۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

WebAssembly به وب سرور آپاچی می آید

mod_wasm آزمایشگاه های VMware یک ماژول افزونه برای سرور HTTP Apache است که باینری های WebAssembly را به عنوان نقاط پایانی ارائه می دهد.

mod_wasm آزمایشگاه های VMware یک ماژول افزونه برای سرور HTTP Apache است که باینری های WebAssembly را به عنوان نقاط پایانی ارائه می دهد.

VMware Labs یک ماژول افزونه برای وب سرور محبوب Apache رونمایی کرده است که باینری های WebAssembly را اجرا می کند و امکانات جدیدی را برای زبان ها و پروژه ها برای اجرای ایمن در Apache باز می کند.

ماژول افزونه mod_wasm به سرور HTTP Apache اجازه می‌دهد تا با برنامه‌های کامپایل شده در WebAssembly به درخواست‌های HTTP پاسخ دهد. در داخل، mod_wasm از Wasmtime runtime امن برای پیکربندی و اجرای ماژول‌های Wasm استفاده می‌کند.

ارتقای زبان C# 11 مایکروسافت به خط پایان نزدیک شده است

وقتی یک سرور HTTP Apache با فعال کردن mod_wasm اجرا می شود، ماژول Wasm به عنوان بخشی از فرآیندی برای سرعت بخشیدن به رسیدگی به درخواست با بارگیری نکردن ماژول Wasm از ابتدا در هر بار دریافت درخواست، از قبل در حافظه بارگذاری می شود.

Mod-wasm که در اوایل این ماه در GitHub رونمایی شد از دو کتابخانه تشکیل شده است:

  • mod_wasm.so، که یک رابط بین Apache C API و کتابخانه Rust برای مدیریت زمان اجرا Wasm فراهم می کند. این کتابخانه مسئول گزینه های پیکربندی آپاچی و اتصالات اتصال کتابخانه Rust به آپاچی است.
  • libwasm._runtime.so، که درخواست های HTTP را از آپاچی دریافت می کند و ماژول Wasm را پیکربندی و اجرا می کند. همچنین پاسخ را تجزیه می کند و کنترل را به mod_wasm.so برمی گرداند.
Redis به مجوزهای منبع در دسترس حرکت می کند

WebAssembly یا Wasm یک فرمت دستورالعمل باینری و ماشین مجازی مبتنی بر پشته است که عملکرد بالایی را برای برنامه های کاربردی وب ارائه می دهد. این به عنوان یک هدف کامپایل قابل حمل برای زبان های برنامه نویسی از جمله C، C++، و Rust طراحی شده است.