۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

آیا باید C/C++ به نفع Rust منسوخ شود؟

مدیر اجرایی مایکروسافت می گوید زمان آن رسیده که زبان های برنامه نویسی C و C++ را بازنشسته کنیم و به جای آن از Rust استفاده کنیم.

مدیر اجرایی مایکروسافت می گوید زمان آن رسیده که زبان های برنامه نویسی C و C++ را بازنشسته کنیم و به جای آن از Rust استفاده کنیم.

آیا زمان آن رسیده است که زبان‌های برنامه‌نویسی قدیمی C و C++ را بازنشسته کنیم و به جای آن به زبان Rust پرطرفدار روی بیاوریم؟ یکی از مقامات برجسته مایکروسافت معتقد است.

در یک توئیت در ۱۹ سپتامبر، مارک روسینوویچ، مدیر ارشد فناوری Microsoft Azure، پیشنهاد کرد که روز انتقال به Rust برای توسعه جدیدی است که شامل زبان های جمع آوری زباله نیست. روسینوویچ نوشت:

در مورد زبان‌ها، زمان آن رسیده است که شروع پروژه‌های جدید در C/C++ را متوقف کنید و از Rust برای سناریوهایی که به زبان غیر GC نیاز است استفاده کنید. به خاطر امنیت و قابلیت اطمینان، صنعت باید آن زبان‌ها را منسوخ اعلام کند.

زیرساخت به عنوان کد چیست؟ خودکارسازی زیرساخت‌های شما

Rust که به عنوان یک پروژه تحقیقاتی موزیلا آغاز شد، به گونه ای طراحی شده بود که استفاده از حافظه ایمن، سریع و نسبتاً آسان برای توسعه دهندگان باشد. نسخه Rust 1.0 در سال ۲۰۱۵ وارد شد. این زبان به طور پیوسته طرفدارانی پیدا کرده است و تقریبا ماهانه به روز می شود. Rust اخیراً تیم امنیتی اختصاصی خود را به دست آورده است و انتظار می‌رود به زودی در هسته لینوکس پذیرفته شد.

کار با لیست های Mastodon

زبان C و مشتق C++ آن به دهه ۱۹۷۰ برمی‌گردد اما محبوب باقی می‌ماند، با C برای سازگاری و عملکرد بدون فلز و C++ اغلب در برنامه‌هایی مانند یادگیری ماشین و پایگاه‌های داده مورد استفاده قرار می‌گیرد. C++ هدف تلاش‌های نوسازی بوده است. پروژه Cppfront، از توسعه‌دهنده برجسته C++ Herb Sutter، یک کامپایلر آزمایشی برای یک نحو جایگزین است که زبان را ایمن‌تر و آسان‌تر می‌کند. پروژه دیگری، Carbon، با هدف تبدیل شدن به یک جانشین قابل همکاری برای C++، پروژه ای که بر مشکلات موجود در بهبود C++ غلبه می کند، که طرفداران کربن آن را «مملو از ده ها سال بدهی فنی» توصیف می کنند.

نحوه استفاده از فیلترهای مدیریت مسیر در حداقل APIها در ASP.NET Core 7

Rust، که به کد ماشین بومی کامپایل می‌شود، از نظر عملکرد همتراز با C در نظر گرفته می‌شود. با این حال، همه بلافاصله با پیشنهاد روسینوویچ موافقت نکردند. یک نظر دهنده نوشت، “باید با احترام مخالفت کنم. Rust ممکن است پیش‌فرض‌های ایمن‌تری داشته باشد، اما آنقدر تولید نشده است که بتواند جایگزین C یا C++ شود. یکی دیگر قاطع‌تر بود: “لطفاً نه، برنامه‌نویسی در Rust مانند کوبیدن سرم به دیوار است. ”

در حال حاضر، به نظر می‌رسد که محبوبیت Rust همچنان رو به افزایش است، اما همچنین C و C++ همچنان ادامه خواهند داشت.