۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

آیا به یک مرکز ابر تعالی نیاز دارید؟

مراکز برتر ابری با کاهش پیچیدگی‌های پذیرش ابر، طیف گسترده‌ای از مزایای را ارائه می‌کنند. در اینجا 6 روشی است که یک CCoE می تواند به سازمان شما کمک کند.

مراکز برتر ابری با کاهش پیچیدگی‌های پذیرش ابر، طیف گسترده‌ای از مزایای را ارائه می‌کنند. در اینجا ۶ روشی است که یک CCoE می تواند به سازمان شما کمک کند.

در چند سال گذشته، رایانش ابری به یک روند غالب در فناوری اطلاعات سازمانی تبدیل شده است. مزایای انتقال به ابر واضح است: هزینه های کمتر، افزایش انعطاف پذیری و مقیاس پذیری بهبود یافته. اما از آنجایی که شرکت‌های بیشتری زیرساخت‌های خود را به ابرهای عمومی مانند AWS یا Azure منتقل می‌کنند، با چالشی مواجه می‌شوند که اغلب نادیده گرفته می‌شود: چگونه یک سازمان را از یک شرکت معمولی در محل به یک سازمان ابر محور و بومی ابری تبدیل می‌کنند؟< /p>

مرکز تعالی ابری (CCoE) یک نهاد سازمانی است که به عنوان یک تأثیر محرک برای تسریع تحولات بومی ابر ظاهر شده است. با فراگیر شدن اپلیکیشن های مبتنی بر ابر و افزایش نرخ پذیرش ابر، CCoE ها در بسیاری از سازمان های مدرن رایج تر می شوند. اما یک مرکز ابر تعالی چگونه به نظر می رسد؟ چگونه در سازمان های مدرن فناوری اطلاعات جا می شود؟ و چگونه می تواند به تحول سازمان شما کمک کند؟

به تعداد راه‌هایی برای ساختن یک بخش فناوری اطلاعات، راه‌هایی برای ساختن CCoE وجود دارد. در هسته خود، CCoE یک ساختار سازمانی است که برای تسریع پذیرش محصولات ابری، اصول ابری و طرز فکر ابری در یک سازمان طراحی شده است. به طور خلاصه، CCoE به سازمان کمک می کند تا به یک سازمان بومی ابری تبدیل شود.

CCoE دقیقاً چگونه به سوق دادن سازمان به سمت موفقیت ابری کمک می کند؟ در اینجا شش راه وجود دارد که یک مرکز ابر تعالی می تواند به سازمان شما کمک کند تا برای سفر ابری خود آماده شود و از آن پیشرفت کند.

CCoE بهترین شیوه‌ها را ارائه می‌کند و نمونه‌ای را برای سازمان ارائه می‌دهد که باید دنبال شود.

CCoE در نظر گرفته شده است که به عنوان چراغی برای سایر واحدهای تجاری و تیم های پروژه عمل کند. یک CCoE نمونه ای از نحوه عملکرد در دنیای ابر محور با استفاده از ابزارهای بومی ابری را نشان می دهد. مسئول ایجاد، بیان، حمایت و مستندسازی بهترین شیوه ها برای سایر اعضای سازمان است. به عنوان یک استاندارد در سطح سازمان، سازمان را در جهت درست راهنمایی می کند و به جلوگیری از تکرار برخی از اشتباهات و مشکلات رایج توسط هر گروه در سازمان کمک می کند.

هنر گمشده مهندسی اپلیکیشن ابری

CCoE به‌عنوان صاحب بهترین شیوه‌ها و الزامات آن، گروه‌های مختلف درون سازمان را درگیر می‌کند و پذیرش این بهترین شیوه‌ها را هدایت می‌کند. رهبری با الگو و ایفای نقش رهبران محترم برای موفقیت ابر بسیار مهم است.

علاوه بر فرآیندهای اختصاصی ابر، CCoE بهترین شیوه‌ها را در زمینه‌های مختلف مرتبط، از جمله ارائه شیوه‌های کدگذاری استاندارد و استفاده از روش‌ها و ابزارهای توسعه خاص، ارائه می‌کند. این شامل استفاده از معماری های میکروسرویس، CI/CD و شیوه های توسعه است. مهم است که این بهترین شیوه‌ها توسط فردی که بتواند این پذیرش را در کل سازمان اجرا کند، حمایت شود، و CCoE می‌تواند این رهبری را ارائه دهد.

