۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

آیا آمازون الکسا موفق است؟

الکسا کارهای زیادی را انجام می دهد، اما مسلماً بسیاری از آنها را به خوبی انجام نمی دهد. شاید یک رویکرد بهتر این باشد که به جای گسترده، به عمق برویم.

الکسا کارهای زیادی را انجام می دهد، اما مسلماً بسیاری از آنها را به خوبی انجام نمی دهد. شاید یک رویکرد بهتر این باشد که به جای گسترده، به عمق برویم.

آمازون دوست دارد به خود ببالد که “بیش از ۹۰۰۰۰۰ توسعه دهنده الکسا ثبت نام کرده اند که بیش از ۱۳۰۰۰۰ مهارت الکسا ایجاد کرده اند”، اما هنوز هم وجود دارد که استفاده واقعی از آن تقریبا غیرممکن است. بیش از تعداد انگشت شماری از آن مهارت هاست. از این رو، جای تعجب نیست که پریا آناند، پس از بررسی اسناد داخلی آمازون که جزئیات کند شدن رشد دستگاه های الکسا را ​​نشان می دهد، به این نتیجه رسید که بزرگترین مشکل الکسا این است که «مردم الکسا را ​​چندان مفید نمی دانند. “

این هم درست است و هم نادرست. بسیاری از ما ابزارهای بسیار خوبی را در الکسا کشف کرده‌ایم، البته در توابع کوچک و مجزا. همانطور که یکی از مدیران سابق مایکروسافت می گوید، راز موفقیت الکسا در آینده ممکن است این باشد که به جای تلاش برای غلبه بر ما با ۱۲۹۹۹۵ مهارت الکسا که هرگز آنها را کشف یا استفاده نخواهیم کرد، ایجاد طرفداران بسیار وفادار این عملکردهای کوچکتر را دوچندان کرد.

شما یک شغل داشتید…

سال‌هاست Amazon Echo ما گوشه‌ای از پیشخوان آشپزخانه ما را اشغال کرده است، جن دیجیتال ما همیشه مراقب دستور گفتاری ما است. با این حال، این دستورات بسیار محدود هستند. الکسا، تایمر پای را برای ۴۰ دقیقه تنظیم کنید. «الکسا، «دختری از شمال» توسط موز را بازی کن.» “نه، الکسا، من گفتم آهنگ “GIRL FROM THE NORTH” را توسط گروه موز پخش کن!” و غیره. خیلی ابتدایی ما در آشپزخانه هستیم، در حال آشپزی هستیم، به تایمر و گاهی اوقات موسیقی (یا شنیدنی) نیاز داریم که ما را همراهی کند. این ۹۸ درصد از استفاده ما از الکسا است.

چرا ما هم به معماران ابر و هم به مهندسان ابر نیاز داریم

به احتمال زیاد شما هم همینطور هستید. همانطور که بندیکت ایوانز تحلیلگر می گوید، “الکسا معلوم شده است که یک رادیو ساعتی با صدا فعال شده است که ذخیره کم دارد.” چقدر پایین؟ طبق اسناد داخلی آمازون، سال‌هایی بوده است که ۱۵ تا ۲۵ درصد از خریداران جدید تا هفته دوم دیگر فعالانه از دستگاه الکسا خود استفاده نمی‌کنند. اوه.

برای کسانی که کارهای مجزا و قابل تکرار را کشف کرده اند، الکسا ارزش حداقل هزینه را دارد. به‌عنوان یک نظردهنده یادداشت‌های توییت ایوانز، “من دستگاه‌های خانه هوشمند متعددی دارم: بیشتر چراغ‌ها در من هستند. خانه، فن، قفل درب ورودی، درب بازکن گاراژ، ترموستات، تعداد زیادی دوشاخه، دوربین و غیره. ما از الکسا برای کار با همه این دستگاه ها به صورت ساعتی استفاده می کنیم. اما بدون همه اینها، پس از دو هفته استفاده از آن را ترک می کردم.»

این یکی دیگر از نکات ایوانز را ثابت می‌کند: «اشتباه اساسی این بود که مردم فکر می‌کردند که چنین هستند. به نوعی هوش مصنوعی عمومی را دیدم و متوجه نشدم که «دستیار صوتی» فقط یک درخت تلفن فعال با صدا است. بنابراین، آیا آمازون بر امکانات الکسا بیش از حد فروخته است؟ قطعاً شاید.

