۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

درآمد Google Cloud به بیش از ۶ میلیارد دلار رسید

با این حال زیان ها بیشتر شد، زیرا گوگل همچنان به سرمایه گذاری در بخش ابری خود ادامه می دهد تا در بازار بسیار رقابتی رایانش ابری همگام شود.

با این حال زیان ها بیشتر شد، زیرا گوگل همچنان به سرمایه گذاری در بخش ابری خود ادامه می دهد تا در بازار بسیار رقابتی رایانش ابری همگام شود.

شرکت مادر Google Alphabet نتایج سه ماهه دوم قوی را در روز سه‌شنبه منتشر کرد که به دلیل شتاب کسب‌وکار ابری خود که به رشد ۳۵ درصدی خود نسبت به مدت مشابه سال قبل ادامه داد.

واحد ابری برای اولین بار از ۶ میلیارد دلار درآمد سه ماهه ابری فراتر رفت و به ۶.۳ میلیارد دلار رسید که توسط زیرساخت های اصلی و خدمات پلت فرم، همراه با Google Workspace که هم در کاربران و هم در میانگین رشد داشته است. درآمد هر کاربر.

با این حال، Google Cloud همچنان با ضرر مواجه است، زیرا با رقابت سختی مانند مایکروسافت، AWS و اوراکل مواجه است. برای سه ماهه دوم، Google Cloud زیان عملیاتی ۸۵۸ میلیون دلاری را گزارش کرد که احتمالاً ناشی از سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی است.

Google Cloud شروع کندی را در سال برای Alphabet ایجاد می کند

Google Cloud علیرغم عدم قطعیت اقتصاد کلان رشد می کند

در مدت مشابه سال گذشته، Google Cloud زیان عملیاتی ۵۹۱ میلیون دلاری را در مقابل درآمد ۴.۶ میلیارد دلاری گزارش کرده بود.

در طول تماس سه ماهه درآمد، هنگامی که از او پرسیده شد که آیا Google Cloud همچنان در حالت سرمایه‌گذاری قرار دارد یا نشانه‌هایی از کند شدن رشد را مشاهده می‌کند، ساندار پیچای، مدیرعامل آلفابت، تکرار کرد که شرکت معتقد است ابر همچنان یک “فرصت بازار قابل توجه” را نشان می‌دهد. شرکت ها در مراحل اولیه تحول دیجیتال هستند.

چگونه SaaS توسعه نرم افزار را تغییر می دهد

با این حال، پیچای همچنین گفت که این شرکت به دلیل شرایط نامشخص اقتصاد کلان، مشتریانی را در مناطق مختلف جغرافیایی و بخش‌های مختلف می‌بیند که برای هزینه کردن مردد هستند.

«می‌بینید که ترکیب متفاوتی از برخی از مشتریان از نظر توانایی آنها برای خرج کردن تأثیر می‌گذارد، برخی از مشتریان فقط کمی زمان بیشتری می‌برند، و شاید در برخی موارد، به مدت زمانی که برای آن رزرو می‌کنند و غیره فکر می‌کنند. پیچای قبل از اینکه اضافه کند که این شرکت به سرمایه گذاری در ابر و هوش مصنوعی ادامه خواهد داد، گفت.

همه بازیگران اصلی ابر شاهد رشد قابل توجهی هستند

مایکروسافت که درآمد سه‌ماهه چهارم خود را نیز در روز سه‌شنبه گزارش کرد، برای اولین بار شاهد درآمد ابری Azure خود از ۲۵ میلیارد دلار گذشت که ۳۳% افزایش یافته است.

Snowflake برای مقابله با Teradata، Google BigQuery و Amazon Redshift به پایتون ضربه می زند.

به دلیل این رشد، ساتیا نادلا، مدیر عامل مایکروسافت گفت که این شرکت ۱۰ منطقه ابری جدید را در طول سال مالی آینده راه اندازی خواهد کرد.

Oracle نیز در ماه گذشته افزایش درآمد فصلی ابر را گزارش کرد. مجموع درآمد ابری این شرکت سالانه ۱۹ درصد افزایش یافت و به ۲.۹ میلیارد دلار رسید که ناشی از تقاضا در همه محصولات ابری، به ویژه Oracle Cloud Infrastructure است.

AWS هنوز نتایج مالی خود را برای سه ماهه ژوئن اعلام نکرده است.