۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

وقتی هزینه های ابری از سیستم های سنتی پیشی می گیرد چه اتفاقی می افتد

خبر بزرگ: پولی که برای ابرهای عمومی خرج می شود برای اولین بار از بودجه سخت افزار سنتی مرکز داده پیشی می گیرد. وقت آن است که هم جشن بگیریم و هم نگران باشیم.

خبر بزرگ: پولی که برای ابرهای عمومی خرج می شود برای اولین بار از بودجه سخت افزار سنتی مرکز داده پیشی می گیرد. وقت آن است که هم جشن بگیریم و هم نگران باشیم.

من این پیش‌بینی را در سال ۲۰۲۰ انجام دادم، و اینجا هستیم. هزینه خدمات ابر عمومی در آستانه رسیدن به نقطه عطف دیگری است زیرا مشتریان تجاری ۱۸.۳ میلیارد دلار برای رایانش ابری در سه ماهه اول سال ۲۰۲۲ خرج کردند که نسبت به سال ۱۷.۲ درصد افزایش یافته است، طبق گزارش اخیر IDC.

این عدد شامل بودجه زیرساخت‌های مشترک و اختصاصی است. با این حال، محرک اصلی رشد، هزینه های مربوط به خدمات ابری عمومی بود که ۱۲.۵ میلیارد دلار (۶۸٪) از کل را تشکیل می داد. طبق IDC، این زیرمجموعه نیز ۱۵.۷ درصد نسبت به سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ افزایش داشته است. این بدان معناست که هزینه‌های خدمات رایانش ابری امسال از سخت‌افزار سنتی فناوری اطلاعات پیشی گرفته است. عجب.

این به چند دلیل جالب است.

اول، این ممکن است یک حرکت وحشتناک برای کسانی باشد که پای خود را در جابجایی برنامه‌ها و ذخیره‌های داده به ابر کشیده‌اند. این روزها روی همه چیز ابری سرمایه‌گذاری می‌شود، بنابراین اگر سیستم‌های سنتی‌تری را حفظ می‌کنید، ممکن است دریابید که انتظارات شما مبنی بر بهره‌مندی از نوآوری‌های تحقیق و توسعه در پلت‌فرم‌های قدیمی، احتمالاً با سرعتی که در گذشته انجام می‌شد، رخ نخواهد داد. گذشته.

چرا منبع باز در عصر ابر ضروری است

من بارها «راهپیمایی اجباری» به سمت ابر را در اینجا پوشش داده‌ام، و این نقطه عطف این خطر را افزایش می‌دهد که حداقل، خطر برای شرکت‌هایی که به فناوری سنتی مرکز داده پایبند هستند همچنان افزایش می‌یابد. بالاخره حرکت خواهند کرد؟ اگر این کار را انجام دهند، آیا آنها برای نگرانی های بازار بیشتر از نیازهای تجاری خود حرکت می کنند؟ اگر از من بپرسید اولی کمی ترسناک است. شرکت هایی که به دلیل اشتباه و با سرعت اشتباه حرکت می کنند، متوجه می شوند که موفقیت ممکن است سخت تر از آن چیزی باشد که فکر می کنند.

دوم، بسته به اینکه با کدام شرکت تحلیلگر صحبت می کنید، شرکت ها از سال ۲۰۲۲ بین ۳۰ تا ۴۵ درصد از حجم کاری و ذخیره داده ها به فضای ابری مهاجرت کرده اند. بنابراین، اگر هزینه های ابری از مخارج فناوری سنتی پیشی گرفته باشد، این پول باید روی پشتیبانی از بارهای کاری جدید ابری متمرکز شود.

Cloud توسعه را پیچیده می کند، اما GraphQL و supergraphs امیدوار کننده هستند

اگر بیش از ۵۰ درصد از بودجه فناوری اطلاعات خود را در فضای ابری صرف می‌کنید و تعداد برنامه‌های کاربردی کمتر (یا بسیار کمتر) از ۵۰ درصد مهاجرت شده است، در این صورت بیشتر از آنچه در ابتدا انتظار می‌رفت، برای رایانش ابری هزینه می‌کنید. یا آنقدر کارآمد نیستید. احتمال زیاد خرج کردن بیشتر است.

هنوز نباید دکمه وحشت را فشار دهید، اما فرض کنید سالانه ۵۴ درصد از بودجه فناوری اطلاعات شما به خدمات ابر عمومی اختصاص می‌یابد و درصد برنامه‌ها و داده‌های منتقل شده در حدود ۴۲ درصد است. به طور کلی، هنگام انتقال به یک ابر عمومی، ممکن است ۱۲ درصد کمبود ارزش داشته باشید.

اگر اینطور باشد، با توجه به اینکه ما در استفاده، استقرار و بهره برداری از ابرهای عمومی و تکیه بر عملیات مالی برای مدیریت هزینه ها بهتر خواهیم شد، گمان می کنم این شکاف بسته شود. اما، بسته به موقعیت شما، من اعدادی مانند این را حداقل کمی نگران کننده می دانم.

JetBrains TeamCity CI/CD را به فضای ابری می برد

در نهایت، از جنبه مثبت، ما احتمالاً در این مرحله در فضای ابری بهتر هستیم. نه تنها به این دلیل که پلتفرم‌های سنتی آن عشقی را که قبلاً از صنعت فناوری داشتند دریافت نمی‌کنند، بلکه این واقعیت است که ابر سریع‌تر حرکت می‌کند و ما می‌توانیم در فضای ابری سریع‌تر حرکت کنیم.

دلیل واقعی انتقال به ابر در وهله اول این نیست که ۱۰ درصد کارآمدتر نباشیم، حتی اگر این پیش‌بینی اولیه در سال ۲۰۱۰ بود. فناوری ابری ما را قادر می‌سازد نوآورتر، چابک‌تر و سریع‌تر حرکت کنیم. این همان جایی است که روز پرداخت واقعی است، و اگرچه بیشتر آنها هنوز آنجا نیستند، برای بسیاری امسال این اتفاق خواهد افتاد. برای آن، می توانیم جشن بگیریم.