۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

جدیدترین Apple Xcode IDE تکمیل کد را بهبود می بخشد

ساخت‌ها سریع‌تر هستند و پلتفرم ابزار نیز از دستگاه جدید ویژن پرو اپل پشتیبانی می‌کند.

ساخت‌ها سریع‌تر هستند و پلتفرم ابزار نیز از دستگاه جدید ویژن پرو اپل پشتیبانی می‌کند.

Apple امضای Xcode IDE خود را با تکمیل کد پیشرفته و یک کامپایلر بهبودیافته با Xcode 15 تقویت کرده است. خود پلتفرم Xcode نیز از توسعه برای دستگاه‌های جدید Vision Pro پشتیبانی می‌کند.

Xcode 15 که در ۵ ژوئن رونمایی شد و اکنون در نسخه بتا قرار دارد، تکمیل کد پیشرفته‌ای را ارائه می‌کند تا به توسعه‌دهندگان کمک کند کدهای امن‌تری را سریع‌تر بنویسند و اکنون به همه دارایی‌های توسعه اشاره می‌کنند. پروژه ها به دلیل بهبود در کامپایلر و یک لینکر جدید که برای معماری چند هسته ای سخت افزار سیلیکون اپل بهینه شده است، سریعتر ساخته می شوند. از دیگر قابلیت های Xcode 15 می توان به انیمیشن های زنده و پیش نمایش های تعاملی اشاره کرد. توسعه دهندگان می توانند از Git برای اجرای commit بعدی بدون ترک کد استفاده کنند. همچنین، نسخه ۱۵ گزارش های آزمایشی بازطراحی شده با ضبط ویدئو را ارائه می دهد. برنامه‌نویسان می‌توانند از خدمات تحویل و یکپارچه‌سازی مداوم Xcode Cloud در برنامه تست TestFlight و App Store مستقر شوند.

Ruby کامپایلر خالص Ruby JIT را پیش‌نمایش می‌کند

Xcode که از زبان برنامه‌نویسی Swift و ابزار SwiftUI استفاده می‌کند، توسعه، آزمایش و توزیع برنامه‌ها را برای همه پلتفرم‌های اپل امکان‌پذیر می‌سازد. توسعه هدست محاسبات فضایی Vision Pro و visionOS با پلتفرم کلی Xcode SDOS پشتیبانی می‌شود. Vision Pro نیز در تاریخ ۵ ژوئن معرفی شد، اما تا اوایل سال ۲۰۲۴ در ایالات متحده در دسترس نخواهد بود.

انتظار می رود C# زبان سال Tiobe باشد

قابل دانلود از وب‌سایت برنامه‌نویس اپل، Xcode 15 بتا از جدیدترین SDK‌های iOS پشتیبانی می‌کند، iPadOS، MacOS، tvOS، و watchOS. نسخه ۱۵ در Mac App Store 50% کوچکتر است و زمان اجرا شبیه ساز قابل دانلود برای همه پلتفرم ها را دارد. سایر ویژگی های Xcode 15 عبارتند از:

  • ناوبر نشانک جدید به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا نقاط دیدنی را در کد ردیابی کرده و وظایف را سازمان‌دهی کنند.
  • دارایی‌های محلی‌سازی در یک کاتالوگ رشته‌ای ساده می‌شوند و راهی متمرکز برای بررسی و به‌روزرسانی آن‌ها ارائه می‌دهند.
  • اسناد دوباره طراحی شده است.
ارتقای زبان C# 11 مایکروسافت به خط پایان نزدیک شده است