۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

چرا devops به رویکرد بهتری برای شبکه ابری نیاز دارد

یک پلتفرم شبکه تمام پشته با یادگیری ماشینی، قابلیت‌های مستقل و پشتیبانی چند ابری به مهندسان توسعه‌دهنده این امکان را می‌دهد تا بر روی آنچه مهم‌تر است تمرکز کنند - ساخت برنامه‌های کاربردی.

یک پلتفرم شبکه تمام پشته با یادگیری ماشینی، قابلیت‌های مستقل و پشتیبانی چند ابری به مهندسان توسعه‌دهنده این امکان را می‌دهد تا بر روی آنچه مهم‌تر است تمرکز کنند – ساخت برنامه‌های کاربردی.

وعده تحول دیجیتال به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا مزیت‌های رقابتی را بزرگ‌تر کنند، جریان‌های درآمدی جدیدی ایجاد کنند و تجربیات مشتری را بهبود بخشند. برای انجام همه اینها، از مهندسان devops خواسته می‌شود تا برنامه‌ها و سرویس‌ها را با سرعت بالا با استفاده از Kubernetes، میکروسرویس‌ها و سایر ابزارهای محاسباتی بومی ابری بسازند، آزمایش کنند، و مستقر کنند که بسته به اولویت‌ها و الزامات توسط منابع ارائه‌دهندگان خدمات ابری پشتیبانی می‌شوند. /p>

اما همانطور که مهندسان و پشته برنامه های کاربردی شما باید چابک تر شوند، شبکه شما نیز باید چابک باشد. تغییر به شبکه‌های تمام پشته و مستقل برای محیط‌های چند ابری راهی را برای شرکت‌ها ارائه می‌کند تا بر مشکلات زمان به ارزش غلبه کنند و مهندسان را برای به حداکثر رساندن بهره‌وری و مشارکت در رشد کسب‌وکار آزاد کنند.

در حالی که ارائه برنامه‌ها و خدمات سریع‌تر مزایای تجاری بزرگی را ارائه می‌دهد، چالش‌ها و خطرات بیشتری نیز به همراه دارد. اگر کاربران با مشکلات عملکردی مواجه شوند که بهره وری کمتری از آنها می کند، یک برنامه کاربردی چه فایده ای دارد؟ آیا برنامه های کاربردی شما تجربه ای امن ارائه می دهند یا سازمان، کارمندان یا مشتریان را در معرض خطر قرار می دهند؟ آیا تمام الزامات انطباق مقررات رعایت شده است؟

بر اساس IDC. علاوه بر این، گزارش وضعیت زیرساخت چند ابری نشان داد که ۹۱٪ از شرکت ها قصد دارند از چند ابری استفاده کنند، ۶۲٪ در عرض دو سال. با مقیاس بیشتر، پیچیدگی افزایش می‌یابد و شرکت‌ها در تلاش برای هماهنگی و مدیریت این محیط جدید فناوری اطلاعات پویا در مراکز داده داخلی، محاسبات لبه و ردپای ابری به روشی ثابت هستند.

بسیاری از شرکت‌ها با استفاده از ابزارهای شبکه قدیمی قدیمی به الزامات اتصال پرداخته‌اند، اما این رویکرد کوتاهی کرده است. طبق همان گزارش وضعیت زیرساخت چند ابری، در واقع، ۵۳ درصد از شرکت‌هایی که با رویکردهای شبکه‌ای سنتی با چند ابری مقابله می‌کنند، با مشکلاتی در پیچیدگی، امنیت و عملکرد عملیاتی مواجه هستند. این به دلیل چندین مشکل کلیدی است.

اول این است که با رویکردهای سنتی شبکه، عیب یابی و حل مشکلات فرآیندی زمان بر و دستی برای مشاهده ده ها ابزار و داشبورد مختلف شبکه و امنیت است. دوم، برخورد مستقیم با ابزارهای شبکه بومی از خدمات وب آمازون، مایکروسافت آزور، پلتفرم گوگل ابری و سایر ارائه دهندگان ابری به معنای پیمایش در اصطلاحات مختلف، رابط های کاربری مختلف و ویژگی های مختلف است که پیچیدگی بیشتری را اضافه می کند. و سوم، ابزارهای شبکه سنتی نقاط کور دارند، زیرا به لایه‌های برنامه نگاه نمی‌کنند تا بهترین تجربه کاربر را ارائه دهند.

چگونه finops بر استفاده از ابر و بازگشت به کشور تأثیر می گذارد

شرکت‌ها باید مشکلات اتصال و انتقال ابر را حل کنند، اما این فقط شروع است. آنها همچنین باید فراتر از اتصال فکر کنند تا بتوانند منابع توسعه را برای ایجاد یک فرآیند بدون اصطکاک برای ارائه برنامه‌ها آزاد کنند.

