۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

رایانش ابری در حال اختراع مجدد اتومبیل ها و کامیون ها است

خودروهای ابر تعریف شده و کارکرده در فضای ابری آینده صنعت خودرو هستند. نوآوری برای ساخت خودروهای بهتر، ایمن تر و کارآمدتر میدان نبرد ابری بعدی خواهد بود.

خودروهای ابر تعریف شده و کارکرده در فضای ابری آینده صنعت خودرو هستند. نوآوری برای ساخت خودروهای بهتر، ایمن تر و کارآمدتر میدان نبرد ابری بعدی خواهد بود.

همانطور که این مقاله از وال استریت ژورنال اشاره می کند (در پشت دیوار پرداخت)، خودروها در حال تبدیل شدن به تمرکز ارائه دهندگان فناوری، از جمله ابر ارائه دهندگان اگر دقت کرده باشید، متوجه شده اید که خودروها نرم افزاری تعریف می شوند. هر مالک تسلا می‌تواند در مورد برخی از قابلیت‌ها یا ویژگی‌های جدیدی که بخشی از به‌روزرسانی نرم‌افزار بوده است به شما اطلاع دهد.

اکثر تولیدکنندگان خودرو در یک جهت حرکت می‌کنند و محصولی کاملاً متصل و نرم‌افزاری را ارائه می‌کنند، البته برخی کندتر از دیگران. مؤلفه اصلی یک زیرساخت پشتیبان ارائه شده در فضای ابری است که می‌تواند صدها هزار خودرو را با خدمات ایمنی، سرگرمی و عملکردی که آن خودرو را از سایرین متمایز می‌کند، پشتیبانی کند. این همان جایی است که قرار است نبردها انجام شود و خودروها با هر سال عرضه به خدمات ابری تبدیل شوند.

Google Project IDX شبیه سازهای اندروید و iOS را اضافه می کند

این یک بازی قدیمی است. من در دهه ۹۰ به عنوان یک مهندس نرم افزار جوان روی نمونه های اولیه ماشین های خودکار و متصل کار کردم. به آرامی اما مطمئناً خودروها بیشتر با اتوماسیون کامپیوتری و کمتر با اسب بخار یا فاصله محوری تعریف شده اند. این روزها بیشتر بهبود عملکرد در سطح نرم افزار انجام می شود. تغییرات عمده ای که نیاز به تغییرات مکانیکی دارند، بیشتر مربوط به گذشته است.

این چگونه انجام خواهد شد؟ شرکت‌ها چگونه از این نوآوری‌ها سود خواهند برد؟

اول از همه، ماشین‌ها عمدتاً با خدمات محاسبات ابری که از آنها پشتیبانی می‌کنند متمایز خواهند شد. به عنوان مثال، Apple Car Play یک سرویس مفید بود که راه دیگری برای استفاده از آیفون خود برای پخش پادکست یا استفاده از پاسخ صوتی برای پیام های متنی در اختیار شما قرار می داد. این سیستم ها اکنون سیستم های رانندگی را کنترل می کنند، عملکرد را بهبود می بخشند و با مسائل ایمنی مقابله می کنند.

Oracle MySQL HeatWave به AWS می آید

چه چیزی تغییر کرده است؟ سیستم اصلی که ماشین شما را تعریف می کند بسیار شبیه سیستم عاملی است که تلفن همراه شما را تعریف می کند. به‌جای تعامل سیستم‌های جداشده برای ایجاد تجربه رانندگی، سیستم‌های یکپارچه در یک محیط عملیاتی مشترک عمل خواهند کرد.

نقطه پشتی سیستم مشترک به ارائه‌دهندگان ابری پیوند می‌خورد تا «پردازش خارج از ماشین» پیشرفته‌تر را انجام دهند، مانند بررسی داده‌های حسگرهای خودرو برای تعیین اینکه آیا یک رویداد تعمیر و نگهداری به زودی رخ می‌دهد، با استفاده از هوش مصنوعی و پتابایت. از یادگیری داده ها برای برقراری آن تماس. حتی ممکن است متوجه شود که رفتارهای رانندگی شما تغییر کرده است، که می تواند نشان دهنده نوعی مشکل سلامتی باشد که ممکن است نیاز به توجه داشته باشد.

نکته کلیدی این است که ماشین واقعاً تبدیل به یک کامپیوتر لبه خواهد شد، با پردازش وزن سبک‌تر که مربوط به عملکرد ایمن وسیله نقلیه است. چیزهای چشمگیرتری در ارائه دهندگان ابری پشتیبان رخ خواهد داد که حجم عظیمی از داده ها و سیستم های هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل فشرده را در خود جای داده اند.

هوش مصنوعی در مرحله تایر زدن است

مزایای شرکت‌ها کامیون‌های خودران است که می‌توانند بار را در مسافت‌های طولانی حمل کنند و بخشی از یک زنجیره تامین قابل پیش‌بینی‌تر و قابل اعتمادتر شوند. علاوه بر این، هزینه‌های تعمیر و نگهداری و سوخت باید کاهش یابد و حتی کامیون‌هایی که توسط انسان هدایت می‌شوند باید ایمنی، کارایی و راحتی بالاتری داشته باشند.

کارمندان باید با روحیه بهتری در محل کار حاضر شوند، اگر هنوز هم حاضرند. تصادفات و جراحات و مرگ و میر ناشی از رانندگی بسیار کم خواهد بود. شاید این تفکر آرزویی باشد، اما آنقدرها هم طولانی نیست.

آنچه باید بدانید این است که همه چیز به تکامل خود ادامه خواهد داد. یک روز صبح از خواب بیدار می شوید و متوجه می شوید که ماشین شما به سطح دیگری از کارایی تکنولوژیکی رسیده است. کسب و کار شما نیز از این موضوع سود خواهد برد. می توانید از یک ارائه دهنده ابر عمومی تشکر کنید.