۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

لینوکس اوبونتو بلادرنگ اکنون در دسترس است

پلتفرم Canonical بر امنیت و استفاده از بار کاری محدود به زمان برای بخش های عمودی مانند دفاع، مخابرات و بخش عمومی تأکید دارد.

پلتفرم Canonical بر امنیت و استفاده از بار کاری محدود به زمان برای بخش های عمودی مانند دفاع، مخابرات و بخش عمومی تأکید دارد.

Canonical پلتفرم لینوکس Ubuntu 22.04 LTS بلادرنگ خود را منتشر کرده است که قصد دارد امنیت و قابلیت اطمینان را برای بارهای کاری محدود به زمان ارائه دهد.

نسخه ۲۲.۰۴ که در ۱۴ فوریه رونمایی شد و برای استفاده در برنامه های کاربردی در مخابرات، هوافضا، دفاع و بخش عمومی قرار گرفت، پاسخ های قطعی به رویدادهای زمان واقعی ارائه می دهد و به نظر می رسد تضمین های زمان پاسخ را در یک مهلت مشخص به حداقل برساند. بر اساس نسخه ۵.۱۵ هسته لینوکس، اوبونتو ۲۲.۰۴ LTS مجموعه پچ PREEMPT_RT خارج از درخت را برای معماری های Arm و x86 یکپارچه می کند. این مجموعه وصله تأخیر هسته را کاهش می دهد تا از اجرای کار قابل پیش بینی اطمینان حاصل شود. Canonical گفت PREEMP_RT هسته را پیشگیرانه تر از لینوکس خط اصلی می کند. اوبونتو بلادرنگ برای ارائه عملکرد، تأخیر کم و امنیت برای زیرساخت مخابراتی در نظر گرفته شده است، با هسته طراحی شده برای برآوردن نیازهای تبدیل مخابرات برای ۵G.

پلتفرم طراحی Canva از پلتفرم توسعه دهنده رونمایی کرد

هسته بلادرنگ در انواع سیستم عامل اوبونتو در دسترس است. دو گزینه استقرار در دسترس است:

  • سرور Ubuntu 22.04 LTS با هسته بلادرنگ از طریق اشتراک Ubuntu Pro. این نسخه تصاویر ابری را برای AWS، Azure و Google Cloud Platform ارائه می دهد. پشتیبانی از رمزنگاری OpenSSL و ارتباطات ایمن. بهبود شتاب شبکه؛ و پشتیبانی کلی از GlusterFS، FRRouting و realmd/adcli.
  • Ubuntu Core 22 با هسته بلادرنگ برای مشتریان سازمانی با فروشگاه برنامه. اوبونتو Core یک نوع اوبونتو کانتینری است که برای دستگاه های لبه طراحی شده است. Canonical Core اوبونتو را با هسته بلادرنگ برای مدت طولانی حفظ می کند.
IDE جاوا خود را انتخاب کنید