OpenAI از مدل‌های تعبیه‌شده جدید، به‌روزرسانی‌های GPT Turbo رونمایی می‌کند

آن یک کار را بهتر انجام دهید

برایان هال اینطور فکر می کند. هال، که اکنون بازاریابی محصول را در Google Cloud رهبری می‌کند، اما قبلاً سال‌ها را در مایکروسافت گذرانده بود و کسب‌وکار سرفیس این شرکت را اداره می‌کرد (از جمله موارد دیگر)، فکر می کند آمازون به اندازه کافی روی کاربران با ارزش بالا برای Alexa تمرکز نکرده است. بسیار آسان است که فکر کنید این فناوری را دارید و موارد استفاده آن را پیدا خواهند کرد. گاهی اوقات این کار می کند. بیشتر اوقات، شما باید روی افرادی که باید از محصول استفاده کنند و آن را ضروری کنید، تمرکز کنید و سپس از آنجا رشد کنید.» استدلال می کند. “الکسا در انجام این کار کاملاً شکست خورده است.”

او ادامه می‌دهد، آمازون می‌تواند روی ساخت الکسا عالی برای آشپزخانه تمرکز کند (که برای من صحبت می‌کند مورد استفاده). من زیاد پخت می‌کنم و دوست دارم به جای اینکه کتاب آشپزی را ورق بزنم یا دائماً لپ‌تاپ یا تلفنم را بیدار کنم تا ببینم چند قاشق غذاخوری بیکینگ پودر باید اضافه کنم، بخواهم دستورالعمل دستور غذا را بخواهم. این نوع تعامل باعث ایجاد ابزار عمیق تر و اتکای عمیق تر به الکسا می شود.

هال می‌گوید این باید به‌جای تعقیب فروش واحد الکسا، این باشد: «اگر [الکسا] را اجرا می‌کردم، طرفداران واقعی را پیدا می‌کردم، آنها را حتی طرفداران بزرگ‌تری می‌کردم، به آنها کمک می‌کردم تا پیدا کنند. افراد بعدی که باید طرفدار باشند و بر روی آن کار کنند. آنها فروش واحد و تعامل ضعیف را تعقیب کرده اند، و اکنون نشان داده شده است.” برای کسانی که قبلاً یک دستگاه الکسا دارند، می‌دانید که آمازون تلاش کرده است تا با پیشنهاد الکسا همه چیزهایی که تقریباً نمی‌خواهید، تعامل را افزایش دهد («آیا می‌دانستید که می‌توانم تقویم شما را برای آن روز بخوانم؟ ”) و پیشنهاد چیزهایی که احساس اجباری دارند، مانند خرید چیزهایی از طریق Amazon.com.

NET 8 Preview 2 عملکرد Blazor را افزایش می دهد

توصیه هال عاقلانه به نظر می‌رسد: روی چند چیز کوچک کار بزرگی کنید. وقتی برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ در مورد الکسا نوشتم، این شرکت قبلاً ۱۵۰۰۰ مهارت الکسا را ​​جمع آوری کرده بود و به نظر می رسید که ۱۴۹۹۵ مهارت بسیار زیاد است. تنها چهار سال بعد، ما به ۱۳۰۰۰۰ نفر رسیدیم که تقریباً ۹ برابر افزایش یافته است. در همین حال، افرادی مانند همسر من نگران پیامدهای حریم خصوصی این جن همیشه گوش‌دهنده و تا حدی بی‌کفایت هستند.

اگر در چهار سال دیگر، آمازون موفق شد ۱.۱ میلیون مهارت الکسا را ​​به ما بدهد، اما وابستگی عمیق‌تری به هیچ یک از آنها نداشته باشد، یا یک جفت سخت از چند مورد برای یک موقعیت خاص، مانند یک آشپز در آشپزخانه، پس افرادی مانند من همسر به سادگی آزمایش الکسا را ​​حذف می کند. برای بخشی که بر اساس گزارش‌ها اجرای آن ۴.۲ میلیارد دلار هزینه دارد، این آزمایشی پرهزینه و ناموفق است.