که می‌تواند مجدداً استفاده شود. WSO2 تاکید کرد که Choreo، که بر روی پلتفرم ابری Microsoft Azure اجرا می‌شود، توسعه‌دهندگان را در چند ساعت و نه هفته‌ها از ایده‌ها به تولید منتقل می‌کند. از زمانی که در ژوئن گذشته به عنوان نسخه بتا ارائه شد، Choreo یکپارچه سازی با ویرایشگر کد منبع کد ویژوال استودیو مایکروسافت را اضافه کرده است. توسعه‌دهندگان می‌توانند از VS Code در مرورگر استفاده کنند، در حالی که در Choreo کار می‌کنند تا یک تجربه ویرایش گرافیکی و کم‌کد داشته باشند. یک بازار جدید Choreo کشف و استفاده مجدد از APIها و خدمات را امکان پذیر می کند.

4 مرحله برای بهبود تجزیه و تحلیل علت اصلی

مزایای کلیدی Choreo که توسط WSO2 ذکر شده است عبارتند از:

  • توسعه دهندگان با سطوح مختلف مهارت می توانند با استفاده از نمودارهای جریان گرافیکی و نمایش کد در کنار هم و با همگام سازی رفت و برگشت، برنامه بسازند. توسعه با کمک هوش مصنوعی بهره‌وری بیشتر و زمان سریع‌تری را برای بازار فراهم می‌کند، با توسعه‌دهندگانی که می‌توانند بر ساخت منطق اصلی تمرکز کنند.
  • توسعه و استقرار ساده، با CI/CD داخلی و قابلیت مشاهده برای استقرار برنامه‌ها در Kubernetes.
  • امنیت و حاکمیت به طور پیش فرض. یک دروازه API محدودیت نرخ، احراز هویت و رمزگذاری را برای پیام ها فراهم می کند. مدیریت چرخه عمر API نیز ارائه شده است.
Oracle JDK Mission Control 9 تم تیره و قابل تنظیم مرورگر JVM را اضافه می کند

همچنین به عنوان بخشی از در دسترس بودن عمومی Choreo، ادغام GitHub بهبود یافته برای توسعه کد مشارکتی به چشم می خورد. کد ایجاد شده در Choreo در یک مخزن خصوصی GitHub، منحصر به فرد برای هر جزء ذخیره می شود. قابلیت‌های مدیریت دسترسی، امنیت و مدیریت هویت از Asgardeo IDaaS (هویت به عنوان یک سرویس) WSO2، تجربه‌های دیجیتال شخصی‌سازی شده را امکان‌پذیر می‌سازد. WSO2 گفت: Choreo قبلاً توسط نزدیک به ۱۰۰۰۰ توسعه دهنده در سراسر جهان استفاده شده است