۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

چگونه راه حل های ابری قابل تغییر بسازیم

چابکی و سرعت بازاریابی که رایانش ابری ارائه می‌دهد فقط اتفاق نمی‌افتد. سیستم ها باید به گونه ای طراحی شوند که به راحتی تغییرات را در خود جای دهند.

چابکی و سرعت بازاریابی که رایانش ابری ارائه می‌دهد فقط اتفاق نمی‌افتد. سیستم ها باید به گونه ای طراحی شوند که به راحتی تغییرات را در خود جای دهند.

یکی از چیزهایی که در ابتدا یاد گرفتم، طراحی سیستم هایی است که امکان تغییر مداوم آسان را فراهم می کند. چگونه؟ سیستم ابری یا غیر ابری، شما با تقسیم بندی اجزای سیستم برای تغییر ایجاد می کنید تا بتوانند به تنهایی پیکربندی یا تغییر کنند. یک تشبیه ساده این است که چگونه می‌توانیم قطعات خودرو را برای ترکیب و تطبیق اجزای سیستم تعویض کنیم و توانایی تعویض یا به‌روزرسانی اجزا را بدون توسعه مجدد کل خودرو داشته باشیم.

رویکردهای دیگر از خدمات و ریزسرویس ها برای متمرکز کردن و استفاده مجدد از برخی رفتارها و داده های برنامه استفاده می کنند. این بدان معناست که به‌روزرسانی یک سرویس خاص در یک مکان واحد، رفتار همه سیستم‌هایی را که از آن سرویس استفاده می‌کنند، تغییر می‌دهد، به عنوان مثال، جایگزینی محاسبه مالیات، تغییر مدل پایگاه داده، یا حتی به‌روزرسانی فناوری فعال‌کننده یک جزء، مانند انتقال به کانتینرها و کانتینرها. ارکستراسیون.

وقتی finops معماری بد ابری را پیدا کند چه اتفاقی می‌افتد؟

بنابراین، ما این توانایی را داریم که به راحتی یک سیستم را تغییر دهیم تا نیازهای تجاری را بدون تأخیر، هزینه و خطر بی‌دلیل برآورده کنیم. مشکل این رویکرد این نیست که اجرای آن پیچیده و دشوار است. به نظر می‌رسد که بسیاری از کسانی که مسئول معماری و ساخت این سیستم‌های شبکه جدید در فضای ابری هستند، توانایی تغییر آسان سیستم‌های خود را در اولویت طراحی کلی قرار نمی‌دهند.

می‌دانم چرا. وقتی پول کم است، زمان کوتاه است، یا موانع دیگری بر سر راه قرار می گیرند، شیوه های خوب طراحی سیستم اغلب کنار گذاشته می شوند. اگرچه به راحتی می توان ادعا کرد که هر تلاش و هزینه ای که برای طراحی یک سیستم منعطف صرف می شود، صد برابر به کسب و کار بازمی گردد، اما زمانی که اولویت های دیگر تمرکز بر بهترین شیوه ها را از بین می برند، هنوز یک استدلال دشوار برای برنده شدن است. و توانایی طراحی سیستمی پویا و ساخته شده برای تغییر برای پاسخگویی به نیازهای کسب و کار قطعا بهترین روش است.

پودمان چیست؟ موتور کانتینر جایگزین داکر می شود

چگونه این مشکل را حل کنیم؟ این موضوع به همان اندازه که با تکنولوژی ارتباط دارد، با مردم و فرهنگ نیز ارتباط دارد. در واقع، این در مورد ایجاد انتظاراتی است که سیستم ها باید با استفاده از این بهترین روش طراحی شوند. علاوه بر این، باید خط‌مشی‌ها و آزمایش‌هایی را تنظیم کنید تا مطمئن شوید که طراحان و توسعه‌دهندگان در حال طراحی و ساختن سیستم‌های مبتنی بر ابر هستند که به راحتی می‌توانند تغییر کنند.

نحوه ارزش گذاری خدمات رایانش ابری

این بسیار شبیه بررسی‌های امنیتی و عملکردی است که این روزها در زنجیره‌های ابزار devops خود قرار می‌دهیم. در همان زمان، الگوهای طراحی را بررسی کنید که تغییرات آسان را ترویج می‌کنند و توانایی بهبود بهتر سیستم‌های مبتنی بر ابر را که در حال ساخت و استقرار هستند، ارائه می‌دهند.

مشکل در نسل اول سیستم‌های ابری ظاهر نمی‌شود. با این حال، هنگامی که آنها باید برای یک نیاز تجاری تغییر کنند، در بسیاری از موارد طراحی سیستم باعث توسعه مجدد کامل می شود و تغییر مورد نیاز را به تاخیر می اندازد. اگر این حتی یک بار هم اتفاق بیفتد، ارزش کسب و کار را از آن سیستم مبتنی بر ابر حذف می‌کنید.