۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

GitHub به دلیل دستیار کدنویسی هوش مصنوعی Copilot با شکایت روبرو است

شکایت کلاسی ادعا می کند که آموزش سیستم هوش مصنوعی در مخازن عمومی GitHub، حقوق قانونی سازندگانی را که کد را تحت مجوزهای منبع باز پست کرده اند، نقض می کند.

شکایت کلاسی ادعا می کند که آموزش سیستم هوش مصنوعی در مخازن عمومی GitHub، حقوق قانونی سازندگانی را که کد را تحت مجوزهای منبع باز پست کرده اند، نقض می کند.

در حالی که GitHub همچنان در مورد اثربخشی GitHub Copilot، دستیار کدنویسی مبتنی بر هوش مصنوعی خود، شکایتی تشکیل شده است که قانونی بودن فناوری را به چالش می کشد. این شکایت ادعا می‌کند که آموزش هوش مصنوعی Copilot توسط GitHub در مخازن عمومی GitHub، حقوق «تعداد زیادی از سازندگان» را که تحت مجوزهای منبع باز در GitHub کد پست کرده‌اند، نقض کرده است.

در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در سانفرانسیسکو به نمایندگی از شاید میلیون ها کاربر GitHub، شکایت اقدام طبقاتی ادعا می‌کند که «Copilot مجوزهای ارائه شده توسط هزاران – احتمالاً میلیون‌ها – توسعه‌دهنده نرم‌افزار را نادیده می‌گیرد، نقض می‌کند و حذف می‌کند و در نتیجه دزدی نرم‌افزاری را در مقیاسی بی‌سابقه انجام می‌دهد.» این دعوا به دنبال جبران خسارت و استرداد است.

یک خط لوله ساخت خودکار ساده برای Node.js

به نظر می‌رسد این دعوا اولین پرونده کلاسی در ایالات متحده است که آموزش و خروجی سیستم‌های هوش مصنوعی را به چالش می‌کشد. متیو باتریک، وکیل و برنامه نویس، که رهبری این دادخواست را بر عهده داشت، در بولتنی در مورد این اقدام علاوه بر GitHub، متهمان شامل مایکروسافت مالک GitHub و OpenAI، توسعه دهنده مشترک Copilot هستند.

چگونه برای متاورس آماده شویم

GitHub Copilot ابزاری است که تکه‌های کد و عملکردها را در زمان واقعی، مستقیماً از ویرایشگر کد توسعه‌دهنده پیشنهاد می‌کند. روی میلیاردها خط کد آموزش داده شده است. وب‌سایت وب‌سایت GitHub Copilot، «زمان کمتری را برای ایجاد الگوهای کد تکراری و دیگ بخار صرف کنید، و زمان بیشتری را برای موارد مهم: ساختن نرم‌افزار عالی صرف کنید». توصیه می کند. اما این ابزار بلافاصله خشم بنیاد نرم‌افزار آزاد را برانگیخت، که در مورد استفاده Copilot از نرم‌افزار دارای مجوز آزاد اظهار نارضایتی کرد.

GitHub، در پاسخ به این شکایت، بیانیه ای را در این هفته منتشر کرد و از این فناوری دفاع کرد و در عین حال متعهد شد که تکامل یابد. «ما از همان ابتدا متعهد به نوآوری مسئولانه با Copilot بودیم و به تکامل محصول را برای ارائه بهترین خدمات به توسعه دهندگان در سراسر جهان.”

بهترین ویژگی های جدید در سی شارپ 12

نسخه اصلی بعدی Copilot قرار است توانایی شناسایی رشته هایی را که با کد عمومی مطابقت دارند با ارجاع به آن مخازن ارائه دهد. GitHub اشاره کرد که با این اطلاعات، توسعه دهندگان ممکن است از پایگاه های کد دیگر الهام گرفته و اطمینان حاصل کنند که یک قطعه برای استفاده در پروژه آنها مناسب است. GitHub گفت که مشاغل به زودی می توانند مجوزهای صندلی Copilot را برای کارمندان خریداری و مدیریت کنند.