یک CCoE برای تیم های شما آموزش می دهد.

برای موفقیت در فضای ابری، تیم‌های شما باید در تمام جنبه‌های استفاده از خدمات ابری آگاه و با تجربه باشند. این به معنای آموزش ابری است. اما سازمان شما به چه آموزشی نیاز دارد؟ CCoE مسئول تعیین آن الزامات آموزشی و تسهیل آموزش در سراسر سازمان است. این آموزش‌ها را می‌توان توسط اعضای تیم CCoE که محصولات، خدمات و سیستم‌های مرتبط با ابر را ارزیابی می‌کنند، ایجاد و هدایت کرد. یا می‌توانند برنامه‌های آموزشی شخص ثالثی باشند که CCoE آن‌ها را ارزیابی و تأیید کرده است.

هرگونه آموزش اجرا شود، CCoE مسئول تعیین الزامات آموزش ابری برای همه گروه‌های درون سازمان و تعیین چگونگی برآورده شدن این الزامات است.

CCoE ابزار و استانداردهایی را برای سازمان ایجاد می کند.

یک مشکل مبرم برای هر سازمانی که در حال گذر از یک تحول بزرگ در فناوری است این است که چگونه ابزارها را ایجاد می کند و استانداردهای لازم را برای پیشرفت در واقعیت جدید خود پیاده می کند؟ تبدیل ابر محور نیز از این قاعده مستثنی نیست.

CCoE باید ابزارها و استانداردهای اساسی را برای کار در فضای ابری به روش‌های واضح و ثابت ارائه کند. این یک سفارش بلند است. چگونه استقرار سرویس های ابری را انجام می دهید؟ از چه تصویر سیستم عاملی در سرورهای ابری خود استفاده می کنید؟ چگونه ابزاری ایجاد می کنید که بتوانید آن را برای محیط های توسعه، مرحله بندی و آزمایش تکرار کنید؟ و برای محیط های تولید؟

Postgres Distributed 5.0 EDB در دسترس بودن و عملکرد را افزایش می دهد

مهندسین توسعه برای ساخت و استقرار خدمات ابری به چه تنظیماتی نیاز دارند؟ چگونه منابع را برچسب گذاری می کنید تا بدانید چه کسی از آنها استفاده می کند؟ چگونه تعیین می کنید که چه منابعی باید اجرا شوند؟ و چه کسی این تصمیمات را می گیرد؟

آیا می توانید از این سرویس ابری جدید استفاده کنید؟ چه تنظیماتی از سرویس مناسب است؟ آیا باید از این ویژگی یا قابلیت سرویس استفاده کنم؟ چگونه سرویس را به صورت استاندارد در سراسر سازمان مستقر می کنید؟ چگونه نظارت، ثبت و تجزیه و تحلیل از سرویس های ابری را مدیریت می کنید؟

چگونه تنظیمات امنیتی را در فضای ابری پیکربندی می‌کنید تا نیازهای تیم امنیتی سازمان و نیازهای تجاری را برآورده کنید؟ چگونه تغییرات مربوط به ابر را با سایر ابتکارات فناوری شرکت، مانند devops هماهنگ و ادغام می‌کنید؟

داشتن یک گروه متمرکز از کارشناسان برای تصمیم گیری در مورد این سؤالات، کارایی را ایجاد می کند و از هرج و مرج جلوگیری می کند. ابزارها و راه‌اندازی‌های استاندارد، تلاش‌های ابری دیگر گروه‌های سازمان را تسهیل می‌کنند و همچنین از اقدامات مناسب و منسجم اطمینان می‌دهند. با رهبری راه اندازی این ابزارها و استانداردها، یک CCoE به طور کلی قابلیت ابر را بهبود می بخشد و از رفتارها و شیوه های سازگار در سراسر سازمان اطمینان حاصل می کند.

