۳۰ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

مایکروسافت پسوند Visual Studio IDE را برای ارتقاء دات نت ارائه می دهد

برنامه‌نویسان می‌توانند برنامه‌ها را از فناوری‌های قدیمی‌تر به .NET 6 و .NET 7 منتقل کنند.

برنامه‌نویسان می‌توانند برنامه‌ها را از فناوری‌های قدیمی‌تر به .NET 6 و .NET 7 منتقل کنند.

مایکروسافت در حال پیش‌نمایش یک افزونه Visual Studio IDE برای ارتقای برنامه‌های قدیمی‌تر مبتنی بر NET به آخرین نسخه‌های پلت فرم توسعه نرم‌افزار NET است.

قابل دانلود از Visual Studio Marketplace و به نام دستیار ارتقاء NET ، برنامه افزودنی با .NET Framework یا .NET Core برنامه های وب و دسکتاپ کار می کند تا برنامه ها را به .NET 6 که در نوامبر ۲۰۲۱ معرفی شد، یا NET 7 از نوامبر منتقل کند. ۲۰۲۲. مهاجرت از سال ۲۰۲۰ .نسخه NET 5 نیز امکان پذیر است.

در ۱۵ فوریه پست وبلاگ، اولیا گاوریش، مدیر برنامه دات نت، مدیر برنامه مایکروسافت، توضیح داد که ارتقاء برنامه ها، به ویژه از دات نت فریم ورک، فرآیندی پیچیده بوده است. اکنون، توسعه‌دهندگانی که از افزونه استفاده می‌کنند، می‌توانند با کلیک راست روی یک پروژه در Solution Explorer و انتخاب Upgrade، آن را ارتقا دهند.

12 اشتباه برنامه نویسی که باید اجتناب کنید

این فرآیند هنوز نیازمند کمی کار توسط توسعه دهندگان است. اگرچه برنامه افزودنی از مکانیزم ارتقا مراقبت می کند، توسعه دهندگان می توانند انتظار داشته باشند که پس از پردازش دستی انجام دهند. تلاش هایی برای رفع خودکار تغییرات شکسته انجام می شود، اما نمی توان همه آنها را شناسایی یا اصلاح کرد. ممکن است توسعه دهندگان برای دریافت کد برای کامپایل نیاز به اصلاحات بیشتری داشته باشند. همچنین برای اطمینان از اینکه کد همانطور که انتظار می رود کار می کند، آزمایش لازم است.

10 اصل برای ایجاد یک تجربه توسعه دهنده عالی

انواع ارتقاء پشتیبانی شده عبارتند از:

  • درجا، با ارتقای پروژه اصلی به یکباره
  • در کنار هم، با پروژه دست نخورده و یک کپی به راه حل حاوی کد ارتقا یافته اضافه شده است
  • افزاینده کنار هم، ایده آل برای برنامه های کاربردی وب و ایجاد یک پروژه .NET 6/7 در حالی که تماس های دیگر به برنامه .NET Framework ارسال می شود. این امکان ترکیب ارتقاء با توسعه ویژگی ها را فراهم می کند. ارتقاء دات نت پشتیبانی شده شامل .NET Framework به .NET 6+، .NET Core به NET6+ و .NET 5 به .NET 6+ است.
مایکروسافت ابزارهای پوشش کد را بهبود می بخشد

تکنولوژی‌های فعلی پشتیبانی‌شده توسط این ابزار شامل دات‌نت، کتابخانه‌های کلاس، کنسول، WPF (بنیاد ارائه ویندوز) و WinForms هستند. به زودی Xamarin به انتقال MAUI .NET، UWP (پلتفرم ویندوز جهانی) به انتقال WinUI، و WCF (بنیاد ارتباطات ویندوز) به WCF Core، پشتیبانی می‌شود.

در حالی که این انواع مهاجرت در حال توسعه هستند، توسعه‌دهندگان از قبل می‌توانند این پروژه‌ها را ارتقا دهند، اما در حال حاضر، کد ثابت‌کننده‌های این پروژه‌ها وجود ندارد. توسعه‌دهندگان می‌توانند از ابزار خط فرمان دستیار ارتقاء موجود استفاده کنند، که از قبل دارای ثابت‌کننده‌های کد است. این پشتیبانی به زودی برای برنامه افزودنی Visual Studio دنبال خواهد شد.