۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

درآمد AWS 33 درصد جهش کرد اما رشد کند می شود

از آنجایی که شرکت ها با رکود احتمالی مواجه هستند، آیا جذب خدمات ابری کند می شود؟

از آنجایی که شرکت ها با رکود احتمالی مواجه هستند، آیا جذب خدمات ابری کند می شود؟

خدمات وب آمازون (AWS) مجموع فروش ۱۹.۷ میلیارد دلاری را در سه ماهه دوم خود به ثبت رساند که ۳۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشت، اما رشد آن کند شد و سوال بزرگ این شرکت این است که بقیه سال را چگونه پیش خواهد برد. مشتریان سازمانی با شرایط اقتصادی نامشخصی مواجه هستند.

Amazon گفت که انتظار دارد حاشیه سود به دلیل رکود بالقوه و همچنین سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های فناوری و هزینه‌های کارکنان در نوسان باشد.

در سه ماهه اول، بازوی خدمات ابری آمازون رشد درآمدی ۳۷ درصدی را گزارش کرد و درآمدی معادل ۱۸.۴۴ میلیارد دلار را ثبت کرد.

فن آوری عمیق چیست؟ زندگی پس از برنامه های مصرف کننده

وقتی در مورد رشد آهسته‌تر احتمالی در سه‌ماهه‌های آینده پرسیده شد، پدیده‌ای که رقبایی مانند مایکروسافت و اوراکل نیز برای آن آماده‌اند، مقامات شرکت گفتند که حاشیه سود آن به‌طور متوالی کاهش می‌یابد اما فضایی برای رشد کلی کسب‌وکار در آینده وجود دارد.

برایان اولساوسکی، مدیر ارشد مالی آمازون، طبق رونوشت تماس درآمد شرکت در روز پنجشنبه، گفت: «نرخ حاشیه در این تجارت نوسان خواهد کرد.

اولساوسکی افزود: «این همیشه عاملی برای سرمایه‌گذاری جدید و چیزهایی مانند نیروی فروش و مناطق جدید و ظرفیت زیرساختی خواهد بود که با افزایش بهره‌وری زیرساختی که می‌بینیم، مسائل قیمت‌گذاری در حین تمدید قراردادها جبران می‌شود.

خطرات مهندسی بیش از حد سیستم های هوش مصنوعی مولد

>

شرکت انتظار دارد ۲۴ منطقه در دسترس جدید (اصطلاح AWS برای مناطق ابری) در هشت منطقه، بیش از ۸۴ منطقه موجود در ۲۶ مکان جغرافیایی اضافه کند.

برخی از این مکان‌ها شامل سایت‌هایی در استرالیا، کانادا، هند، اسرائیل، نیوزلند، اسپانیا، سوئیس و امارات است.

رقبایی مانند مایکروسافت و اوراکل نیز گفته اند که در سال مالی آینده در ساخت مناطق ابری جدید سرمایه گذاری خواهند کرد.

آیا ترس از رکود رشد را کاهش می دهد؟

چندین ارائه‌دهنده خدمات ابری گفته‌اند که انتظار دارند ترس از رکود بالقوه نرخ‌های رزرو را کاهش دهد زیرا شرکت‌ها برای کار از طریق شرایط و مدت قرارداد زمان بیشتری می‌برند. با این حال، AWS معتقد است در حالی که برخی از مشتریان ممکن است اشتراک‌های ابری خود را قطع کنند، می‌تواند شرایط اقتصادی نامطمئن را به نفع خود تبدیل کند. این باور مبتنی بر تجربیات گذشته از شرایط مشابه در سال‌های ۲۰۰۸ و ۲۰۲۰ است.

چرا devops به رویکرد بهتری برای شبکه ابری نیاز دارد

طبق گفته اولساوسکی، منطق این است که بیشتر کسب‌وکارها می‌خواهند در دوره‌ای شبیه به رکود، در رایانش ابری سرمایه‌گذاری کنند تا خرید تجهیزات مرکز داده، که سرمایه را قفل می‌کند.

در همین حال، اوایل این هفته، رقبای AWS Microsoft و Google هر دو افزایش درآمد ابری را در سه ماهه گذشته و ماه گذشته گزارش کردند Oracle نیز انجام داد.