۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

۳ مورد ضروری برای برنامه finops ابری شما

Finops می‌تواند نشان دهد که تمام هزینه‌های ابری شما به کجا خرج می‌شود، اما گاهی اوقات پنی عاقلانه احمقانه است. هزینه های انسانی را در نظر بگیرید و بر همه ابرهای خود نظارت کنید.

Finops می‌تواند نشان دهد که تمام هزینه‌های ابری شما به کجا خرج می‌شود، اما گاهی اوقات پنی عاقلانه احمقانه است. هزینه های انسانی را در نظر بگیرید و بر همه ابرهای خود نظارت کنید.

این روزها هزینه های رایانش ابری معمولاً حدود ۲۰٪ از کل هزینه های فناوری اطلاعات را شامل می شود. یک شرکت فقط به یک قبض ابری ظالمانه نیاز دارد تا بیدار شود و ضایعات را بو کند. به همین دلیل است که هزینه‌های ابری اکنون بسیار بیشتر مورد بررسی قرار می‌گیرند و شرکت‌ها خواستار نظم و انضباط بیشتری با هزینه‌های ابری هستند. Finops توانایی نظارت و بهینه سازی مخارج ابری را فراهم می کند. از این رو، بخش بزرگی از هر استقرار ابری است.

Finops چیز خوبی است، اما همه برنامه های Cloud finops یکسان نیستند. بیایید در مورد متداول‌ترین ویژگی‌های finops گم شده یا سوء تفاهم‌شده صحبت کنیم:

ناتوانی در درک ارزش کسب‌وکار ناشی از هزینه‌های ابری. بسیاری از برنامه‌های Cloud finops و کاربران آن‌ها هر نوع پس‌اندازی را یک چیز خوب می‌دانند، زیرا نتیجه بهتری را به همراه دارد.

بازگرداندن داده ها و برنامه های کاربردی از ابر

مشکل زمانی پیش می‌آید که تولید ارزش کسب‌وکار را در نظر نمی‌گیرند. برخی از صرفه جویی های ابری ممکن است به طور ناخواسته یک ارزش تجاری نرم مهم را کاهش دهد یا حذف کند. به عنوان مثال، finops ممکن است محدود کردن استفاده از سیستم‌های هوش مصنوعی مبتنی بر ابر را به دلیل هزینه‌های بالاتر بدون درک اینکه آن سیستم‌های کلیدی می‌توانند بازدهی ۱۰۰ برابری را از هر هزینه‌ای برای هوش مصنوعی دریافت کنند، توصیه کند. وقتی بررسی شد، آن ۰.۱۰ دلاری که تیم finops پس انداز کرد، در واقع ۱۰.۰۰ دلار ارزش کسب و کار محقق نشده داشت.

البته، تعیین و ردیابی معیارهای ارزش کسب و کار محقق نشده اغلب دشوارترین است. برنامه‌ها و تیم‌های Finops به چیزی بیش از یک درک ابتدایی از مخارج ابری و چگونگی کاهش آن نیاز دارند، اما آنها همچنین باید پیوندهای بین ارزش کسب‌وکار و انواع خاصی از هزینه‌ها را درک کنند.

عدم در نظر گرفتن هزینه‌های انسانی. هزینه‌های انسان نیز باید در هزینه‌های ابری لحاظ شود. بسیاری از اوقات، آنها نیستند.

استفاده از ابر برای ساخت مسکن مقرون به صرفه تر

اگر کاهش هزینه‌های ابری به ساعات انسانی بیشتری برای رسیدن به همان اثر خالص نیاز داشته باشد، شما را با مشکل مواجه می‌کند. بنابراین، یک سود خالص منفی. تیم finops نمی‌تواند این را بفهمد مگر اینکه به تعداد ساعت‌های انسانی صرف شده در فرآیندهای تجاری یکسان قبل و بعد از تعدیل پس‌انداز نگاه کند. امیدواریم، finops سناریوهای مجازی «چه می‌شود» را قبل از اجرا اجرا می‌کند. شما باید هر دو را نظارت و بهینه سازی کنید تا بیشترین ارزش را به کسب و کار برگردانید.

ناتوانی در نظارت بر همه ارائه‌دهندگان ابر عمومی که شرکت استفاده می‌کند. وقتی یک شرکت دو یا سه ارائه‌دهنده ابر عمومی مختلف داشته باشد اما فقط هزینه‌های یک واحد را نظارت می‌کند، من را گیج می‌کند. ارائه دهنده.

این بازمانده ای از روزهای ارائه دهنده واحد است. بیشتر شرکت‌ها با یک ارائه‌دهنده ابری شروع به کار کردند و سپس یک برنامه finops را در اطراف آن ارائه‌دهنده ساختند. حتی بسیاری از ابزارهای finops که اختصاصی آن ارائه دهنده هستند و معمولاً توانایی نظارت یا تجزیه و تحلیل مخارج سایر ارائه دهندگان ابری را هنگام ورود به صحنه ندارند، استاندارد شده اند – و آن ابرهای اضافی همیشه ظاهر می شوند. کسانی که سیستم‌هایی را در شرکت‌ها می‌سازند، به توانایی دنبال کردن بهترین راه‌حل‌های ارائه‌شده توسط سایر ارائه‌دهندگان نیاز دارند.

برنامه های ویندوز را بلند کرده و به کانتینرها منتقل کنید

درسی که در اینجا وجود دارد این است که شما باید هزینه‌ها را در تمامی ارائه‌دهندگان ابری مختلف نظارت و کنترل کنید، حتی قبل از اینکه آن ارائه‌دهندگان بخشی از مسئولیت IT شوند. نظارت بر یک ارائه‌دهنده ابر واحد، حتی اگر آن ارائه‌دهنده ۸۰ درصد خدمات ابری شما را داشته باشد، به این معنی است که شما فقط بخشی از داستان را دریافت می‌کنید. وقتی شرکت شما به چند ابری منتقل می‌شود، تقریباً این داستان ترسناک خواهد شد.

ما به تازگی با برنامه‌های Cloud finops شروع کرده‌ایم، اگرچه ابر مدت زیادی است که وجود داشته است. مانند بسیاری از بخش‌های ابر، اولین بار به درستی finops را انجام دهید یا منتظر اشتباهات پرهزینه باشید.