CCoE تخصص موضوعی را به مدیریت بالاتر ارائه می‌کند.

وقتی یک سازمان تحت یک تحول ابری قرار می گیرد، اغلب با بحث های دشواری در سطح سازمانی مواجه می شود. مدیریت ارشد برای اتخاذ این تصمیمات به اطلاعات و تخصص نیاز دارد. این تخصص ناشی از تجربه CCoE است. CCoE از کارشناسان موضوعی (SMEs) تشکیل شده است که می توانند راهنمایی های متخصص و راهنمایی در مورد شیوه های ابر ارائه دهند. CCoE با به اشتراک گذاشتن تخصص خود با مدیریت بالاتر، به ترویج پذیرش گسترده ابر و یک طرز فکر ابر محور در کل سازمان کمک می کند.

CCoE به ساخت یا خرید و سایر تصمیمات ابری اطلاع می دهد.

یک سازمان باید تصمیمات زیادی در مورد اینکه از کدام قابلیت های ابری استفاده کند، از کدام ارائه دهندگان ابری استفاده کند و چگونه از آنها استفاده کند، بگیرد. آیا باید ابزار مورد نیاز خود را بسازیم یا باید معادل شخص ثالث بیاوریم؟ این تصمیمات باید توسط افرادی گرفته شود که هم در زمینه ابر و هم در نیازهای داخلی سازمان و برنامه های کاربردی آن متخصص هستند. CCoE، با تخصص مناسب در هر دو زمینه، به عنوان گروه عالی برای اتخاذ این تصمیمات عمل می کند. CCoE تصمیمات تخصصی را در مورد اینکه کدام فروشندگان باید درگیر شوند، کدام خدمات فعال شوند و از کدام قابلیت‌ها استفاده شود، ارائه می‌کند.

AWS Amplify ابزار توسعه بصری را اضافه می کند

برای جلوگیری از فلج شدن تصمیمات و اطمینان از همسو بودن تصمیمات و اهداف تجاری، ایجاد ساختار سازمانی در اوایل هر تحول ابری مهم است.

یک CCoE روابط ابری خارجی را مدیریت می‌کند.

یک سازمان ابرمحور دارای شرکای ابری خارجی، ارائه‌دهندگان، فروشندگان و سایر طرف‌های خارجی است که باید با آنها هماهنگ شود. CCoE مکانی طبیعی برای هماهنگی این روابط است.

چه تماس اصلی برای فروشندگان باشد، یا شرکت در جلسات با شرکا، یا حمایت از پیشرفت ابری شرکت با شرکا و مشتریان، ترکیب منحصر به فرد CCoE از دانش ابری و شرکتی، تجربه لازم برای مدیریت این روابط را فراهم می کند.

داشتن یک تیم متمرکز برای کنترل این روابط تضمین می‌کند که همیشه فردی در سازمان شما وجود دارد که می‌داند این فروشندگان خارجی چگونه کار می‌کنند، چه چیزی ارائه می‌دهند و چه زمانی باید از آنها استفاده شود.

پس چگونه یک CCoE در یک سازمان مدرن فناوری اطلاعات قرار می گیرد؟ در بیشتر موارد، یک CCoE به CIO یا رئیس مهندسی گزارش می دهد. این به آن اجازه می دهد تا با سایر بخش های کلیدی سازمان مانند تیم های توسعه برنامه، تیم های عملیاتی و تیم امنیتی همکاری نزدیک داشته باشد. به عنوان یک واحد متمرکز که مسئول همه چیزهای ابری است، CCoE کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که همه در یک صفحه هستند و برای رسیدن به اهداف مشترک تلاش می کنند.

یک مرکز ابر تعالی می‌تواند دارایی بسیار ارزشمندی برای سازمانی باشد که به دنبال انتقال به ابر است. در حالی که هر سازمانی می تواند از این ساختار منتفع شود، هر چه سازمان بزرگتر و تحول ابر مهمتر باشد، CCoE مزایای بیشتری می تواند به همراه داشته باشد. CCoE می‌تواند به سازمان شما از طریق شبکه پیچیدگی درگیر در هر تحول ابری کمک کند.