۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

هسته معنایی مایکروسافت برنامه نمونه چت Copilot را اضافه می کند

Semantic Kernel SDK و نمونه برنامه نوید توسعه دستیارهای هوشمند مبتنی بر مدل‌های زبان بزرگ هوش مصنوعی را می‌دهند.

Semantic Kernel SDK و نمونه برنامه نوید توسعه دستیارهای هوشمند مبتنی بر مدل‌های زبان بزرگ هوش مصنوعی را می‌دهند.

مایکروسافت Semantic Kernel SDK خود را برای ادغام مدل‌های زبان بزرگ هوش مصنوعی (LLM) در برنامه‌ها با یک برنامه نمونه متن‌باز Copilot Chat تکمیل می‌کند و به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا با استفاده از ویژگی‌هایی مانند پردازش زبان طبیعی، آپلود فایل، و تشخیص گفتار.

۱ مه رونمایی شد، Copilot Chat نشان می دهد که چگونه توسعه دهندگان می توانند یکپارچه شوند هوش AI و LLM به برنامه های خود وارد می شود. این ابزار برای کمک به ساخت برنامه‌هایی مانند سیستم‌های توصیه شخصی و دستیاران خودکار برای خدمات مشتری، تجارت الکترونیک، آموزش و آموزش، منابع انسانی و سایر وظایف در نظر گرفته شده است.

قدرت فرآیند کاوی در Power Automate

مایکروسافت مقیاس‌پذیری این عملیات‌ها را به عنوان یک مزیت اصلی ذکر کرد، چرا که چت‌بات‌ها به سایت‌های کاربر کمک می‌کنند تا بدون استخدام کارکنان بیشتر، تقاضای روزافزون را برآورده کنند، که مایکروسافت خاطرنشان کرد که می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد و درآمد را افزایش دهد. مزایای خاص دیگری که شرکت برای استفاده از برنامه نمونه ذکر کرده است شامل بهبود تجربه کاربری، افزایش کارایی، توصیه‌های شخصی‌سازی شده و دسترسی بهتر است.

زبان Go در فهرست Tiobe به 10 زبان برتر می رسد

مایکروسافت گفت که برنامه‌نویسان می‌توانند از طریق هوش مصنوعی مبتنی بر LLM با اطلاعات به‌روز از طریق Semantic Kernel، چت را هوشمندتر کنند و برنامه نمونه چت Copilot را به‌عنوان «برنامه هوشمندی غنی‌شده» توصیف کرد که با استفاده هوشمندتر می‌شود. برای استفاده از Copilot Chat، توسعه‌دهندگان می‌توانند به آخرین نسخه هسته معنایی از GitHub به‌روزرسانی کنند و سپس به دستورالعمل‌های برنامه نمونه. با این حال، برنامه نمونه برای اهداف آموزشی علامت گذاری شده است و برای استقرار تولید توصیه نمی شود.

جاوا بهتر: پیشنهادات بهبود JDK توضیح داده شده است

منبع باز هسته معنایی به عنوان یک SDK سبک وزن برای ترکیب قرار گرفته است زبان‌های برنامه‌نویسی متعارف با جدیدترین درخواست‌های هوش مصنوعی LLM با قابلیت‌های قالب‌بندی، زنجیره‌بندی و برنامه‌ریزی.