۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

Angular 16 برای بهبود رندر سمت سرور

عملکرد زمان اجرا و فعالیت های ناهمزمان نیز به دلیل توجه در ارتقاء برنامه ریزی شده به چارچوب وب محبوب است.

عملکرد زمان اجرا و فعالیت های ناهمزمان نیز به دلیل توجه در ارتقاء برنامه ریزی شده به چارچوب وب محبوب است.

اکنون که Angular 15 وارد شده است، توسعه دهندگان چارچوب وب مبتنی بر TypeScript ایجاد شده توسط Google، به دنبال بهبودهایی در رندر سمت سرور و عملکرد زمان اجرا هستند. انتشار برنامه ریزی شده Angular 16.

به طور آزمایشی در ماه مه ۲۰۲۳، Angular 16 به بررسی هیدراتاسیون و بهبود قابلیت استفاده در رندر سمت سرور می پردازد که اولین قدم آن هیدراتاسیون غیر مخرب است. این تکنیک اجازه استفاده مجدد از DOM سمت سرور را می دهد و به جای ارائه مجدد آن، فقط شنوندگان رویداد را متصل می کند و ساختارهای داده مورد نیاز در زمان اجرا Angular را ایجاد می کند.

چگونه قوانین در حال تحول هوش مصنوعی بر امنیت سایبری تأثیر می گذارد

به‌عنوان گام بعدی، برنامه‌ها به کاوش بیشتر در فضای در حال تکامل پویا هیدراتاسیون جزئی و قابلیت مجدد نیاز دارند. هر رویکرد دارای معاوضه هایی است و سازندگان Angular مایلند تصمیمی آگاهانه در مورد یک راه حل بهینه و بلند مدت بگیرند.

بهبود قابلیت استفاده هیدراسیون و رندر سمت سرور در نقشه راه Angular که آخرین بار در ۵ نوامبر به‌روزرسانی شد. اگرچه این بهبودها با نسخه Angular خاصی در نقشه راه مرتبط نیستند، یکی از مقامات Google در این هفته وقتی از آنها پرسیده شد که برنامه‌هایی برای Angular 16 چیست، به آنها مراجعه کرد.

سایر ویژگی‌های ذکر شده توسط Google برای Angular 16 شامل موارد زیر است:

  • بازبینی مدل واکنش پذیری Angular و اختیاری کردن Zone.js برای بهبود عملکرد زمان اجرا. Angular به طور پیش‌فرض تشخیص تغییر را در سطح جهانی اجرا می‌کند. گزینه‌ها برای اجرای تشخیص تغییر فقط در مؤلفه‌های آسیب‌دیده بررسی می‌شوند. این چارچوب را ساده می کند، اشکال زدایی را بهبود می بخشد و اندازه بسته نرم افزاری را کاهش می دهد.
  • معرفی APIهای رفع اشکال تزریق وابستگی.
  • بهبود مستندات و شماتیک برای اجزای مستقل. یک مجموعه ng new برای برنامه هایی که بوت استرپ شده با یک جزء مستقل در حال توسعه است.
  • کاوش گزینه‌ها برای بهبود بسته‌های جاوا اسکریپت ایجاد شده توسط Angular CLI.
  • بازسازی سند، برای اطمینان از تناسب تمام اسناد در مجموعه‌ای از انواع محتوا.
Rust در شاخص محبوبیت زبان به جلو می رود

سایر تلاش‌هایی که در حال انجام هستند، اما طبق برنامه‌ریزی شده برای Angular 16 توسط Google ذکر نشده‌اند، عبارتند از:

  • ساده‌سازی واردات مستقل با سرویس زبان، از جمله وارد کردن خودکار وابستگی‌های الگو برای اجزای مستقل. برای فعال کردن بسته‌های برنامه کوچک‌تر، سرویس زبان حذف خودکار واردات بلااستفاده را پیشنهاد می‌کند.
  • ابتدای CDK (کیت سازنده اجزاء) برای ساخت اجزای سفارشی بر اساس الگوهای طراحی WAI-ARIA (ابتکار دسترسی به وب، برنامه های کاربردی غنی اینترنت قابل دسترسی) برای Combobox.
پشته جاوا Red Hat Quarkus رابط کاربری توسعه دهنده را تقویت می کند

ویژگی‌ها و بهبودهایی که در نقشه راه وجود دارد، اما لزوماً در حال پیشرفت نیستند، شامل APIهای موضوعی مبتنی بر توکن و فعال کردن قابلیت‌های Material 3 می‌شوند. نوسازی تست واحد؛ اصلاح داشبوردهای عملکرد برای تشخیص رگرسیون. و بهبود عملکرد ساخت، با ngc به عنوان یک توزیع پلاگین tsc. APIهای ارگونومیک تقسیم کد در سطح مؤلفه و اطمینان از پذیرش هموار برای تغییرات RxJS آینده نیز ذکر شد.