۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

ارائه دهندگان محاسبات لبه برتر، ابرهای عمومی هستند

مطبوعات فناوری پیش‌بینی کردند که رایانش لبه جایگزین رایانش ابری می‌شود، اما نیروگاه‌های ابری عمومی بیشتر محاسبات لبه امروزی را ارائه می‌کنند.

مطبوعات فناوری پیش‌بینی کردند که رایانش لبه جایگزین رایانش ابری می‌شود، اما نیروگاه‌های ابری عمومی بیشتر محاسبات لبه امروزی را ارائه می‌کنند.

لیست‌های شرکت‌های محاسباتی برتر را مرور کنید و متوجه اکثر ارائه‌دهندگان عمده محاسبات ابری عمومی در آن لیست خواهید شد. و با این حال جوهر به سختی در مقالات مطبوعاتی فناوری که لبه را در مقابل ابر قرار می‌دهند، خشک می‌شود و پیش‌بینی می‌شود که محاسبات لبه باعث اختلال در رایانش ابری می‌شود.

چرا هرگز چنین نشد؟

همانطور که تقریباً پنج سال پیش سعی کردم توضیح بدهم: “رایانش لبه و رایانش ابری دو چیز بسیار متفاوت هستند. یکی جایگزین دیگری نمی شود. اما بسیاری از مقالات با پیشنهاد این که محاسبات لبه جایگزین رایانش ابری می شود، متخصصان فناوری اطلاعات را گیج می کنند. درست‌تر از این نیست که بگوییم رایانه‌های شخصی مرکز داده را جابجا می‌کنند.”

چند نفر از شما در حال حاضر چشمان خود را می چرخانید؟ لینتیکوم می‌رود و برای پیش‌بینی دیگری که به حقیقت می‌پیوندد، یک دور پیروزی می‌گیرد.» خوب، بله، این اتفاق افتاد، اما این بیشتر در مورد درک چگونگی شکل‌گیری فناوری در بازار است. این در مورد این است که چگونه رایانش ابری عمومی به عنوان اصلی ترین فناوری های نوظهور از جمله محاسبات لبه تبدیل شد.

بنابراین شما می خواهید ارائه دهندگان ابر را تغییر دهید

اشتباه نکنید، بیشتر اتفاقاتی که در پنج سال گذشته در مورد محاسبات لبه افتاد بدون ابرهای عمومی وجود نداشت. برعکس، شرکت‌های محاسباتی لبه خالص وجود دارند که با ارائه‌دهندگان ابر عمومی جفت نشده‌اند.

با این حال، نویسندگان اکثر سیستم‌های مبتنی بر محاسبات لبه‌ای که از افزایش عملکرد لبه و کاهش تأخیر بهره می‌برند، در همان اوایل متوجه شدند که محاسبات لبه باید در لبه چیزی باشند. در بیشتر موارد، محاسبات لبه در لبه های ارائه دهندگان ابر عمومی قرار دارد. ارائه‌دهندگان سیستم‌ها و دستگاه‌های محاسبات لبه را به هم متصل می‌کنند، داده‌ها را همگام‌سازی و مدیریت می‌کنند، خدمات امنیتی مبتنی بر لبه را ارائه می‌کنند، و حتی خدمات توسعه و استقرار را که برای محاسبات لبه ساخته شده‌اند، ارائه می‌دهند.

سرور Couchbase و Capella برای به دست آوردن پشتیبانی برداری

نتیجه این است که اکثر شرکت‌ها و فناوری‌های محاسبات لبه‌ای برای ارائه خدمات اصلی که عملکرد سیستم‌های محاسبات لبه را فعال می‌کنند، به ارائه‌دهندگان ابر عمومی وابسته هستند. بله، فناوری‌های منحصر به فرد و نوآورانه از شرکت‌هایی که بر محاسبات لبه متمرکز شده‌اند پدید آمده‌اند. با این حال، اکثر شرکت‌هایی که سیستم‌های توسعه و مدیریت مبتنی بر لبه می‌سازند، برای قرار دادن داده‌های ارسالی، مدیریت امنیت و رسیدگی به پردازش‌های سنگین (مانند تجزیه و تحلیل عمیق و هوش مصنوعی فشرده) به محاسبات ابری عمومی متکی هستند. در نتیجه، محاسبات لبه محاسبات ابری را هدایت می کند.

ارائه‌دهندگان ابر این را در اوایل دیدند. به جای اینکه محاسبات لبه را به عنوان یک مختل کننده بالقوه تلقی کنند، شروع به ساخت سرویس های ابری کردند که بر توسعه، استقرار و مدیریت سیستم های مبتنی بر لبه متمرکز بود. به عنوان مثال، چندین ارائه‌دهنده توانایی طراحی، ساخت و استقرار یک ماکت دیجیتال را ارائه کردند که می‌توان آن را در ابر عمومی قبل از استقرار در لبه آزمایش کرد.

IaaS، PaaS، درآمد اکوسیستم ابر عمومی را در سه ماهه اول به 126 میلیارد دلار رساند

از نظر مدیریت داده ها و پردازش در یک مکان راه دور خارج از ابر عمومی، محاسبات لبه یک کابوس اثبات شده است. ارائه دهندگان ابر عمومی برای ارائه خدمات مدیریت محاسبات لبه ای ساخته شده برای انتزاع پیچیدگی مدیریت هزاران گره و دستگاه محاسبات لبه اقدام کردند.

با استفاده از مزایای یکپارچه سازی ابر عمومی، محاسبات لبه واقعاً نحوه محاسبه ما را تغییر داد. وجود آن تکمیل کننده محاسبات ابری است و حتی باعث رشد ارائه دهندگان ابر عمومی می شود. اشکالی ندارد این یک رابطه رقابتی نیست بلکه یک رابطه همزیستی است.