۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

بازگرداندن داده ها و برنامه های کاربردی از ابر

با ادامه کاهش قیمت سخت افزار، برخی از برنامه ها و داده ها می توانند به مراکز داده سازمانی بازگردند. شاید این چیز خوبی باشد.

با ادامه کاهش قیمت سخت افزار، برخی از برنامه ها و داده ها می توانند به مراکز داده سازمانی بازگردند. شاید این چیز خوبی باشد.

من مجبور شدم آن را در فرهنگ لغت مریام وبستر جستجو کنم: بازگشت به کشور عبارت است از “عمل یا فرآیند بازگرداندن یا بازگرداندن شخص یا چیزی به کشور مبدا، وفاداری یا شهروندی. عمل بازگرداندن یا وضعیت بازگرداندن به کشور.”

در محاسبات ابری، این به معنای برگرداندن داده‌ها و برنامه‌های کاربردی از ابر به یک مرکز داده سنتی سازمانی است یا هرگز آنها را در وهله اول جابجا نمی‌کند. به نظر می رسد معکوس باشد، اما آیا اینطور است؟

اگر متوجه نشده اید، قیمت سخت افزارهای محاسباتی مانند حافظه و پردازنده ها از زمانی که رایانش ابری در حدود سال ۲۰۱۰ به یک مورد تبدیل شد، به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. هزینه هر گیگابایت فضای ذخیره سازی هارد دیسک از حدود ۰.۱۱ دلار در سال ۲۰۰۹ به حدود ۰.۰۳ دلار در سال ۲۰۱۷ رسید، با کاهش بیشتر در سال های اخیر. .

مشکل این است که بسیاری از این کاهش هزینه‌های سخت‌افزاری هرگز به صورت حساب ابری شما وارد نشد. همانطور که کاهش سخت افزار در طول زمان اتفاق افتاد، بیشتر هزینه های محاسبات ابری عمومی ثابت ماند. البته، ارزش رایانش ابری بسیار بیشتر از هر گونه صرفه جویی در هزینه سخت افزاری است که ممکن است پیدا کنید. امروزه، انتخاب کمی در مورد استفاده از محاسبات ابری دارید، زیرا بیشتر نوآوری ها در آنجا اتفاق می افتد. بهترین امنیت، حاکمیت، پایگاه‌های داده و هوش مصنوعی در فضای ابری وجود دارد، بنابراین شرکت‌ها باید در آنجا ساکن شوند تا رقابتی باقی بمانند.

به معماری ابر از بیرون به داخل نزدیک شوید

با این حال، همه برنامه‌ها و ذخیره‌های داده برای ابرهای عمومی بهترین مناسب نیستند. بسیاری از شرکت‌ها گزینه‌های سنتی‌تری را برای برنامه‌های کاربردی خاص و فروشگاه‌های داده‌ای که در شرف مهاجرت هستند و حتی آنهایی که قبلاً به ابر مهاجرت کرده‌اند، در نظر می‌گیرند. اگر بهینه‌سازی هزینه محرک اصلی است، هر سازمانی باید حداقل گزینه‌های سنتی‌تر را در نظر بگیرد.

اجرای برخی از برنامه‌ها و داده‌ها در سیستم‌های سنتی نسبت به فضای ابری ارزان‌تر است. این امر حتی زمانی درست است که تمام هزینه‌های سربار مورد نیاز را در نظر بگیرید، مانند انسان برای حفظ سخت‌افزار، فضای مرکز داده، قدرت، امنیت فیزیکی و غیره، و همچنین از مزایای نرم رایانش ابری، مانند چابکی و توانایی چشم‌پوشی کنید. برای تهیه فوری هر تعداد از منابع مورد نیاز.

استودیو Vertex AI این وعده را در هوش مصنوعی مولد می دهد

چند سال پیش زمانی که برخی از سیستم‌های ذخیره‌سازی نرم‌افزار به‌عنوان سرویس از ارائه‌دهنده‌های ابر عمومی به مراکز داده و سخت‌افزار خود تغییر مکان دادند، شاهد این اتفاق افتادیم. این یک تماس آسان بود، با توجه به اینکه آنها کارهای مشابه زیادی انجام می دهند، در این مورد، خدمات ذخیره سازی خرده فروشی مبتنی بر SaaS. منطقی بود که آنها به سخت افزار خودشان برگردند تا حاشیه های خود را در یک فضای بسیار رقابتی کاهش دهند.

به نظر من، شرکت‌ها باید همین ملاحظات را رعایت کنند. پلتفرم‌های ابری عمومی مقرون‌به‌صرفه‌ترین انتخاب برای تمامی پردازش‌های برنامه‌ها و ذخیره‌سازی داده‌ها نیستند. به عنوان مثال، فرض کنید با یک نیاز ذخیره سازی عظیم، مانند پتابایت داده های بدون ساختار سروکار دارید. در این موارد، ذخیره سازی مبتنی بر ابر ممکن است به اندازه راه حل های سنتی تر مقرون به صرفه نباشد. در واقع، غیرمعمول نیست که گزینه‌های مبتنی بر ابر بدون در نظر گرفتن هزینه‌های مهاجرت، دو برابر بیشتر هزینه استفاده داشته باشند.

برنامه ها نیز باید ارزیابی شوند. برخی از برنامه ها از یک الگوی ثابت پردازش ایستا و قابل پیش بینی پیروی می کنند. آنها می توانند نامزدهای خوبی برای ترک در مرکز داده سازمانی یا حتی بازگشت از ابر عمومی (اگر قبلاً مهاجرت کرده باشند) به سخت افزار متعلق به شرکت باشند.

Mlops مسیر شغلی جدید رایانش ابری است

کسانی که هرگز واقعاً دوست نداشتند از ابرهای عمومی استفاده کنند، نباید اجازه دهند این مقاله ترجیحات آنها را برای سخت افزار متعلق به شرکت تقویت کند. فضای ابری در بسیاری از یا حتی بیشتر موارد استفاده برای برنامه ها و داده ها جای خود را دارد. برعکس، کسانی که در گوشه “ابر همیشه” هستند ممکن است فکر کنند که این توهین آمیز است و Linthicum به سخت افزار بزرگ فروخته شده است. این هم اینطور نیست. سخت افزار متعلق به شرکت نیز جایگاه خود را دارد.

همیشه این را در نظر داشته باشید: کسانی که راه‌حل‌های فناوری اطلاعات را توسعه داده و به کار می‌گیرند باید به دنبال مقرون‌به‌صرفه‌ترین راه‌ها برای ارائه خدمات به کسب‌وکار باشند. بر اساس روندهای صنعت و تبلیغات در یک جهت یا جهت دیگر حرکت نکنید. همه چیز باید روی میز باشد، از جمله انتقال از ابر عمومی و بازگشت به مرکز داده سازمانی – در برخی موارد. بهتر از این، برنامه‌ها و داده‌های خاصی را به ابرهای عمومی منتقل نکنید، زمانی که به نفع کسب‌وکار نیست. آسان است، درست است؟