۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

توسعه دهندگان Go می گویند بزرگترین چالش Golang مدیریت خطا و یادگیری است

نظرسنجی برنامه‌نویس Go نشان می‌دهد که مدیریت خطا و یادگیری بهترین شیوه‌ها بزرگترین چالش برای استفاده از Go است، اکنون که ژنریک‌ها به زبان اضافه شده‌اند.

نظرسنجی برنامه‌نویس Go نشان می‌دهد که مدیریت خطا و یادگیری بهترین شیوه‌ها بزرگترین چالش برای استفاده از Go است، اکنون که ژنریک‌ها به زبان اضافه شده‌اند.

بر اساس نظرسنجی سالانه توسعه‌دهندگان Go، فقدان ژنریک‌ها بزرگترین چالش برای استفاده از Go بود. بر اساس آخرین نسخه نظرسنجی، اکنون که Go دارای مواد عمومی است، بزرگترین چالش‌هایی که توسعه‌دهندگان Go گزارش می‌کنند مدیریت خطا و یادگیری بهترین شیوه‌ها است.

نسخه ژانویه ۲۰۲۳ نظرسنجی Go Developer از ۵۸۴۴ برنامه‌نویس Go خواسته است تا نحوه انجام آن را به اشتراک بگذارند. آنها از Go، بزرگترین چالش‌هایشان در استفاده از Go و اولویت‌های اصلی خود برای پیشرفت‌های زبان در آینده استفاده می‌کنند. نتایج در ۱۱ مه منتشر شد.

با راهنمایی های نوع پایتون شروع کنید

رسیدگی به خطاها، به ویژه خوانایی و صریح بودن خطاها در Go، و دشواری یادگیری بهترین شیوه ها برای برنامه نویسی Go، رایج ترین چالش های گزارش شده بودند. از نظر تاریخی، فقدان ژنریک ها به عنوان بزرگترین چالش در میان توسعه دهندگان Go مورد بررسی ثبت شده است. اما generics که با اجازه دادن به توسعه دهندگان برای نوشتن توابع مستقل از انواع مورد استفاده، کدنویسی را ساده می کند، به طور رسمی با Go 1.18 در مارس ۲۰۲۲ وارد شد. از این مقدمه، نظراتی در مورد ژنریک ها ارائه شد. رد کرده اند.

در سایر یافته‌های نظرسنجی، نگهبانان ماژول Go منبع باز چالش‌هایی را در به‌روز نگه‌داشتن وابستگی‌ها و اجتناب از اختلالات ناشی از نسخه‌سازی و شکستن تغییرات گزارش کردند. برنامه‌ها مستلزم کاوش بیشتر در این منطقه برای کمک به نگهبانان برای ارائه یک اکوسیستم پایدار و سالم است. این نظرسنجی همچنین نشان داد که توسعه دهندگان تازه کار Go علاقه مند به استفاده از Go برای توسعه وب هستند.

SQL در 50: بعدی برای زبان پرس و جو ساختاریافته چیست؟

در سایر یافته‌های نظرسنجی Go Developer در ژانویه ۲۰۲۳:

  • راهنمای بهینه سازی با ارزش ترین راه برای افزایش عملکرد Go بود. وقتی از پاسخ‌دهندگان پرسیده شد که چگونه منابع را برای بهبود کامپایلر و زمان اجرا خرج می‌کنند، از پاسخ‌دهندگان به جای بهبود عملکرد خاص، از راهنمای بهینه‌سازی استفاده می‌کنند که نشان‌دهنده ارزش اسناد در این زمینه است.
  • ۹۲% از پاسخ دهندگان از Go راضی بودند در حالی که ۴% ناراضی بودند و ۴% نه راضی بودند و نه ناراضی.
  • حدود یک سوم از پاسخ دهندگان یک ماژول Go منبع باز دارند.
  • ۳۰٪ از پاسخ دهندگان از Go برای دو تا چهار سال استفاده کرده اند، در حالی که ۱۹٪ از این زبان برای پنج تا هفت سال و ۸٪ از آن بیش از هشت سال استفاده کرده اند.
  • کد ویژوال استودیو مایکروسافت برگزیده ترین ویرایشگر کد برای Go بود. لینوکس و macOS تقریباً بهترین پلتفرم‌های توسعه بودند.
  • توسعه سرویس‌های API/RPC برجسته‌ترین کاربرد Go بود و پس از آن برنامه‌های قابل اجرا/تعاملی، کتابخانه‌ها یا چارچوب‌ها، و اتوماسیون/اسکریپت‌ها قرار گرفتند.
چرا ما در برآورد پروژه های نرم افزاری بد می شویم