۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

حقیقت در مورد VDI و محاسبات ابری

شرکت ها به دنبال زیرساخت های دسکتاپ مجازی هستند تا کار از راه دور ایمن را امکان پذیر کنند، امیدواریم بدون از دست دادن بهره وری، هزینه و امنیت.

شرکت ها به دنبال زیرساخت های دسکتاپ مجازی هستند تا کار از راه دور ایمن را امکان پذیر کنند، امیدواریم بدون از دست دادن بهره وری، هزینه و امنیت.

می‌خواهید بدانید چه کسی این روزها پر استرس‌ترین شغل را در شرکت دارد؟ این CISO یا افسر ارشد امنیت اطلاعات است. این معمولاً یک مدیر ارشد است که مسئول توسعه و اجرای برنامه‌های امنیت اطلاعات است و در صورت بروز تخلف، اولین فردی است که در قلاب است.

بسیاری از این مردان و زنان شجاع قبل از همه‌گیری زمانی که برنامه‌ها و داده‌های آسیب‌پذیر می‌توانستند در یک دامنه امن قرار داده شوند – معمولاً یک فایروال کاملاً تعریف شده، نقش را بر عهده گرفتند.

امروز، این امکان پذیر نیست. با توجه به اینکه کارکنان مجبور به کار از راه دور در روزهای اولیه COVID-19 شدند و بسیاری از آنها هنوز از خانه کار می کنند، حفظ امنیت سازمانی ناگهان جالب تر شده است. یکی از سلاح هایی که CISO ها از آن استفاده می کنند زیرساخت دسکتاپ مجازی یا VDI است.

VDI یک فناوری و رویکردی است که از ماشین های مجازی برای ارائه و مدیریت دسکتاپ های مجازی استفاده می کند. به عبارت دیگر، یک پیکربندی استاندارد و تایید شده دسکتاپ، شامل تمام برنامه‌ها و داده‌های مورد نیاز برای کارمندان برای انجام کار خود از راه دور بر روی اینترنت باز را فراهم می‌کند. VDI محیط‌های دسک‌تاپ را روی یک سرور متمرکز میزبانی می‌کند و آن‌ها را در صورت تقاضا برای کاربران مستقر می‌کند.

رویارویی با چالش های چند خوشه ای Kubernetes

اگرچه VDI به یک شکل جدید نیست، اما اخیراً به عنوان راهی برای ارائه پلتفرم‌های استاندارد، ایمن و کار از خانه که از برنامه‌ها و داده‌های مکان‌های متمرکز و امن در ابرهای عمومی یا شرکت‌ها استفاده می‌کنند، محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. مراکز داده. اگر برای یک شرکت بزرگ یا سازمان دولتی کار می‌کنید، احتمالاً از VDI یک ارائه‌دهنده ابری استفاده کرده‌اید یا اکنون از آن استفاده می‌کنید.

با هدف درک وضعیت VDI و رایانش ابری انجام داد. این نشان داد که ۳۱.۳٪ از پاسخ دهندگان توانایی فعال کردن کار از راه دور را به عنوان مهم ترین دلیل برای انتخاب VDI ذکر کردند و ۲۴.۱٪ از پاسخ دهندگان امنیت را به عنوان مهم ترین دلیل ذکر کردند. یک گروه کوچکتر (۱۸.۸٪) توانایی ایجاد یک محیط کاری انعطاف پذیر، از جمله کار با هر دستگاهی، مانند رایانه، تلفن، یا تبلت را در اولویت قرار دادند.

من نیاز به استفاده از VDI از سرورهای ابری عمومی را برای راه‌اندازی و اجرای سریع کار از راه دور درک می‌کنم. با این حال، چندین مشکل VDI در حال ظهور است که CIOها باید در برخی موارد بر آنها غلبه کنند.

عملکرد مشکل اصلی است. همه اتصالات اینترنت خانگی از سرعت بالا و تاخیر کم پشتیبانی نمی کنند. در واقع، حتی اگر برای چیزهای سریع‌تر هزینه کنید، چند روز نظارت دقیق نشان می‌دهد که تاخیر و سرعت در کل بسیار زیاد است.

آنچه برای محاسبات ابری در سال 2023 می آید

VDI، بسته به آنچه که از آن استفاده می‌کنید، در واقع داده‌ها و برنامه‌ها را در مرکز قرار می‌دهد و بنابراین امیدواریم امن باشد. اما هم تصاویر برنامه و هم داده ها باید به طور مداوم به دستگاه های کارمندان و تعاملات به سرورهای مجازی منتقل شوند. آنها بسیار پرحرف هستند.

این برخلاف برنامه‌هایی است که به صورت محلی اجرا می‌شوند و داده‌ها به صورت محلی ذخیره می‌شوند، جایی که پاسخ تقریباً آنی است. اکثر ما به این نوع عملکرد عادت کرده ایم.

تأخیر، حتی اگر توسط اکثر کارگران از راه دور قابل توجه نباشد، می تواند منجر به کاهش بهره وری شود که به میلیون ها دلار در سال می رسد. بسیاری از کارمندان از راه دور باهوش‌تر، با انتقال برخی از داده‌ها به فضای ذخیره‌سازی محلی در دستگاه‌های خود (مانند ایمیل) مشکلات مربوط به عملکرد را حل کرده‌اند، بنابراین در صورت هک یا دزدیده شدن دستگاه، یک مشکل امنیتی احتمالی ایجاد می‌کنند.

نتیجه نهایی این است که اگرچه VDI ممکن است برای برخی از انواع کارمندان از راه دور مناسب باشد، مانند آنهایی که با برنامه های کاربردی پویا و حجم زیادی از داده ها تعامل ندارند، اکثر کارگران راه دور به سرعت محدودیت های آن را احساس می کنند. با این حال، کسانی که مسئولیت امنیت کارگران از راه دور را بر عهده دارند، در این مرحله واقعاً هیچ راه حل بهتری ندارند که بتوانند به سرعت آن را اجرا کنند.

مقداری باران در ابرهای AWS، Azure و Google

گفته شد، من معتقدم که باید گزینه بهتری پیدا کنیم که بتواند عملکرد، قابلیت استفاده و امنیت را ارائه دهد. این به شکل یک راه حل ترکیبی بهتر است، جایی که برنامه های کاربردی که به صورت محلی و بومی روی دستگاه اجرا می شوند، می توانند با استفاده از اتصالات رمزگذاری شده از راه دور به داده ها دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، اگر این کار را با یک مکانیزم ذخیره سازی هوشمند داده انجام دهد، کارگر راه دور هیچ مشکل عملکرد قابل توجهی را که بر بهره وری تأثیر می گذارد، مشاهده نخواهد کرد.

البته این امروز وجود دارد. رویکرد و فناوری به خوبی شناخته شده است.

مشکل این است که ما اکنون با پلتفرم دستگاه بومی بر اساس شرایط آن سروکار داریم و فقط از طریق برخی برنامه ها رابطی را برای یک پلتفرم مجازی ارائه نمی کنیم. من مطمئن نیستم که VDI راه حل بلند مدت برای کار از راه دور باشد. من فکر می‌کنم کسانی که مسئول حمایت از نیروی کار از راه دور در حال رشد هستند ممکن است شروع به فکر کردن در مورد آینده کنند. من هستم.