۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

هوش مصنوعی با توسعه دهندگان API رو به رو شده است

بر اساس نظرسنجی Postman از بیش از 40000 توسعه دهنده و متخصص API، حدود 60 درصد از توسعه دهندگان API از هوش مصنوعی مولد برای کمک به کدنویسی استفاده می کنند.

بر اساس نظرسنجی Postman از بیش از ۴۰۰۰۰ توسعه دهنده و متخصص API، حدود ۶۰ درصد از توسعه دهندگان API از هوش مصنوعی مولد برای کمک به کدنویسی استفاده می کنند.

هوش مصنوعی با توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری که API می‌سازند، گیر کرده است، به طوری که ۶۰ درصد از پاسخ‌دهندگان به نظرسنجی اخیر Postman گفتند که از هوش مصنوعی مولد در مشاغل خود استفاده می‌کنند. این تنها یکی از یافته‌های کلیدی در گزارش وضعیت API 2023 پستمن بود که بر اساس نظرسنجی از ۴۰۰۰۰ توسعه دهنده و متخصص API است.

بیش از نیمی از پاسخ دهندگان در نظرسنجی از هوش مصنوعی برای یافتن اشکالات در کد استفاده می کنند و بیش از یک سوم برای تولید کد به هوش مصنوعی تکیه می کنند. وقتی پرسیده شد که چه نوع پروژه ای بیشتر توسعه دهندگان را در سال آینده هیجان زده می کند، پاسخ اصلی ساخت برنامه های مبتنی بر هوش مصنوعی بود.

نحوه استفاده از مدل میزبانی حداقل در ASP.NET Core 6

توسعه‌دهندگان ارشد API نسبت به توسعه‌دهندگان جوان بسیار کمتر از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده می‌کنند، به جز برای تولید اسناد و نظرات. توسعه دهندگان در دولت و دفاع کمترین احتمال را داشتند که از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کنند، در حالی که توسعه دهندگان در آموزش بالاترین نرخ جذب را با ۶۵ درصد داشتند. در پاسخ به این سوال که انتظار دارند ابزارهای هوش مصنوعی مانند ChatGPT یا GitHub Copilot در طول دو سال آینده چه سطحی از مزیت بهره وری را ارائه دهند، بیشترین سهم از پاسخ دهندگان (حدود ۴۲٪) گفتند ۱۰. % تا ۲۵%.

گزارش وضعیت API 2023 Postman، پنجمین نظرسنجی سالانه این شرکت از متخصصان API، در ۲۷ ژوئن منتشر شد. این گزارش روندهای مدیریت و استفاده از API را با پرس و جو از متخصصان و توسعه دهندگان API در مورد موضوعاتی مانند ابزارهای API، آینده API ها و اولویت های توسعه این نظرسنجی از اواخر آوریل تا اوایل ژوئن انجام شد. داده‌های ناشناس و جمع‌آوری شده از پلتفرم API Postman نیز در گزارش لحاظ شده است.

عملی با API های Dropwizard REST

دیگر یافته‌های کلیدی گزارش وضعیت API 2023:

  • نزدیک به دو سوم پاسخ دهندگان گفتند که APIهای آنها درآمدزایی می کند. از این پاسخ دهندگان، ۴۳٪ گفتند که API های آنها بیش از یک چهارم درآمد شرکت را ایجاد می کند.
  • نود و دو درصد گفتند که سرمایه گذاری در APIها در طی ۱۲ ماه آینده افزایش می یابد یا ثابت می ماند.
  • امنیت API بهبود یافت برای اکثر پاسخ دهندگان، با کاهش فراوانی حوادث در سال ۲۰۲۳. اما برخی از بخش ها بدتر از سایرین عمل کردند. پاسخ‌دهندگان در بخش‌های خودرو، آموزش و خرده‌فروشی گفتند که حوادث با نرخ‌های بالاتر از میانگین رخ داده است.
  • هنگام تصمیم‌گیری برای ادغام با یک API، قیمت یکی از مهمترین موارد است.
  • بر اساس داده‌های شبکه API عمومی Postman، پنج مجموعه محبوب API (آنهایی که اغلب فورک شده‌اند) در طول سال گذشته عبارتند از APIهای پلتفرم Salesforce، APIهای واتس‌اپ Cloud، Twitter API v2، Notion API و PayPal.
  • REST با ۸۶% استفاده از معماری API پرکاربردترین معماری باقی مانده است. اما این نسبت از رقم ۸۹ درصدی سال گذشته و ۹۲ درصدی در سال ۲۰۲۱ کمتر بود.
چگونه مدل های زبان بزرگ را تست کنیم