۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

فریم ورک Apple SwiftData داده های برنامه را مدیریت می کند

این پلتفرم به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا قابلیت های ماندگاری و همزمانی را به برنامه ها اضافه کنند.

این پلتفرم به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا قابلیت های ماندگاری و همزمانی را به برنامه ها اضافه کنند.

SwiftData اپل، یک چارچوب ماندگاری که برای زبان سوئیفت این شرکت ساخته شده است، این هفته به عنوان مکانیزمی برای مدیریت داده‌ها در برنامه‌ها معرفی شد.

اکنون در نسخه بتا، SwiftData قصد دارد فناوری پایداری Core Data را با قابلیت‌های همزمانی Swift ترکیب کند. چارچوبی برای مدل‌سازی و مدیریت داده‌ها ارائه شده است. مشابه ابزار توسعه رابط کاربری SwiftUI، SwiftData روی کد بدون فرمت فایل خارجی تمرکز دارد. سیستم ماکرو Swift برای ایجاد یک تجربه API یکپارچه استفاده می‌شود.

5 CTO در مورد ابزارهای همکاری که بیشتر استفاده می کنند

بر اساس اسناد، با SwiftData، پایداری را می‌توان به سرعت به برنامه‌ها اضافه کرد، بدون وابستگی خارجی و حداقل کد . SwiftData نوشتن کد سریع و ایمن را امکان پذیر می کند. توسعه دهندگان قادر به توصیف لایه مدل یا نمودار شی برای یک برنامه هستند. چارچوب داده‌های مدل اصلی را ذخیره می‌کند و در صورت تمایل، آن داده‌ها را در دستگاه‌های مختلف همگام‌سازی می‌کند.

به‌عنوان مثال، برنامه‌ای که داده‌ها را از یک سرویس وب راه دور واکشی می‌کند، فراتر از محتوای ایجاد شده محلی، می‌تواند از SwiftData برای پیاده‌سازی حافظه پنهان سبک وزن و ارائه عملکرد آفلاین محدود استفاده کند. SwiftData در نظر گرفته شده است تا حفظ داده ها را با استفاده از کد اعلامی آسان کند. توسعه دهندگان می توانند داده ها را با استفاده از کد Swift معمولی پرس و جو و فیلتر کنند و سپس با SwiftUI یکپارچه شوند. داده ها را می توان با استفاده از انواع Swift معمولی با @Model، بدون ابزار یا فایل اضافی برای مدیریت مدل سازی کرد. روابط را می توان به طور خودکار استنباط کرد.

Jamstack چیست؟ انقلاب استاتیک وب سایت در حال توسعه وب

SwiftData که از نظر طراحی غیر مزاحم است، کلاس‌های مدل موجود برنامه را تکمیل می‌کند. توسعه دهندگان می توانند ماکرو Model را به هر کلاس مدل متصل کنند تا آن را پایدار کنند. رفتار ویژگی مدل را می توان سفارشی کرد، در حالی که کلاس ModelContext می‌تواند نمونه‌هایی از مدل را وارد، به‌روزرسانی و حذف کند و تغییرات ذخیره‌نشده را در دیسک بنویسد. برای نمایش مدل‌ها در نمای SwiftUI، توسعه‌دهندگان می‌توانند از مدیر ویژگی Query استفاده کنند. همانطور که لایه مدل برنامه تکامل می‌یابد، SwiftData انتقال خودکار داده‌های مدل زیربنایی را انجام می‌دهد و حالتی سازگار ارائه می‌دهد. برای ارائه همگام‌سازی خودکار iCloud، SwiftData به مجوز CloudKit و ظرف iCloud نیاز دارد.