۲۹ شهریور ۱۴۰۳

Techboy

اخبار و اطلاعات روز تکنولوژی

DeviceScript مایکروسافت TypeScript را به اینترنت اشیا می آورد

DeviceScript زیر مجموعه ای از TypeScript است که به یک بایت کد VM سفارشی کامپایل می شود. پروژه آزمایشی همچنین شامل یک پسوند Visual Studio Code است.

DeviceScript زیر مجموعه ای از TypeScript است که به یک بایت کد VM سفارشی کامپایل می شود. پروژه آزمایشی همچنین شامل یک پسوند Visual Studio Code است.

مایکروسافت با فناوری آزمایشی DeviceScript خود زبان TypeScript خود را به دستگاه‌های کوچک اینترنت اشیا گسترش می‌دهد.

یک پروژه منبع باز که توسط تحقیقات مایکروسافت در ماه مه معرفی شد، DeviceScript یک تجربه توسعه دهنده TypeScript را برای دستگاه های مبتنی بر میکروکنترلر با منابع کم، از جمله پلت فرم های سخت افزاری ESP32 و RP2040 به ارمغان می آورد. زیر مجموعه ای از TypeScript، DeviceScript به بایت کد VM سفارشی کامپایل می شود که می تواند در محیط های بسیار محدود اجرا شود. VM با ۱۰ کیلوبایت کد، با کتابخانه ممیز شناور و Jacdac SDK که ۳۰ کیلوبایت اضافه می کند، کامپایل می شود. Jacdac پشته سخت افزاری و نرم افزاری مایکروسافت برای میکروکنترلرها و تجهیزات جانبی است.

گولانگ به جمع 10 تیم برتر باز می گردد

دستورالعمل‌های شروع به کار با DeviceScript را می‌توانید در وب‌سایت پروژه پیدا کنید. یک افزونه DeviceScript برای ویرایشگر کد ویژوال استودیو به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا بسازند، استقرار کنند. ، اشکال زدایی و ردیابی کد DeviceScript و همچنین شامل قابلیت های نظارت بر دستگاه است. رابط خط فرمان DeviceScript به توسعه دهندگان اجازه می دهد برنامه ها را از IDE مورد علاقه خود کامپایل کنند. CLI همچنین در کانتینرهایی مانند Docker قابل استفاده است.

انتخاب بین LLMهای دولتی و خصوصی

گفته می شود که DeviceScript درست مانند TypeScript کار می کند، اگرچه همه ویژگی های TypeScript پشتیبانی نمی شوند. تفاوت‌های معنایی وجود دارد که ناشی از منابع محدود موجود در زمان اجرا DeviceScript است، مانند رشته‌هایی که Unicode هستند. و نه UTF-16، تکان دادن درختان کاملاً تهاجمی است و فقدان موارد زیر طبیعی. معانی جاوا اسکریپت به طور کلی دنبال می شود.

نحوه استفاده از Google’s Palm 2 API با LangChain

با DeviceScript، دسترسی به حسگرها، محرک‌ها یا سایر اجزای سخت‌افزاری از طریق سرویس‌های Jacdac انتزاع می‌شود. حسگرها به عنوان سرور عمل می کنند و اسکریپت ها مشتریان را برای تعامل با آنها به هم متصل می کنند. برای تعامل با حسگرها/سرورها، توسعه‌دهندگان برای هر سرویس مورد نیاز، کلاینت‌هایی را راه‌اندازی می‌کنند که به عنوان نقش شناخته می‌شوند. توسعه‌دهندگان می‌توانند از npm، Yarn، یا pnpm برای توزیع و مصرف بسته‌های DeviceScript استفاده کنند.

مایکروسافت به درخواست‌ها و مشکلات موجود در مخزن GitHub پروژه پاسخ می‌دهد که طبق زمان و منابع مجاز است.