شرکت‌ها به یک پلت فرم شبکه نیاز دارند 

یک راه جذاب و به طور فزاینده ای محبوب برای ایجاد پلتفرم های شبکه پویا، ایجاد ساختارهای بومی ابری مرتبط با برنامه ها و الزامات اتصال است. ساختارهای Cloud-Native به شرکت‌ها راهی برای ایجاد پلتفرم‌های مقیاس‌پذیر می‌دهند که می‌توانند هماهنگ‌سازی و مدیریت منابع ابری (و درون محل)، از جمله یکپارچه‌سازی عملکرد بومی و ویژگی‌های جدید ارائه‌دهندگان ابر را ساده‌تر کنند. ساختارهای بومی فضای ابری همچنین باعث می‌شود که شرکت‌ها به طور سرتاسر کل ردپای ابر را در زمان واقعی مشاهده کنند.

در حالی که شبکه های قدیمی و ابزارهای امنیتی اطلاعات لحظه به لحظه را برای یک سناریوی خاص ارائه می دهند، اغلب تصویر کاملی را ارائه نمی دهند. ساختارهای Cloud-Native راهی را برای شرکت‌ها ارائه می‌دهند تا به صورت پویا یک معماری شبکه‌ای تمام پشته ایجاد کنند که باعث کاهش پیچیدگی اتصال برنامه‌ها، خدمات و شبکه‌ها از طریق ابرها. فول استک را به عنوان دو جزء اصلی در نظر بگیرید. یک لایه بر روی اتصال تمرکز می کند و به صورت پویا مقیاس می شود، مانند hyperscaler، با استفاده از ستون فقرات ابر. لایه دوم، که در بالا قرار دارد، برنامه کاربردی و نحوه اتصال به بهترین شکل را برای اطمینان از در دسترس بودن دستگیره های امنیتی و عملکرد درک می کند.

به عنوان یک معماری واحد و یکپارچه ارائه شده است، یک پلت فرم شبکه تمام پشته به عملیات و وابستگی های متقابل در طول چرخه عمر کامل – از شبکه تا لایه برنامه می پردازد. این حساب برای شبکه، عملکرد، امنیت، انطباق، و حتی هزینه های ابری است.

با قابلیت مشاهده کامل از یک پلت فرم شبکه ای تمام پشته، شرکت ها می توانند شروع به ایجاد خط مشی هایی برای مسائل و الزامات رایج کنند. البته، شرکت‌ها به دلیل فشارهای اقتصادی، تغییر نیازهای مشتریان و فرصت‌های جدید بازار دائماً در حال تحول هستند. یادگیری ماشینی راهی برای تطبیق آسان‌تر با الزامات کسب‌وکار جدید ارائه می‌دهد.

گوگل ویژگی های Duet AI را در سرویس های ابری خود گسترش می دهد

یادگیری ماشینی می‌تواند الگوهایی را برای شناسایی مشکلات تشخیص دهد و توصیه‌هایی برای حل آنها ارائه دهد. یادگیری ماشینی به شرکت‌ها کمک می‌کند تا بسیاری از مسائل را در زمان واقعی حل کنند، میانگین زمان حل را کوتاه کرده و پاسخ‌ها را قبل از تأثیر گسترده ممکن می‌سازد. علاوه بر این، توصیه‌های یادگیری ماشین در طول زمان پیچیدگی بیشتری پیدا می‌کنند، زیرا سیستم درک بهتری از رفتار شبکه و برنامه به دست می‌آورد. بنابراین، با گذشت زمان، شرکت ها قادر خواهند بود عملکرد مستقل را با کاهش تدریجی شرایط برای بررسی دستی گسترش دهند.

توانمندسازی توسعه دهندگان برای حرکت سریعتر بدون محدودیت

چرا مهندسان توسعه دهنده باید به یک پلتفرم شبکه تمام پشته با یادگیری ماشین و قابلیت های مستقل اهمیت دهند؟ زیرا به مهندسان توسعه دهنده اجازه می دهد تا بر روی مسئولیت هایی که برای آن استخدام شده اند تمرکز کنند – ساخت برنامه های کاربردی. هنگامی که برنامه‌ها، سرویس‌ها یا منابع به شبکه اضافه می‌شوند یا اصلاح می‌شوند، پلتفرم شبکه کامل می‌تواند آن را ببیند و تنظیمات لازم را انجام دهد.

به عنوان مثال، اگر کاربران با یک برنامه جدید مشکلات عملکردی داشته باشند، پلتفرم می تواند به سرعت تشخیص دهد که آیا این یک مشکل مسیریابی است یا یک مشکل برنامه. یا اگر برنامه ای در سطح جهانی به کاربران تحویل داده شود، پلت فرم می تواند اطمینان حاصل کند که تمام الزامات انطباق برای هر منطقه ای که در آن فعالیت می کند برآورده می شود. و اگر مشکل عملکرد مربوط به منطقه ابری باشد که یک برنامه از آن ارائه می‌شود، پلتفرم می‌تواند تعیین کند که آیا چرخش منطقه ابری نزدیک‌تر به کاربران عملکرد را بهبود می‌بخشد و هزینه آن چقدر است.

