۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

نگاهی دقیق تر به راه حل های سنتی و ابر

همانطور که هزینه و کارایی راه حل های سنتی داخلی جذاب تر می شود، این دو گزینه را با دقت مقایسه کنید تا بهترین را پیدا کنید.

همانطور که هزینه و کارایی راه حل های سنتی داخلی جذاب تر می شود، این دو گزینه را با دقت مقایسه کنید تا بهترین را پیدا کنید.

در طول زندگی حرفه‌ای‌ام، به ندرت گرفتار تبلیغات پیرامون فناوری‌های نوظهور شده‌ام. از لحاظ تاریخی، من آموخته‌ام که اتخاذ رویکردی شک‌آمیز و اطمینان از اینکه فناوری می‌تواند ارزش خود را به تنهایی ثابت کند، سودمند است. من توجه می‌کنم، اما نکاتی را که مطبوعات فناوری در حال حاضر پوشش می‌دهند، بیان نمی‌کنم.

این من را گهگاه به دردسر می‌اندازد. زمانی که تقریباً ۱۲ سال پیش برای اولین بار شروع به نوشتن این وبلاگ کردم، اغلب از من پرسیده شد که “آیا حتی محاسبات ابری را دوست داری؟” طبیعت من این است که چیزهایی را که همه آنها را درست می پندارند زیر سوال ببرم. در بسیاری از موارد، معلوم شد که من حق داشتم که کمی شک داشته باشم. من هنوز معتقدم که فناوری خوب باید هر بار که می‌خواهیم از آن فناوری – از جمله فضای ابری – استفاده کنیم، ارزش خود را برای هر مشکل تجاری نشان دهد.

در اینجا یک سوال اساسی وجود دارد که به نظر می رسد محو شده است: آیا استفاده از منابع IT سنتی (مانند ذخیره سازی و محاسبات) در محل به جای اینکه به عنوان یک سرویس از یک ارائه دهنده ابر عمومی استفاده شود مقرون به صرفه تر است؟

Postgres خوردن رابطه ای است

همه ما از حرکت پشت ابر می دانیم. هزینه های زیرساخت ابری در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۱، ۱۳.۵ درصد افزایش یافت و به ۲۱.۱ میلیارد دلار رسید، طبق IDC. در سه ماهه قبل، ما شاهد خرج کردن بودیم زیرساخت‌ها پس از کاهش ۱.۹ درصدی نسبت به سال قبل در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ به ۱۸.۶ میلیارد دلار رسید. کاهش یافت و اکنون در حال افزایش است.

با رشد و نوآوری به وضوح در پشت ابرهای عمومی، آیا حتی باید راه حل های سنتی تری را در نظر بگیرید؟

به عنوان مثال فضای ذخیره سازی را در نظر بگیرید. اگر فضای ذخیره سازی سنتی را برای یک مرکز داده خریداری نکنید، ممکن است در ۱۰ سال گذشته متوجه کاهش قیمت هارد دیسک (هارد دیسک) نشده باشید. این ذخیره‌سازی کالای خام است که اکثر شرکت‌ها در مرکز داده خود نصب می‌کنند. در همان زمان، هزینه های ذخیره سازی ابر عمومی نسبتاً ثابت باقی مانده است.

5 روش برای بهبود صفحات گسترده برای گردش کار کسب و کار

البته، اینها سیب و پرتقال هستند. هنگامی که برای ذخیره سازی ابری عمومی می پردازید، تعمیر و نگهداری، قدرت، مدیریت، ردیابی مصرف و سایر خدماتی را که بر اساس قیمتی که در ماه می پردازید، دریافت می کنید. با این حال، با توجه به کاهش قیمت‌گذاری سنتی ذخیره‌سازی داخلی، ممکن است مشکلات تجاری وجود داشته باشد که می‌توان با خرید فضای ذخیره‌سازی HDD سنتی در مقابل فضای ذخیره‌سازی در فضای ابری، آن‌ها را به صورت مقرون‌به‌صرفه‌تر حل کرد. با ادامه کاهش قیمت هارد دیسک، این موضوع ممکن است آشکارتر شود.

کسانی که سرویس‌های ذخیره‌سازی و محاسباتی را خریداری می‌کنند باید هزینه‌های بارگذاری شده فناوری‌های سنتی داخلی (به معنای هزینه با تمام هزینه‌های نگهداری و مدیریت اضافه شده)، با خدمات ابری که فناوری‌های مشابهی را ارائه می‌کنند، مقایسه کنند.

کدام بهتر است؟ مانند بسیاری از سؤالات مرتبط با رایانش ابری در مقابل محاسبات داخلی، پاسخ این است “بستگی دارد”. بستگی به این دارد که چقدر برای چابکی و توانایی افزایش مقیاس ارزش قائل هستید. ارائه دهندگان ابر عمومی در ارائه چابکی کار بسیار بهتری انجام می دهند. اگر این یک محرک ارزش بزرگ برای تجارت شما باشد، محاسبات ابری احتمالاً برنده خواهد بود. چیزهای دیگری که به نفع ابر است شامل توانایی استفاده از سایر خدمات بومی همراه با ذخیره سازی و محاسبه است، مانند هوش مصنوعی، پایگاه داده، بدون سرور و کانتینرها به عنوان سرویسی که می تواند تنها با یک کلیک ماوس به بالا بچرخد.

OpenAI فروشگاه GPT را راه اندازی کرد

سایر مشاغل چابکی را چندان در اولویت قرار نمی دهند. برای شرکت‌هایی که کاربردهای ابتدایی برای ذخیره‌سازی و محاسبات دارند، ممکن است ابر بیش از حد باشد. قیمت‌های پایین‌تر برای منابع سنتی IT داخلی بسیار قانع‌کننده‌ای است که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت – حتی اگر این چیزی نیست که بچه‌های باحال انجام می‌دهند.

وقتی کسب‌وکار شما یک مشکل فناوری برای حل دارد، همه انواع راه‌حل‌ها باید روی میز باشد: ابری و غیر ابری. از آنجایی که هزینه‌ها و قابلیت‌ها در طول زمان تغییر می‌کنند، راه‌حل «بدیهی» با بیشترین هیاهو و حرکت ممکن است راه‌حل بهینه برای مشکلات خاص تجاری شما نباشد. محرک های ارزشی را در نظر بگیرید که بهترین ROI را در تصویر بزرگ ارائه می دهند. ذهن باز نشانه یک معمار راه حل های سازمانی خوب است.