۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

در متاکلود چه اتفاقی می افتد؟

هیاهوی زیادی در مورد کلمه جدید «متاکلاد» یا «ابر ابر» در حال چرخش است. بیایید فقط روی چیزهایی که باید در پشته فناوری cross-cloud قرار بگیرند تمرکز کنیم.

هیاهوی زیادی در مورد کلمه جدید «متاکلاد» یا «ابر ابر» در حال چرخش است. بیایید فقط روی چیزهایی که باید در پشته فناوری cross-cloud قرار بگیرند تمرکز کنیم.

من اغلب از کمبود جزئیاتی که این روزها در مورد مفاهیمی که برای محاسبات سازمانی مهم هستند، شگفت زده می شوم. برای مثال، با ابر ترکیبی و چند ابری، بسته به اینکه از چه کسی می‌پرسید و تعصب خود، پاسخ‌های متفاوتی دریافت خواهید کرد. به همین دلیل است که من همیشه زمانی را برای تعریف چیزی قبل از بحث در مورد آن اختصاص می دهم.

مفهوم سرویس‌های میان ابری برای پشتیبانی از چند ابری (شاید شامل سیستم‌های قدیمی قدیمی در محل) به عنوان لایه مهمی که باید تعریف کنیم شروع به درک می‌شود. من این مفهوم را به عنوان تمرکز بعدی فناوری مبتنی بر ابر، و دلیل خوبی دارد.

من این موضوع را چند هفته پیش پوشش دادم و بیش از آنچه انتظار داشتم مورد توجه قرار گرفت. به خاطر داشته باشید که مدتی است روی این فضا تمرکز کرده ام. به نظر می‌رسد شرکت‌ها و ارائه‌دهندگان فناوری بالاخره متوجه شده‌اند که مولتی‌ابر در مورد ابرها نیست، بلکه در مورد آنچه بین و بالای ابرها است، است. و آنچه بین ابرها و بالای ابرها وجود دارد، متاکلود یا ابر ابر است، بسته به اینکه با چه اصطلاحی استفاده می‌کنید (من به ابر ابر رای می‌دهم).

Cilium شبکه سرویس Kubernetes با قدرت eBPF را راه اندازی کرد

یک لایه سرویس بین ابری

متاکلود واقعاً یک لایه سرویس بین ابری است که وجود دارد، بنابراین ما مجبور نیستیم فناوری‌های خاصی را برای هر ابر عمومی که بخشی از چند ابری ما است تعریف کنیم. این چند مشکل را حل می کند، مانند کاهش پیچیدگی به طوری که ما کارهای اضافی مانند کار با فناوری امنیت بومی خاص در هر ارائه دهنده ابری انجام نمی دهیم. از لایه‌های انتزاعی و اتوماسیون رایج برای مقابله با عملیات، حاکمیت و امنیت با یک صفحه شیشه‌ای و مجموعه‌ای از APIها استفاده می‌کند تا مدیریت این سیستم‌ها بسیار آسان‌تر باشد.

در مورد ابر ابر، ما با خدمات زیرساختی مانند ذخیره سازی و محاسبه با استفاده از رابط های خاصی که ارائه دهندگان ابر عمومی ارائه می دهند، سروکار نداریم. در عوض، ما می‌توانیم با هر سیستم خاص با استفاده از داشبورد یکپارچه یا رابط سطح تماس یکپارچه (CLI) که بدون توجه به خدمات زیرساخت ارائه‌دهنده ابر عمومی یکسان است، برخورد کنیم. بنابراین، همه چیز باید ساده تر و پیچیده تر باشد، با هزینه و خطر بسیار کمتر ناشی از عملیات چند ابری.

رایانش ابری چیست؟ همه چیزهایی که اکنون باید بدانید

دوباره، به یاد داشته باشید که متاکلود مجموعه‌ای از سرویس‌های چند ابری است که به طور منطقی بالای ارائه‌دهندگان ابر وجود دارد، حتی شاید بالای ابرهای خصوصی و سیستم‌های قدیمی که ممکن است بخشی از استقرار چند ابری شما باشند. به عبارت دیگر، metacloud یک راه حل سازمانی است.

داخل ابر ابر

تعیین اینکه چه چیزی باید در این لایه ابر ابری باشد آسان است. به عنوان یک قاعده، هر چیزی که در لایه metacloud قرار می‌گیرد، احتمالاً بیشتر بر روی عملیات ابری متقابل متمرکز است.

  • سرویس‌های عملیات رایج (مانند AIops و کارگزاران ابری) که عملیات را برای هر ارائه‌دهنده ابر انجام می‌دهند اما این کار را با داشبورد و رابط برنامه‌نویسی مشترک انجام می‌دهند
  • عملیات عمومی، مانند ذخیره سازی و مدیریت محاسبات
  • انواع خاصی از عملیات مانند امنیت (secops)، هوش مصنوعی، پایگاه داده، finops و غیره.
  • لایه‌های یکپارچه‌سازی داده‌ها که داده‌ها را به داخل و بین سیستم‌های ذخیره‌سازی داده و برنامه‌های کاربردی در یک ابر خاص منتقل می‌کنند
  • سیستم های ارکستراسیون بین ابری، از جمله ارکستراسیون و مدیریت کانتینر و غیره.
  • سرویس های پایگاه داده رایج یا پایگاه داده ای که در فضای ابری قرار دارد
  • خدمات توسعه دهنده
  • سرویس‌های متداول هوش مصنوعی که اشتراک‌گذاری مبتنی بر دانش را بین ابرها ارائه می‌کنند
عملیات فناوری اطلاعات مبتنی بر ابر در حال افزایش است

این ابزارهای عملیات متقابل ابری می توانند چهار تا شش ابزار مختلف باشند که می توانند به خوبی با هم کار کنند و بازی کنند. اگر کسی سعی کند یک ابزار عملیاتی را به شما بفروشد که همه این کارها را انجام می دهد، احتمالاً در مورد قابلیت های فناوری خود اغراق می کند.

البته، این سرویس‌ها از سرویس‌هایی که در یک استقرار ابری وجود دارند و اجرا می‌شوند متمایز می‌شوند. اینها می توانند در تمام ابرهای عمومی و حتی سیستم های قدیمی دسترسی داشته باشند و خدمات مشترکی را ارائه دهند که دیگر نباید تنها در یک ابر مستقر شوند. موضوع را اینجا می‌بینید؟

امیدواریم که این خیلی گیج کننده نباشد. استفاده از ابر ابر برای من به عنوان یک معمار ابر که به دنبال بهینه‌ترین راه‌حل‌ها و عادی‌سازی فن‌آوری است، بسیار منطقی به نظر می‌رسد، به گونه‌ای که مشکلات یکسانی را برای هر ابر عمومی که بخشی از چند ابری ما است حل نکنیم – یا هر گونه استقرار ابری پیچیده برای آن موضوع. . فکر و برنامه‌ریزی بسیار بیشتری می‌طلبد، و بنابراین امیدوارم که ما آماده باشیم تا ابر ابر را چیزی بسازیم که به نفع IT سازمانی باشد.