این به یک مزیت مهم یک پلتفرم شبکه ای اشاره دارد که در سراسر ابرها کار می کند. برای اتصال کاربر به برنامه، چند ابری نشان داده شده است که تأخیر شبکه را در مسیرهای ۴۵ درصد بیشتر نسبت به تک ابری به تنهایی کاهش می دهد، در حالی که عملکرد را تا ۵۵ درصد در هر مسیر در مقایسه با اتصال شبکه محور مانند VPN و SD-WAN بهبود می بخشد. به گزارش وضعیت زیرساخت چند ابری. در نهایت، اگر امنیت بسیار مهم است، پلتفرم می‌تواند امنیت را بر عملکرد برنامه‌هایی که در داده‌های حساس تردد می‌کنند، اولویت دهد، یا برعکس برای برنامه‌های حساس به تأخیر که داده‌های حساس را ارسال و دریافت نمی‌کنند.

سیستم های قدیمی، بردارهای حمله جدید برای هکرها هستند

یکی دیگر از مزایای یک پلت فرم شبکه کامل این است که شرکت ها را قادر می سازد تا الزامات کسب و کار و فناوری اطلاعات را هماهنگ کنند و در عین حال راهی ساده، سازگار و مقیاس پذیر برای اعمال سیاست های مناسب ایجاد کنند. این بدان معناست که مهندسان توسعه‌دهنده می‌توانند به‌سرعت برنامه‌ها را بر اساس نیازهای کسب‌وکار بسازند، آزمایش کنند، و به‌جای محدود شدن به جدول‌های زمانی دیکته‌شده توسط IT که همه ما در عصر برنامه‌های کاربردی یکپارچه تجربه کردیم، بسازند. پلتفرم حمل و نقل تمام پشته همچنین بر هر خطری برای شرکت در نتیجه “سایه های ابری” غلبه می کند، همتای ابری سایه IT، که کارشناسان پیش بینی می کنند طی پنج تا ۱۰ سال آینده افزایش یابد.

به‌علاوه، با نگاه انتقادی شرکت‌ها به هزینه‌های فناوری اطلاعات، از جمله درصد فزاینده هزینه‌های ابری، یک پلت‌فرم شبکه‌ای تمام‌پشته راهی آسان برای درک اینکه آیا هزینه‌ها در یک راستا و موجه هستند، فراهم می‌کند. می‌توان از تمام بخش‌های کسب‌وکار برای نشان دادن بازگشت سرمایه (ROI) یا نحوه کمک به درآمد و رشد خواسته شد. این رویکرد به مهندسان و مدیران خط کسب و کار کمک می‌کند تا ROI را آسان‌تر نشان دهند زیرا مربوط به هزینه‌های فناوری اطلاعات و نوآوری است.

شرکت‌ها با پیچیدگی فناوری اطلاعات، کمبود نیروی ابری و استعدادهای امنیتی، و نیاز به کشف چگونگی غلبه بر اصطکاک بین خطوط کسب‌وکار، توسعه‌دهندگان و تیم‌های فناوری اطلاعات دست و پنجه نرم می‌کنند. یک پلت‌فرم شبکه‌ای تمام‌پشته – پلتفرمی که بر روی ساختارهای بومی ابری ساخته شده است، با پشتیبانی چند ابری، با قابلیت‌های مستقل مبتنی بر ML که فراتر از شبکه‌سازی یا امنیت است، تقویت شده است – راهی برای غلبه بر این چالش‌ها به شرکت‌ها ارائه می‌دهد.

با حذف اصطکاک و محدودیت‌ها، و آزاد کردن devops برای انجام devops، یک پلتفرم شبکه تمام پشته با یادگیری ماشین و قابلیت‌های مستقل، همه بخش‌های سازمان را برای موفقیت بلندمدت تنظیم می‌کند.

مهول پاتل رئیس بخش بازاریابی و بینش مشتری در Prosimo است.

New Tech Forum مکانی برای کاوش و بحث در مورد فناوری سازمانی نوظهور در عمق و وسعت بی سابقه ای فراهم می کند. انتخاب ذهنی است، بر اساس انتخاب ما از فناوری هایی که معتقدیم مهم هستند و برای خوانندگان InfoWorld بیشترین علاقه را دارند. InfoWorld وثیقه بازاریابی را برای انتشار نمی پذیرد و حق ویرایش تمام محتوای ارائه شده را برای خود محفوظ می دارد. همه سوالات را به newtechforum@infoworld.com ارسال کنید.